beantwoord

ADSL2 verbinding is niet geupgrade

• 2 april 2013
  • 49 reacties
  • 10357 keer bekeken

Toon het eerste bericht

49 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Er is een verschil tussen de naam van de abonnementsvorm en de daadwerkelijk haalbare snelheid. Telfort geeft dit ook duidelijk aan op de website.
Badge +1
Ik kan me wel voorstellen dat "Fokker" zich niet eerlijk behandeld voelt.
Als een telefonische medewerker je aanbieding doet moet je je niet hoeven afvragen op welke manier proberen ze me te foppen.
Eerlijke voorlichting zou een normale zaak moeten zijn.
Termen als onderzoeksplicht gaan veel te ver om aan te denken tijdens zo'n telefoontje.
Badge +2
@Fokker,

Hoe komt het dat je ongeveer 30Mb aan downloadsnelheid verwachte na de upgrade? Wie / wat / waar is dat gecommuniceerd?

Het was ook geen verwijt, ik ben oprecht benieuwd waar de verwachting scheef is gaan lopen, dat vind namelijk niemand leuk. We doen juist ons best om verwachtingen te overtreffen.

Ik heb wat nader onderzoek gedaan en nu zie ik dat je 6 maart contact heb gehad met Roy van onze afdeling opzeggingen. Hij heeft je naast de verlenging naar Internet Standaard ook extra korting gegeven om een concurrerend aanbod te matchen. V.w.b. de snelheid; Heeft hij een snelheid gegarandeerd? Een verwachte snelheid genoemd? Hoe is dit precies verlopen?

Hugo
Reputatie 8
Badge +10

Eerlijke voorlichting zou een normale zaak moeten zijn.

Misschien wat te ver doorgedacht, maar als je de lijngegevens van een prospect zou kunnen koppelen aan de n.a.w. gegevens van het callcenter dan kan de callcentermedewerker zien wat de verwachte prestaties van de verbinding zijn en zodoende direct aan de klant kunnen vertellen wat zijn 'winst' is als hij een abo afsluit of verlengt.
Reputatie 8
Badge +16
Misschien wat te ver doorgedacht, maar als je de lijngegevens van een prospect zou kunnen koppelen aan de n.a.w. gegevens van het callcenter dan kan de callcentermedewerker zien wat de verwachte prestaties van de verbinding zijn en zodoende direct aan de klant kunnen vertellen wat zijn 'winst' is als hij een abo afsluit of verlengt.

Kijk en dat is nu een schoolvoorbeeld van functionaliteit die makkelijk te implementeren moet zijn waarbij er zowel voor de klant als ook Telfort een win/win situatie ontstaat.
Reputatie 8
Badge +10

Kijk en dat is nu een schoolvoorbeeld van functionaliteit die makkelijk te implementeren moet zijn waarbij er zowel voor de klant als ook Telfort een win/win situatie ontstaat.

9 jaar accountmanagment, daarvan blijft altijd wel iets hangen... ;)
Ik ben veel beziggeweest met het bedenken en implementeren van dit soort zaken.

Of het echter in dit geval eenvoudig te koppelen is weet ik natuurlijk niet... LOL
Reputatie 8
Badge +16
En uit Functioneel oogpunt (wat zou toch mijn functie zijn....😕) zie ik geen belemmeringen, alleen uitdagingen...🆒
Reputatie 8
Badge +10
En uit Functioneel oogpunt (wat zou toch mijn functie zijn....😕) zie ik geen belemmeringen, alleen uitdagingen...🆒

Ja, daar zeg je zoiets... 😃 dus wie houdt je tegen... 😉
Reputatie 8
Badge +17
@Tuut-Tuut: niets voor jou, bij Telfort werken? 🆒
Je bent inderdaad klant sinds 2008, maar hebt signaal geleverd gekregen van onze voormalig Tiscali Wholesale / BabyXL DSLAM's in jouw wijkcentrale. De snelheid zal ongeveer gelijk blijven op de nieuwe DSLAM, wel is het zaak dat er zoals ik al zei naar de interne bekabeling gekeken wordt. Kan je een foto plaatsen van jouw aansluitpunt?

Waarom noemen jullie het dan adsl2+?
Omdat jouw lijnstandaard op dit moment ook ADSL2+ is, zie:
http://i46.tinypic.com/29lln2x.jpg

De behaalde snelheid is van veel meer zaken afhankelijk dan alleen de lijnstandaard, hoofdzakelijk de demping van de kabel. Deze demping is weer grotendeels afhankelijk van de lijnlengte, maar daarnaast ook van de weerstand die koppelstukken, lassen en overige kabelovergangen veroorzaken.

Hugo

Als 20Mbit de maximale snelheid is voor ADSL2+ dan is de 15Mbit die ik nu heb niet slecht. Ik begrijp dat ik dat de maximale snelheid nooit ga halen vanwege de verbindingsmoffen onder de grond en de kabellengte.

Mijn is/ra aansluiting ziet er niet echt gezond uit, maar de draden zijn wel goed verbonden. Ik woon in een woning uit 1955. Er komt een blauwe kabel een metalenlasdoos. UIt deze blauwe kabel komen er 13 draden uit. In 2008 heb ik ze allemaal getest, mijn dsl signaal zit op de zwarte en transparante draad. De foto's zijn niet echt helder.

ps: ik hem mijn is/ra aansluiting niet verkloot, zo is het opgeleverd in 2008.

Ik heb wat nader onderzoek gedaan en nu zie ik dat je 6 maart contact heb gehad met Roy van onze afdeling opzeggingen. Hij heeft je naast de verlenging naar Internet Standaard ook extra korting gegeven om een concurrerend aanbod te matchen. V.w.b. de snelheid; Heeft hij een snelheid gegarandeerd? Een verwachte snelheid genoemd? Hoe is dit precies verlopen?

Hugo

Nee, ik heb hem niet gevraagd of hij mij de aangeboden snelheid kan garanderen, maar dat kan niemand. Niemand haalt de maximale snelheid dus die vraag hoefde ik ook niet te stellen.
Reputatie 8
Badge +16
Wat voor metalen lasdoos heb je precies? Heb je daar ook een foto van?
Wat voor metalen lasdoos heb je precies? Heb je daar ook een foto van?

Deze metalen lasdozen vindt je alleen in oude woningen.
Reputatie 6
Badge +7
Het is wel apart isra punt en erg slordig aangesloten lijkt mij dat dat toch vele malen netter kan (zal de snelheid en dergelijke niks aan veranderen)
Reputatie 8
Badge +10

Niemand haalt de maximale snelheid dus die vraag hoefde ik ook niet te stellen.

Ehhh... hoezo niet..?
Als je volgens de postcodecheck Internet Extra kan krijgen en je hebt het geluk dat je dicht bij de centrale woont of er staat een buitenringkast in de buurt, dan kan 50 mbps makkelijk gehaald worden.
Ik zie bij sommige posters DSL Line Statussen voorbij komen die nog veel hoger uitkomen,

Als je in zo'n geval een Internet Standaard abo (30 Mbps) afsluit heb je zeer zeker de maximale snelheid.
Badge
Zo was ik gisteren bij iemand (niet telfort maar wel zelfde spul als telfort), wiens modem intraint op 52mbit down en 5,2 up. Zonder pairbonding.... die zal wel bovenop een VDSL kast wonen!
Dus ja, maximale snelheden kunnen gehaald worden.. in de gunstigste omstandigheden
Reputatie 8
Badge +10
Zo was ik gisteren bij iemand (niet telfort maar wel zelfde spul als telfort), wiens modem intraint op 52mbit down en 5,2 up. Zonder pairbonding.... die zal wel bovenop een VDSL kast wonen!
Dus ja, maximale snelheden kunnen gehaald worden.. in de gunstigste omstandigheden

En die 52/5 Mbps is dan nog omdat die snelheid wordt gecapped i.v.m. het maximum van dat abo.
Ik heb op het forum voorbeelden gezien van 'attainable' snelheden van boven de 100 Mbps.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb op het forum voorbeelden gezien van 'attainable' snelheden van boven de 100 Mbps.
En dan blijft het jammer dat bij een medium als DSL sommige andere abonnees blij mogen zijn met 15% hiervan...
Reputatie 8
Badge +10

En dan blijft het jammer dat bij een medium als DSL sommige andere abonnees blij mogen zijn met 15% hiervan...

Zeg dat wel...
Het wordt de hoogste tijd voor Pair Bonding en Vectoring... :D
Al is het maar om de steeds sneller wordende concurrentie het hoofd te bieden.
Het is wel apart isra punt en erg slordig aangesloten lijkt mij dat dat toch vele malen netter kan (zal de snelheid en dergelijke niks aan veranderen)

klopt, maar dat gaat mij geld kosten, 2 zadels, flexibele pvc buis, lasdoos, krimpkousen en speciale pluggen (gasbeton). Ben je misschien 50 euro kwijt voor een is/ra punt waar KPN verantwoordelijk voor is.

Ehhh... hoezo niet..?
Als je volgens de postcodecheck Internet Extra kan krijgen en je hebt het geluk dat je dicht bij de centrale woont of er staat een buitenringkast in de buurt, dan kan 50 mbps makkelijk gehaald worden.
Ik zie bij sommige posters DSL Line Statussen voorbij komen die nog veel hoger uitkomen,

Als je in zo'n geval een Internet Standaard abo (30 Mbps) afsluit heb je zeer zeker de maximale snelheid.

Ik dacht alleen aan de koperen netwerken.
Badge

klopt, maar dat gaat mij geld kosten, 2 zadels, flexibele pvc buis, lasdoos, krimpkousen en speciale pluggen (gasbeton). Ben je misschien 50 euro kwijt voor een is/ra punt waar KPN verantwoordelijk voor is.

Nee hoor, de bewoner is verantwoordelijk voor het ISRA punt. KPN is verantwoordelijk tót het isra... dus de blauwe kabel is van KPN zeg maar. Maar kosten voor het hetstellen van een ISRA komen uit de zak van de bewoner. Of als je het huis zo kocht, soms de makelaar. Of als je het huis zo huurde, soms de eigenaar
Reputatie 8
Badge +10

Ik ken wat mensen met een Instap abonnement die de beloofde 8 Mbps makkelijk halen hoor...
En daar komt geen vezel glas aan te pas... 😉 ... is allemaal koper.
Reputatie 8
Badge +17

Ehhh... hoezo niet..?

Bij VDSL blijft het laatste stuk(je) altijd koper; of vanaf de centrale of vanaf de wijkkast...

Reageer