beantwoord

Afspraken niet nakomen.

• 18 januari 2018
  • 2 reacties
  • 553 keer bekeken

Geachte mevrouw/meneer
Al een aantal jaren maak ik gebruik van Telfort internet en tv. Dit jaar (2018) ben ik verhuisd. Over deze verhuizing heb ik op 9/12/2017 een collega van jullie gesproken en ik heb hem verteld dat ik op 8/1/2018 de sleutel van mijn nieuwe woning krijg. Op 11/1 zou ik een monteur langs kunnen laten komen zodat ik de installatie van een glasvezel kastje kan laten uitvoeren. Op 1/1/2018 ontving ik een mail van Guidion Telecom support met daarin de oproep voor het maken van een afspraak voor de installatie van dit kastje. In dit mailtje kon ik via een link een site openen waar ik een voorkeursdatum kon aankiezen. Helaas was de eerstvolgende datum 12/1/2018 en niet 11/1/2018 zoals aangegeven door uw collega. Ik heb Guidion de volgende mail gestuurd:
Ik kan pas vanaf 12 januari een afspraak inplannen terwijl ik met
Telfort af heb gesproken dat dit op 11 januari zou gebeuren. We gaan op 12
januari over en de monteur zal de verhuizers in de weg lopen. Graag hoor ik
van u welke mogelijkheden er zijn op 11 januari, zoals afspraak.
Zij antwoorden mij het volgende:
Volgens de gegevens die wij van Telfort hebben ontvangen, wordt uw nieuwe signaal op 12 januari 2018 opgeleverd, pas vanaf dat moment mogen wij langskomen voor uw installatie. Een afspraak voor die dag is helaas dan ook niet mogelijk, er is dan immers nog geen signaal. Indien deze datum niet klopt, wil ik u aanraden om contact op te nemen met Telfort op 0900 9596. Hier kan u worden geïnformeerd over de plandatum. Vanuit Guidion kunnen wij enkel een afspraak met u laten plaatsvinden vanaf dat moment.
Ik heb hierop besloten om de installatie in de ochtend op 12/1/2018 plaats te laten vinden en heb deze dan ook zo vastgezet via de site van Guidion.
Zoals ook bevestigd via de mail stond er om 10:15 op 12/1/2018 een monteur voor de deur die de installatie u zou gaan voeren. Helaas ontbrak het glasvezel kastje wat Telfort op zou moeten hebben gestuurd. De monteur heeft hierom contact gezocht met Telfort en bevestigd dat dit kastje direct op zou worden gestuurd. Vlak hierna heb ik telefonisch contact gezocht met Telfort om te vragen hoe het kan dat het missende onderdeel niet was verstuurd. Uw collega vertelde met dat het pakket was verstuurd door Telfort op 4/1/2018 naar het nieuwe adres. Het pakket is 2 keer aangeboden door de transporteur en daarna retour gestuurd naar Telfort. Zoals u hierboven kunt lezen kreeg ik pas op 8/1/2018 de sleutel van de woning en had ik dus voor die tijd geen pakket in ontvangst kunnen nemen op dit adres. Tevens is er geen “niet thuis, kaart in de bus” gedaan. Dit heb ik geverifieerd bij de vorige bewoner, die overigens vanaf 15/12/2017 niet meer woonde op dit adres. Ook ben ik op geen enkele andere manier geïnformeerd over de noodzaak en het niet af kunnen leveren van het kastje. Ik heb met uw collega afgesproken dat ze er zorg aan zou dragen dat het pakketje per direct opnieuw zou worden verstuurd en dat met een beetje geluk ik deze maandag 15/1/2018 in huis zou hebben. Ook vertelde ze me dat ik telefonisch contact kon zoeken met Guidion om een installatieafspraak te maken voor maandag 15/1/2018.
Op 12/1/2018 rond 16:00 heb ik dan ook telefonisch contact gezocht met Guidion. Zij hadden echter geen opdracht ontvangen van Telfort en vertelde mij dat ik eerst contact op moest nemen met Telfort om de opdracht te verstrekken aan Guidion. Hier opvolgend heb ik Telfort gebeld en gevraagd of ze de opdracht wilden verstrekken aan Guidion. Tevens heb ik geverifieerd of het pakket wel was verzonden. Uw collega vertelde me dat er nog geen opdracht was gegeven om het pakket te verzenden. Dit vond ik vreemd aangezien een andere medewerker van Telfort mij die middag vertelde dat ze de opdracht er direct in ging zetten. Enfin uw collega beloofde mij dat het pakket direct zou worden verstuurd en dat ik deze zaterdag of uiterlijk maandag zou ontvangen. Hierna heb ik Guidion weer gebeld en nu kon ik wel een afspraak maken voor 15/1/2018 en heb dit ook gedaan.

Op zaterdag werd er geen pakket afgeleverd. Toen er op maandag een half uur voor de afspraak met Guidion nog geen pakket was afgeleverd heb ik nogmaals contact gezocht met Telfort. Ik werd doorgezet naar de technische dienst die mij vertelde dat het pakket nog niet was verstuurd. En dat ik deze woensdag of donderdag kon verwacht. Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Door deze gebeurtenissen heb ik mijn vertrouwen in Telfort verloren en wil ook stoppen met het afnemen van internet en tv bij Telfort. In de bevestigingsmail die ik na het gesprek van 9/12/2017 ontving staat dat ik binnen 14 dagen kosteloos kan opzeggen. Aangezien de levering zou beginnen op 12/1/2018 zat ik op 15/1/2018 nog ruim binnen het opzegtermijn. Ik heb dan ook de klantservice gebeld en aangegeven dat ik gebruik wilde maken van mijn opzegtermijn. Uw collega vertelde me dat dit geen probleem was en dat ze als eerste de verhuizing zou annuleren. Het zou even duren voordat dat in jullie systeem was verwerkt en daarom zou ze op 17/1/2018 het contract voor mij opzeggen. Ik heb met haar afgesproken dat als ik op 18/1/2018 nog geen bevestigingsmail zou hebben ontvangen dat ik even contact op moet nemen. Op 18/1/2018 ontving ik een pakket van Telfort met daarin de glasvezelkast. Ik heb direct contact opgenomen met Telfort. Deze collega vertelde me dat mijn contract niet opzegbaar was en een looptijd heeft van 12 maanden. Ook vertelde me dat haar collega niet had moeten zeggen dat het contract kon worden beëindigd. Ze vertelde me dat als zij mijn contract zou beëindigen dit haar baan zou kosten. Er werd mij verteld dat de collega waarmee ik de opzeggen had besproken contact met mij op zou nemen om het een en ander te bespreken. Daar wacht ik nu op.

U begrijpt dat al deze correspondentie plaats vond tijdens mijn verhuizing. In totaal ben ik 4 uur aan het bellen geweest met Telfort en Guidion. Als klant heb ik mede daardoor mijn buik vol van Telfort. Ik ben inmiddels met een andere aanbieder in zee gegaan. Ik verwacht dan ook dat Telfort zoals belooft mijn contract ontbind en dat er geen verder kosten in reken zullen worden gebracht.
Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van u.
Met vriendelijke groet
Daniël Pijpker
icon

Beste antwoord door Stephen 19 januari 2018, 12:30

Hallo Daniël, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je uitgebreide verhaal. Namens Telfort wil ik je graag excuses aanbieden voor de tijd en moeite die je hebt besteed om aangesloten te worden en dit tijdens de verhuizing. Het is dan extra sneu dat dit niet is gelukt. Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega's en jouw abonnement is opgezegd. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Daniël, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je uitgebreide verhaal. Namens Telfort wil ik je graag excuses aanbieden voor de tijd en moeite die je hebt besteed om aangesloten te worden en dit tijdens de verhuizing. Het is dan extra sneu dat dit niet is gelukt. Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega's en jouw abonnement is opgezegd. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Beste Stephen, bedankt voor je reactie. Je collega heeft inderdaad vanochtend (19/1) contact met mij gezocht en mij verteld dat de opzegging wordt doorgezet. Inmiddels heb ik ook een bevestigingsmail hiervan gehad.

Reageer