beantwoord

Afgesloten door KPN

• 6 juli 2017
  • 6 reacties
  • 446 keer bekeken

L.S.,

Bij een vriendin van mij is op 4 juli het KPN netwerk door KPN afgesloten.
Zij is op 7 juni 2017 overgestapt van KPN naar Telfort. In de periode 7 juni j.l. tot en met 3 juli j.l. waren er totaal geen klachten en werkte alles prima. Op 4 juli is eenzijdig door de KPN het netwerk voor haar afgesloten. Dit is geconstateerd op 5 juli door een Gideon monteur. Bij de helpdesk van KPN is niets meer over haar bekend, bij de helpdesk van Telfort wordt gezegd dat het herstel hiervan 5 tot 10 werkdagen gaat duren. Volgens iedereen is dit een fout van KPN. Dus KPN zou dit moeten herstellen.

Edit: gegevens verwijderd om je privacy te beschermen.

Ik hoop dat dit snel en kundig wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,
L.D. van der Harst
icon

Beste antwoord door Michael 7 juli 2017, 09:31

Hallo L.D. van der Harst, bedankt voor de gegevens. Mijn collega's hebben inderdaad ook gezien dat er een probleem is met de lijn van KPN naar aanleiding van de terugkoppeling van de KPN monteur. Dit is inmiddels geëscaleerd en zal naar verwachting in de loop van volgende week opgelost moeten zijn. Ook is er een noodpakket toegestuurd en zal de internetbundel die je vriendin besteld heeft worden vergoed.

Meer druk uitoefenen op KPN is voor ons niet mogelijk. We zijn hierin afhankelijk van de beschikbaarheid van de monteur en de werkelijke aard van het probleem. Ik hoop dat je zo voldoende weet. Sorry voor het inmiddels ervaren ongemak.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi L.D. van der Harst, welkom op het forum. Jeetje, wat jammer dat KPN te vroeg de stekker eruit getrokken heeft. Dat schiet niet echt op. Het is voor ons, en voor KPN niet mogelijk om een actie als deze 'terug te draaien'. Het enige wat mogelijk is, is dat je een nieuwe aanvraag doet. De verbinding wordt dan weer opnieuw aangemaakt. Hier gaat wel wat tijd overheen. Ik kan zien dat wij, Telfort, inmiddels een werkende glasvezelverbinding leveren op het adres dat je meestuurde. Dat scheelt. Is het mogelijk om deze te gebruiken? Mocht je nog een vraag hebben, laat het me dan weten alsjeblieft. Ik beantwoord ze met plezier. 🙂
Wacht even: Er is niet te vroeg door KPN afgesloten. De mevrouw in kwestie is sinds 7 juni 2017 aangesloten op Telfort alles in een. 's-morgens op 7 juni 2017 was dus ook al geen verbinding meer met KPN. Nadat de monteur alles had aangesloten werkte alles naar behoren via Telfort. Echter; zonder opgaaf van reden is op 4 juli 2017 voor 8 uur de boel weer afgesloten. op 5 juli 2017 is om 17:30 een monteur van Guidion geweest en die wist te vertellen dat KPN de boel WEER heeft afgesloten. Zij heeft geen glasvezel en heeft aan een dsl verbinding voldoende. Door de helpdesk van Telfort wordt aangegeven dat dit 5 tot 10 werkdagen gaat duren. ABSOLUUT NIET AANVAARDBAAR. Ook de ervaringen die ik zie over het z.g. noodpakket zijn zodanig dat dit ook geen oplossing bied. Nemen jullie aub zsm contact op met KPN op dit met de hoogste spoed op te lossen
Reputatie 8
Badge +2
HI L.D. van der Harst, dank voor het verhelderen van het probleem. Maar, wacht even: ik zie wel degelijk een glasvezelabonnement actief op dat adres. Je geeft aan dat het om een xDSL-abonnement zou gaan. Wil je voor de zekerheid nogmaals de juiste gegevens naar mij sturen in een privébericht? Ik ga dan wederom voor je kijken. Ik wacht op je reactie. 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hallo L.D. van der Harst, bedankt voor de gegevens. Mijn collega's hebben inderdaad ook gezien dat er een probleem is met de lijn van KPN naar aanleiding van de terugkoppeling van de KPN monteur. Dit is inmiddels geëscaleerd en zal naar verwachting in de loop van volgende week opgelost moeten zijn. Ook is er een noodpakket toegestuurd en zal de internetbundel die je vriendin besteld heeft worden vergoed.

Meer druk uitoefenen op KPN is voor ons niet mogelijk. We zijn hierin afhankelijk van de beschikbaarheid van de monteur en de werkelijke aard van het probleem. Ik hoop dat je zo voldoende weet. Sorry voor het inmiddels ervaren ongemak.
Beste Telfort,
Inmiddels werkt alles weer. Mijn hartelijke dank.
Echter nog wel een op-/bemerking:
Als er een noodpakket wordt aangevraagd is het verstandig te vragen of de klant een (grote) scart aansluiting heeft. Het standaard noodpakket kon bij de vriendin niet aangesloten worden. Dit gaf bij haar nog een extra stress boost omdat zij vrijdag te horen kreeg dat er in de weekeinden niet gewerkt word.
Zij heeft M.S. en stress is een groot risico.
Gelukkig was zaterdag middag plotseling alles weer in de lucht!!!????
Reputatie 8
Badge +2
Hallo L.D. van der Harst, bedankt voor de terugkoppeling. Jammer dat het aansluiten niet lekker verliep. Wij gaan er vanuit dat het merendeel van de tv´s van onze gebruikers wel een dergelijke aansluiting hebben. Al kan ik me goed indenken dat je vriendin hier niet vrolijk van werd. Fijn om te zien dat het is opgelost, dat scheelt een hoop gedoe, toch?:)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂

Reageer