beantwoord

Afspraak ene Guidion

• 10 januari 2016
  • 17 reacties
  • 2092 keer bekeken

Badge +1
Via een niet bij Telfort bekend gsm-nummer zou er morgen (11 jan. 2016) om 12.00 uur een afspraak gemaakt zijn om te praten over Telfort diensten. Ik weet niets van een afspraak en helemaal niets over praten Telfort diensten. Daar valt namelijk niet over te praten, omdat ik alleen maar internet van Telfort heb en daar tevreden over ben. Waarom zou ik daar dan over willen praten? Bovendien is de afspraak wel heel snel, want op zo'n korte termijn een afspraak maken, vertrouw ik dus niet.

Is dit een spammer (hoe komt die aan het gsm-nummer?) die namens Telfort "zaken" wil doen?
icon

Beste antwoord door GensNet 14 januari 2016, 22:15

Ik heb van Telfort een reactie gehad. Ook was er bij Telfort geen afspraak bekend en dat verwondert me helemaal niet. De moderator denkt dat Telfort mijn telefoonnummer heeft gegeven aan Guidion. Dat kan helemaal niet, want óók Telfort heeft mijn juiste telefoonnummer niet. In mijn profiel staat namelijk een gefingeerd telefoonnummer. Het blijft vooralsnog een groot raadsel hoe en waarom Guidion mij een sms-bericht met een vermeende afspraak heeft gestuurd. Je zou denken aan een grap van iemand die bij Guidion werkt. Zoiets moet toch "ergens" vandaan komen...... Zouden soms buitenaardse wezens (ufo's?) op komst zijn?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Guidion is de installatie partner van oa Telfort.

https://guidion.nl/Telfort

Waar de afspraak vandaan komt weet ik natuurlijk niet.
Raar verhaal. Maar je komt er morgen om 12 uur wel achter als de geheimzinnige genius terug belt.
Als hij thuis is. Zal er wel niet voor thuis blijven. :D
Of wel Gensnet?
Badge +1
Als hij thuis is. Zal er wel niet voor thuis blijven. :D
Of wel Gensnet?

Nee. Ik zal zo iemand er helemaal niet in laten (misschien wel aan de deur vragen of ie weet wie die afspraak gemaakt heeft?) en ik zal er niet voor thuis blijven, omdat ik zeker weet dat ik geen afspraak met Guidion gemaakt heb. Ik ga Guidion ook niet bellen. Kom nou ik ga telefoonkosten maken voor iets wat ik niet "besteld" heb.
Je bent de eerste van wie ik hoor dat Guidion aan de deur komt terwijl er geen reden voor is. De meeste mensen klagen juist omdat ze niet aan deur zijn geweest terwijl dat wel was afgesproken. Het moet niet gekker worden 🙂
Als ze een briefje achterlaten wat iets verhelderd wil je dat dan hier posten?
Voor het geval nog eens iemand hier mee geconfronteerd wordt.
Je bent de eerste van wie ik hoor dat Guidion aan de deur komt terwijl er geen reden voor is. De meeste mensen klagen juist omdat ze niet aan deur zijn geweest terwijl dat wel was afgesproken. Het moet niet gekker worden :)

Telfort/Guidion: eager to please....::)
Badge +1
> Als ze een briefje achterlaten wat iets verhelderd wil je dat dan hier posten?
> Voor het geval nog eens iemand hier mee geconfronteerd wordt.

Zal ik doen. Wordt vervolgd......

> Je bent de eerste......

Ik ben met héél véél dingen de eerste. Daar ben ik namelijk mee "behept". Als ik dat allemaal hier eens ga opsommen, wordt het hier gegarandeerd vervelend en doen dingen niet terzake.

> van wie ik hoor dat Guidion aan de deur komt terwijl er geen reden voor is.
> De meeste mensen klagen juist omdat ze niet aan deur zijn geweest terwijl dat wel was afgesproken.
> Het moet niet gekker worden.

Het wordt alleen maar gekker. Even positief met een voorbeeld klagen. Zo heel stiekempjes heeft Telfort de snelheid van 29 Mb. naar 49 Mb. veranderd. Geen enkel bericht van Telfort gehad. Gewoon pats boem snelheid omhoog. Natuurlijk is dit hartstikke fijn, maar ik had er toch graag even bericht van gehad.

Het wordt alleen maar gekker. Even positief met een voorbeeld klagen. Zo heel stiekempjes heeft Telfort de snelheid van 29 Mb. naar 49 Mb. veranderd. Geen enkel bericht van Telfort gehad. Gewoon pats boem snelheid omhoog.

Wat 'n nachtmerrie. Pure horror. :)
Maar verder alles goed daar?
Badge +1
Op zondag 10 januari 2016 (geen tijd vermeld) kreeg ik het volgende bericht op een voor de meeste bedrijven onbekend gsm-nummer:

Morgen heeft u om
12:00 een afspraak
met onze expert voor
uw Telfort diensten. De
expert kan een half uur
eerder of later zijn.
Vragen? Bel 088
2000100 (optie4
Ontvangen: 10 jan

Nou knappe jongens daar bij Guidion om niet op een niet door mij gemaakte afspraak te verschijnen. Een spook afspraak of noem het maar gewoon spammen. Mensen onzeker maken. Zo ik hier lees doet Guidion dit vaker bij klanten die wèl een afspraak met ze hebben en dan ook niet komen opdagen. Ga vooral zo door en dan krijg je héél tevreden klanten, maar laat mij met rust.

Er zitten een aantal vreemde dingen in die "vermeende afspraak" die mij wantrouwend maken:
- werken ze daar bij Guidion op zondag?
- niemand maakt op zo'n korte termijn een afspraak: 10 jan. bericht en 11 jan. "afspraak"
- een e-mail bericht naar Telfort gestuurd; géén reactie
Mail naar Telfort komt bijna nooit direct antwoord op.
Kan wel paar dagen duren.
Weet je of er iemand aan de deur geweest is?
Badge +1
> Mail naar Telfort komt bijna nooit direct antwoord op.
> Kan wel paar dagen duren.

Mooie boel. Guidion maakt afspraken vóór één dag in 't vooruit.

> Weet je of er iemand aan de deur geweest is?

Nee, er is niemand aan de deur geweest. De folderbezorger is alleen "bij" de deur geweest met een lading folders. Je denkt toch niet dat ik me dat had laten ontgaan?

Zo heb ik ook al eens een medewerker van Liander op de stoep laten staan, omdat ie de meterstanden wilde opnemen. Dat gebeurt één keer in de drie jaar en vorig jaar was er hier ook al iemand geweest om de meterstanden op te nemen. Dat opnemen is nog niet zo erg (ze verschuilen zich achter wettelijke regels; sinds wanneer mogen bedrijven wettelijke regels maken?) maar ze berekenen ieder jaar wel meetdienstkosten (kosten voor het opnemen van de meterstanden). Ik geef die altijd braaf via internet door. Dus helemaal geen opnemen van meterstanden. Dat werk doe ik zelf en moet er dus ook nog voor betalen. Zolang ze die meetdienstkosten berekenen komt er hier geen medewerker van Liander in huis om de meterstanden op te nemen. Het argument ten spijt dat de meter van de netwerkbeheerder (Liander) is. Ik heb wel gedacht dat dit nog wel een staartje zou hebben gezien het betoeterde gezicht van de medewerker. Maar nee, nooit meer wat van gehoord, omdat ze drommels goed weten dat ze verkeerd bezig zijn en de mensen gewoon bedonderen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo GensNet, bedankt voor het aanmaken van dit topic. Ik heb gekeken in het systeem en er staat nergens aangegeven dat er een Guidion afspraak voor jou is aangemaakt. Ik denk dat Guidion wellicht per ongeluk jouw nummer van ons heeft ontvangen maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen. Nader onderzoek zal dit moeten uitwijzen. Mijn collega's zullen zo spoedig mogelijk reageren op je mail. Excuses voor het misverstand.
Badge +1
Ik heb van Telfort een reactie gehad. Ook was er bij Telfort geen afspraak bekend en dat verwondert me helemaal niet. De moderator denkt dat Telfort mijn telefoonnummer heeft gegeven aan Guidion. Dat kan helemaal niet, want óók Telfort heeft mijn juiste telefoonnummer niet. In mijn profiel staat namelijk een gefingeerd telefoonnummer. Het blijft vooralsnog een groot raadsel hoe en waarom Guidion mij een sms-bericht met een vermeende afspraak heeft gestuurd. Je zou denken aan een grap van iemand die bij Guidion werkt. Zoiets moet toch "ergens" vandaan komen...... Zouden soms buitenaardse wezens (ufo's?) op komst zijn?

............. Zouden soms buitenaardse wezens (ufo's?) op komst zijn?

Dat lijkt me de meest waarschijnlijke verklaring..🆒;)
nou, buitenaards zou ik niet zo meteen durven beamen. Maar buitenlands, daarover is geen twijfel.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor de terugkoppeling GensNet. Wie weet heb je wel gelijk van de buitenaardse wezens. Op verschillende plekken in het land zijn er al verschillende geluiden gehoord dus wie weet. 😛