beantwoord

ADSL2+ ipv VDSL

• 29 juli 2016
  • 19 reacties
  • 659 keer bekeken

Hallo medewerker van Telfort. Vraag aan 2e of 3e lijns technische helpdesk.
Ik heb sinds ruim een jaar VDSL aansluiting op het modem en had VDSL 31.998 download en 3.078 upload. Alles geheel naar tevredenheid.
randapparatuur en computers zeer goed, snel en up to date en de internet-verbinding was ook altijd goed. Modem Experia box v8.
weinig klachten.

Door onverklaarbare wijze ben ik sinds een paar dagen weer gedowngraded naar 15.930 download ADSL2+ en 1025 upload.
Dit bemerkte ik doordat ik toevallig om een andere reden in het modem keek en zag dat de snelheid was gezakt.
Vervolgens Klantenservice gebeld (Thomas) van Telfort en deze snapten er ook niets van, dat dit zomaar gebeurt zonder enige vorm van contact, communicatie ed.naar de klant toe.

Kan een 2e of 3e lijns technische helpdesk hier eens naar kijken? Ik wil heel graag mijn VDSL aansluiting terug. Ik heb Internet Standaard + Bellen.
Ik kan op mijn adres 80 MB ontvangen maar 40 MB download / 4 MB upload is voldoende.
Kunt u zsm de VDSL aansluiting weer activeren?

GRAAG MIJN VDSL AANSLUITING HERSTELLEN AUB.
icon

Beste antwoord door Ouden 18 augustus 2016, 13:06

Hallo Ouden, het heeft even geduurd, maar ik zie dat je sinds vandaag weer terug op VVDSL zit! 😃 Kun je voor mij eens kijken naar welke snelheid dat je nu binnenkrijgt?

108 MB download en 23 MB upload.

status overzicht modem in je PB.box.

dank je wel.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Vreemd dat de Telfort Klantenservice je niet verder kan helpen... zij moeten je probleem gewoon door kunnen zetten naar de 2e of 3e lijn.

Welke waarden geeft je modem aan? (een printscreen kan helpen) Wellicht heb je per ongeluk een verkeerd profiel op je lijn/modem gekregen.

Misschien dat Telfort Webcare nog iets voor je kan doen... zij lezen mee op dit forum.
Reputatie 8
Badge +16
Ik gok dat er wat stuk is in de wijkkast, alleen lijkt me dat dan meer mensen in je omgeving het zelfde probleem moeten hebben.
Ik gok dat er wat stuk is in de wijkkast, alleen lijkt me dat dan meer mensen in je omgeving het zelfde probleem moeten hebben.

Nee, directe buren hebben gewoon VDSL, zelfs 50 MB download / 5 MB .

gisteren nog samen met de buren doorgesproken. maar zij hebben geen last, wel hebben ze 3 x een storing gehad maar dat is opgelost.
Bij mij geeft hij nog steeds ADSL2+ aan.
Reputatie 8
Badge +16
Dat de buren wel VDSL hebben kan mogelijk komen door een andere provider of een andere lijnkaart in de wijkkast. Webcare kan vrij simpel een ticket voor je aanmaken waarna KPN binnen 5 werkdagen moet reageren. Dit klinkt lang maar over het algemeen wordt er door KPN sneller gereageerd. Jouw modem en Firmware versie zijn ok. Even rustig afwachten dus.
Dat de buren wel VDSL hebben kan mogelijk komen door een andere provider of een andere lijnkaart in de wijkkast. Webcare kan vrij simpel een ticket voor je aanmaken waarna KPN binnen 5 werkdagen moet reageren. Dit klinkt lang maar over het algemeen wordt er door KPN sneller gereageerd. Jouw modem en Firmware versie zijn ok. Even rustig afwachten dus.

Beide buren zitten ook bij Telfort. we zitten allen in dezelfde VDSL kast hier 200 meter verderop.

Graag via de 2e lijn een ticktet aanmaken voor KPN en VDSL laten herstellen aub. postcode is 2803WS 77
Badge +1
Welkom op ons forum Ouden! Ik kijk graag na wat er mis gaat, want dat kan inderdaad niet geheel de bedoeling zijn! Stuur mij alsjeblieft een privébericht met hierin jouw postcode en huisnummer. Na ontvangst kijk ik wat ik kan achterhalen en uitzetten.
Badge +1
Hoi Ouden, dankjewel voor je privébericht! Ik kan beamen dat jouw VVDSL verbinding per 27-07 is omgezet naar ADSL+. Er heeft een wijziging plaatsgevonden op het platform (zoals dat wel vaker gebeurt) alleen is er een verkeerd profiel teruggezet. Normaliter merk je hier niets van. Ik heb netwerkbeheer gevraagd om het in orde te maken. Dat zal dit weekend niet meer gebeuren. Ik verwacht na het weekend een terugkoppeling. Zodra ik die heb, dan hoor je direct van me! Mocht je zelf al zien dat de snelheid weer omhoog is gegaan dan hoor ik het graag van jou. 🙂
Hoi Ouden, dankjewel voor je privébericht! Ik kan beamen dat jouw VVDSL verbinding per 27-07 is omgezet naar ADSL+. Er heeft een wijziging plaatsgevonden op het platform (zoals dat wel vaker gebeurt) alleen is er een verkeerd profiel teruggezet. Normaliter merk je hier niets van. Ik heb netwerkbeheer gevraagd om het in orde te maken. Dat zal dit weekend niet meer gebeuren. Ik verwacht na het weekend een terugkoppeling. Zodra ik die heb, dan hoor je direct van me! Mocht je zelf al zien dat de snelheid weer omhoog is gegaan dan hoor ik het graag van jou. :)

dat is goed, alvast bedankt voor de moeite. ik waardeer dit zeer.
Badge +1
Hi Ouden, even een tussentijds berichtje van mij. Ik ben er nog steeds mee bezig om de juiste persoon hiervoor aan te sturen! Dit berichtje is om aan te geven dat ik je niet ben vergeten! 😉
Ok. Dank
Badge +1
Goedemorgen Ouden, zonder al te veel de diepte in te gaan wil ik aangeven dat het blijkbaar niet 1, 2, 3 opgelost is, maar aan de interne communicatie die ik ik terug zie kan ik je wel vertellen dat mensen hun best aan het doen zijn om het in orde te krijgen! Ik wil je dus nog even om geduld vragen. 🙂
Goedemorgen Ouden, zonder al te veel de diepte in te gaan wil ik aangeven dat het blijkbaar niet 1, 2, 3 opgelost is, maar aan de interne communicatie die ik ik terug zie kan ik je wel vertellen dat mensen hun best aan het doen zijn om het in orde te krijgen! Ik wil je dus nog even om geduld vragen. :)

Ik heb je een aantal PB's gestuurd.
Badge +1
Hoi Ouden, per privébericht besproken dat netwerkbeheer er nog druk mee bezig is.
Badge +1
Hallo Ouden, het heeft even geduurd, maar ik zie dat je sinds vandaag weer terug op VVDSL zit! 😃 Kun je voor mij eens kijken naar welke snelheid dat je nu binnenkrijgt?

108 MB download en 23 MB upload.

status overzicht modem in je PB.box.

dank je wel.
Badge +1
Hi Ouden, helemaal super, ziet er goed uit! 😃 Bedankt voor de terugkoppeling! En uiteraard graag gedaan!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂