beantwoord

ADSL2 verbinding is niet geupgrade

• 2 april 2013
  • 49 reacties
  • 10357 keer bekeken

Beste Telfort,

Op 27 maart zou mijn internetverbinding geupgrade worden van een 20Mbit/1Mbit abonnement naar een 30Mbit/3Mbit abonnement. Dit is niet vlekkeloos gelopen, omdat ik een dag zonder internet heb gezeten, terwijl dit maximaal 30 minuten zou duren.

Op 28 maart is mijn internetverbinding herstelt en kon ik gelukkig weer internetten, maar de verbinding is tot op heden niet geupgrade. Volgens de modemstatus gegevens is mijn intrainshelheid 14Mbit/0,9Mbit. Dit zijn dezelfde snelheden als voorheen bij mijn "oude abonnement". Ik verwachte ook een VDSL verbinding ipv een ADSL2 verbinding.

Mijn vraag is: Wordt mijn verbinding daadwerkelijk geupgrade of was dit gewoon een goocheltruc inruil voor een contractverlening?
icon

Beste antwoord door Hugo 3 april 2013, 14:58

@Fokker,

Dit is de dekking op jouw adres:
[img]http://i48.tinypic.com/2ik3zf5.jpg[/img]

VDSL is niet leverbaar op jouw adres. De ADSL profielen die op de KPN netwerken worden ingezet zijn maximaal 20Mb down, 1Mb up. De 3,5Mb (theoretische) upload waar je over spreekt betreft de annex M standaard die in Nederland niet wordt gebruikt.

Omdat jouw adres nog niet eerder op een KPN DSLAM aangesloten zat (was tot 27 maart BabyXL) is de verwachte snelheid van de postcodecheck nu alleen gebaseerd op opgetelde lijnsegmenten. Binnen 3 weken zal de snelheid zijn bijgewerkt op basis van werkelijk behaalde resultaten en zal de 8Mb worden verhoogd naar 12 / 13Mb.

Onze postcodecheck geeft ten alle tijde een conservatieve schatting. Ik heb het nog niet meegemaakt dat onze postcodecheck een verwachte snelheid heeft overschat. Daar besteden we ook veel aandacht aan omdat dit een belangrijk onderdeel is van klanttevredenheid.

Hoe komt het dat je ongeveer 30Mb aan downloadsnelheid verwachte na de upgrade? Wie / wat / waar is dat gecommuniceerd?

Wel nog het advies om je interne bekabeling tussen modem en ISRA grondig te controleren. De 1Mb upload moet in jouw geval probleemloos gehaald kunnen worden.

Hugo
Bekijk reactie

49 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Mijn vraag is: Wordt mijn verbinding daadwerkelijk geupgrade of was dit gewoon een goocheltruc inruil voor een contractverlening?

Dat zullen we pas weten als je ons vertelt wat de Telfort postcodecheck aangeeft als haalbare snelheid op jouw adres.

Dat zullen we pas weten als je ons vertelt wat de Telfort postcodecheck aangeeft als haalbare snelheid op jouw adres.

Geloof je echt in die postcode check van telfort?

Als je nog geen klant bent van telfort dan kan je alle abonnementen afsluiten volgens de postcode check. Ben je eenmaal klant dan kom je volgens de postcode check niet verder dan 8Mbit.

Volgens de postcodecheck van andere adsl providers kan ik alle abonnementen afsluiten.

Het is telfort die mij deze abonnement heeft aangeboden inruil voor een contract verlening, dus waarom bieden jullie mij deze abonnement aan als jullie het niet kunnen leveren?

Telfort moet gewoon de nodige aanpassingen verrichten in de telefooncentrale en datgene leveren wat ze hebben afgesproken. Anders wil ik alsnog mijn contract beeindigen en overstappen naar tele2.
Reputatie 8
Badge +16
Geloof je echt in die postcode check van telfort?

Als je nog geen klant bent van telfort dan kan je alle abonnementen afsluiten volgens de postcode check. Ben je eenmaal klant dan kom je volgens de postcode check niet verder dan 8Mbit.

Volgens de postcodecheck van andere adsl providers kan ik alle abonnementen afsluiten.

Het is telfort die mij deze abonnement heeft aangeboden inruil voor een contract verlening, dus waarom bieden jullie mij deze abonnement aan als jullie het niet kunnen leveren?

Telfort moet gewoon de nodige aanpassingen verrichten in de telefooncentrale en datgene leveren wat ze hebben afgesproken. Anders wil ik alsnog mijn contract beeindigen en overstappen naar tele2.

De postcode check van Telfort in samenhang met de "op jouw adres maximaal haalbare snelheid" geeft wel degelijk een correcte waarde.
Telfort is 1 van de weinige, zoniet de enige die een juiste waarde voorspelt.
De waarde die je op jouw postcode ziet zal zelfs nog iets aan de lage kant zijn dus..

beantwoord nog even de vraag van Franzki over wat er op juw postcode als maximaal haalbaar wordt weergegeven, hiermee kunnen we je precies vertellen of je ADSL of VDSL geleverd gaat krijgen.

De postcode check van Telfort in samenhang met de "op jouw adres maximaal haalbare snelheid" geeft wel degelijk een correcte waarde.
Telfort is 1 van de weinige, zoniet de enige die een juiste waarde voorspelt.
De waarde die je op jouw postcode ziet zal zelfs nog iets aan de lage kant zijn dus..

beantwoord nog even de vraag van Franzki over wat er op juw postcode als maximaal haalbaar wordt weergegeven, hiermee kunnen we je precies vertellen of je ADSL of VDSL geleverd gaat krijgen.

Volgens de postcodecheck van "telfort" kan ik tot 8Mbit. In praktijk 15Mbit/1Mbit (zie intrainsnelheid) dus die postcode check klopt niet.

KPN kan mij wel hogere snelheden aanbieden en leveren en dat komt waarschijnlijk omdat zij de telefooncentrales beheren en de nodige aanpassingen kunnen verrichten.

Nogmaals waarom biedt telfort mij deze abonnement aan als telfort het niet kan leveren, want ik was van plan om mijn contract te beeindigen.
Reputatie 8
Badge +16
Welke snelheid geeft de KPN postcodecheck dan aan als leverbare snelheid ?

Als KPN hogere snelheden kan leveren (via VDSL) dan kan Telfort dat ook.

Op dit moment lijkt VDSL gewoon niet beschikbaar... tenzij de Telfort administratie niet is bijgewerkt.

Telfort levert nu 15Mbps en dat is op zich een redelijke snelheid voor een 30/3 abonnement via ADSL.
Reputatie 8
Badge +16
Daarnaast denk ik dat je van een ouder netwerk gemigreerd bent naar een nieuw netwerk welke je verbinding beter controleerd en er voor gaat zorgen dat je het maximale uit je verbinding haalt.
Welke snelheid geeft de KPN postcodecheck dan aan als leverbare snelheid ?

Als KPN hogere snelheden kan leveren (via VDSL) dan kan Telfort dat ook.

Op dit moment lijkt VDSL gewoon niet beschikbaar... tenzij de Telfort administratie niet is bijgewerkt.

Telfort levert nu 15Mbps en dat is op zich een redelijke snelheid voor een 30/3 abonnement via ADSL.

De postcode check van KPN geeft geen leverbare snelheid aan, maar wel de leverbare internetabonnement die je kan afsluiten. Volgens KPN kan ik wel de 40Mbit/4Mbit abonnement afsluiten.

Ik ben sinds 2008 klant bij telfort en ik heb altijd 15Mbit/1Mbit gehad. Dus zonder de zogenaamde upgrade van 27 maart jonstleden.

Ok, laten we vanuit gaan dat 15Mbit de maximale downloadsnelheid is, wat ik overigens niet geloof. Kunt u mij dan uitleggen waarom mijn upload intrainsnelheid blijft haken op 1Mbit? Dit moet dan tussen de 2 en 3Mbit liggen.
Reputatie 8
Badge +17
De postcode check van KPN geeft geen leverbare snelheid aan, maar wel de leverbare internetabonnement die je kan afsluiten. Volgens KPN kan ik wel de 40Mbit/4Mbit abonnement afsluiten.

Het abonnement 40/4Mbps is wel af te sluiten, maar... welke snelheid denk je dan te krijgen? ;)
Het is héél soms mogelijk dat KPN een aantal aansluitingen "voor zichzelf" houdt, maar dat komt zéér zelden voor...
Ok, laten we vanuit gaan dat 15Mbit de maximale downloadsnelheid is, wat ik overigens niet geloof. Kunt u mij dan uitleggen waarom mijn upload intrainsnelheid blijft haken op 1Mbit? Dit moet dan tussen de 2 en 3Mbit liggen.
Alléén bij VDSL aansluitingen, ADSL is technisch beperkt in de upload op 1Mbps.

Bij VDSL worden er méér frequentiegebieden gebruikt voor upstream snelheid.

Bij ADSL maar 1: en die is dus beperkt tot maximaal 1Mbps.
[

Klopt, maar ik heb geen adsl maar adsl2. Dus 25Mbit download max en 3,5Mbit upload max.
Nogmaals, waarom iets aanbieden wat je niet kan leveren?

Dus er is niets geupgrade en daarom wil ik alsnog mijn contract beeindigen zodat ik naar een andere provider kan overstappen.
Reputatie 8
Badge +17
[

Klopt, maar ik heb geen adsl maar adsl2. Dus 25Mbit download max en 3,5Mbit upload max.
Yeah! misschien in laboratorium situaties, maar in de praktijk niet...

Je hebt géén ADSL2, je hebt zelfs ADSL2+ 🙂 , maar ook daarmee zal je in de praktijk niet hogere snelheden halen.
Nogmaals, waarom iets aanbieden wat je niet kan leveren?

Dus er is niets geupgrade en daarom wil ik alsnog mijn contract beeindigen zodat ik naar een andere provider kan overstappen.
uhm er wordt toch volgens abonnement geleverd (tot 30/3Mbps) en daar valt jouw aansluiting  in...

Je hebt, als consument, ook onderzoeksplicht als je een dienst afneemt van een leverancier. Waarschijnlijk ben je uitgegaan van de abonnementsnaam, maar dat is geen volledig onderzoek. Dat je nu je onvolledige onderzoeks gegevens wilt gebruiken om je contract te ontbinden, da's een beetje flauw, vindt je niet?
Badge +1
Telfort biedt een 30/3 abonnement aan op uw adres.
Indien de verbinding het toelaat wordt er via VDSL geleverd.
Indien niet dan via ADSL.

30/3 is een abonnementsvorm die een vaste prijs heeft.
De snelheid is dus afhankelijk van de infrastructuur.

Met de gemaakte overstap naar het 30/3 abonnement heb je in jou geval dezelfde snelheid voor 5 Euro minder per maand.
[

Yeah! misschien in laboratorium situaties, maar in de praktijk niet...

Je hebt géén ADSL2, je hebt zelfs ADSL2+ 🙂 , maar ook daarmee zal je in de praktijk niet hogere sneheden halen.

Nogmaals ik heb een adsl2+ , waarom blijft mijn upload haken op 1Mbit? Waar zijn de telfort techneuten?

Jullie kunnen wel woordenspelletjes houden en mijn vragen bagatelliseren, maar ik blijf klagen en vragen stellen.

Bellen naar telfort doe ik niet meer. Dus ik ga mijn vragen en klachten spammen op internetforums. Heel handig voor nieuwe klanten, die eerst telfort willen googlen alvorens zij klant willen worden.
Badge +1
Omdat de upload wordt afgecapt op 1Mb/s bij adsl.

In jouw geval is de attainable upstream snelheid 943 Kb/s
Dus de werkelijk behaalde upstream snelheid zal nooit hoger dan dat zijn.
Je woont te ver van de centrale / wijkkast om zelfs maar 1Mb/s te halen.
Reputatie 8
Badge +17
Nogmaals ik heb een adsl2+ , waarom blijft mijn upload haken op 1Mbit? Waar zijn de telfort techneuten?

Omdat de ADSL2+ DSLAM-kaart in de centrale ingesteld is op 1Mbps, zoals afgesproken.

Klopt niet wat je zegt, als ik mijn modem uitzet en weer aan doe dan haal ik vaak 1024Kb/s upstream oftewel 1Mbit. ik woon max 1,5 km van de telefooncentrale.

Omdat de ADSL2+ DSLAM-kaart in de centrale ingesteld is op 1Mbps, zoals afgesproken. 

Met wie afgesproken? Niet met mij.
Reputatie 8
Badge +17

Met wie afgesproken? Niet met mij.
Jawel hoor, denk maar eens na!
Maar ook vanwege overspraak op andere lijnen. En nogmaals: de chips die gebruikt worden de de ADSL2+ modems kúnnen gewoon geen hogere snelheid leveren. Heel simpel, dus...

Met de gemaakte overstap naar het 30/3 abonnement heb je in jou geval dezelfde snelheid voor 5 Euro minder per maand.

Klopt, ik betaal nu 5 euro minder voor dezelfde snelheid die ik al sinds 2008 had, namelijk 14Mbit/0,9Mbit. Dus met andere woorden was dit gewoon een goocheltruc inruil voor een contractverlening.
Reputatie 8
Badge +17

Klopt, ik betaal nu 5 euro minder voor dezelfde snelheid die ik al sinds 2008 had, namelijk 14Mbit/0,9Mbit. Dus met andere woorden was dit gewoon een goocheltruc inruil voor een contractverlening.
Dus, Telfort levert wél wat ze afspreken, alleen had jij daar een ander idee over?
Badge +1

Klopt niet wat je zegt, als ik mijn modem uitzet en weer aan doe dan haal ik vaak 1024Kb/s upstream oftewel 1Mbit. ik woon max 1,5 km van de telefooncentrale.

Ik refereerde aan het logje wat je zelfs gepost hebt.
En dat de upload snelheid afgecapt is op 1Mb/s ligt vast in je contract.
Afstanden van en tot een centrale zijn moeilijk in te schatten omdat deze niet hemelsbreed zijn.

Als je upstream snelheid na het opstarten op 1Mb/s ligt en daarna zakt zou te maken kunnen hebben met de aansluiting van het modem.
Deze moet zo kort mogelijk (met bijgeleverde kabel) op het isra punt worden aangesloten.
Reputatie 8
Badge +16

Zonder een discussie op punten en komma's te voeren....

Je hebt een een 30/3 abonnement over een ADSL-lijn en die gaat tot ongeveer maximaal 20/1.
Op VDSL zou je vermoedelijk wèl in de buurt komen van de 30/3.
Badge +2
@Fokker,

VDSL is niet leverbaar op jouw adres. De ADSL profielen die op de KPN netwerken worden ingezet zijn maximaal 20Mb down, 1Mb up. De 3,5Mb (theoretische) upload waar je over spreekt betreft de annex M standaard die in Nederland niet wordt gebruikt.

Omdat jouw adres nog niet eerder op een KPN DSLAM aangesloten zat (was tot 27 maart BabyXL) is de verwachte snelheid van de postcodecheck nu alleen gebaseerd op opgetelde lijnsegmenten. Binnen 3 weken zal de snelheid zijn bijgewerkt op basis van werkelijk behaalde resultaten en zal de 8Mb worden verhoogd naar 12 / 13Mb.

Onze postcodecheck geeft ten alle tijde een conservatieve schatting. Ik heb het nog niet meegemaakt dat onze postcodecheck een verwachte snelheid heeft overschat. Daar besteden we ook veel aandacht aan omdat dit een belangrijk onderdeel is van klanttevredenheid.

Hoe komt het dat je ongeveer 30Mb aan downloadsnelheid verwachte na de upgrade? Wie / wat / waar is dat gecommuniceerd?

Wel nog het advies om je interne bekabeling tussen modem en ISRA grondig te controleren. De 1Mb upload moet in jouw geval probleemloos gehaald kunnen worden.

Hugo
@Fokker,

Hugo

Ik ben klant bij telfort sinds 2008 en sinds 2008 kan ik met 15Mbit downloaden en 1Mbit uploaden. Hier was geen upgrade voor nodig.

Ook weet ik dat na mijn zogenaamde upgrade de 30Mbit niet halen is. Ik verwachte iets tussen de 20Mbit en 25Mbit.

Maar als jullie beweren dat adsl hetzelfde is als adsl2+ dus max 20Mbit/1Mbit dan begrijp ik nu waarom ik blijf haken op de 15Mbit/1Mbit.

Waarom noemen jullie het dan adsl2+?
Badge +2
Je bent inderdaad klant sinds 2008, maar hebt signaal geleverd gekregen van onze voormalig Tiscali Wholesale / BabyXL DSLAM's in jouw wijkcentrale. De snelheid zal ongeveer gelijk blijven op de nieuwe DSLAM, wel is het zaak dat er zoals ik al zei naar de interne bekabeling gekeken wordt. Kan je een foto plaatsen van jouw aansluitpunt?

Waarom noemen jullie het dan adsl2+?
Omdat jouw lijnstandaard op dit moment ook ADSL2+ is, zie:
http://i46.tinypic.com/29lln2x.jpg

De behaalde snelheid is van veel meer zaken afhankelijk dan alleen de lijnstandaard, hoofdzakelijk de demping van de kabel. Deze demping is weer grotendeels afhankelijk van de lijnlengte, maar daarnaast ook van de weerstand die koppelstukken, lassen en overige kabelovergangen veroorzaken.

Hugo

Je hebt, als consument, ook onderzoeksplicht als je een dienst afneemt van een leverancier. Waarschijnlijk ben je uitgegaan van de abonnementsnaam, maar dat is geen volledig onderzoek. Dat je nu je onvolledige onderzoeks gegevens wilt gebruiken om je contract te ontbinden, da's een beetje flauw, vindt je niet?

Ik wilde een maand geleden mijn internetabonnement opzeggen (telefonisch), maar ik kreeg van een telfortmedewerker een interessante aanbod, namelijk 5 euro minder betalen en een upgrade naar 30Mbit/3Mbit. Ik ben ermee direct akkoord gegaan, maar jij zegt dus dat ik ze niet had moeten geloven en zelf eerst onderzoek had moeten doen?

Gelijk heb je, voortaan moet je telfort niet meer geloven als ze met een aanbieding komen.

Reageer