ADSL valt uit

  • 8 oktober 2012
  • 29 reacties
  • 5625 keer bekeken

Badge
ADSL valt steeds uit. Na herstart modem heb meestal weer internet maar soms word er aanvullende informatie gevraagd voor de verbinding, ik herstart het modem weer .
Ik heb dit probleem  enkele weken  eerder gehad en dit is opgelost het probleem lag niet bij het modem maar werd ergens anders in de lijn gevonden. Nu heb ik het probleem weer! Gebeld met de helpdesk maar met deze meneer kwam ik er niet uit.  Weet iemand die mij kan helpen, of weet wat het probleem is.

29 reacties

Badge
We hebben zowel draadloos als bekabelde verbinding, bijde hebben hetzelfde probleem.
Ik heb dit probleem enkele maanden geleden al eerder gehad en dat is netjes opgelost door jullie TD.
Badge
Momenteel geen internet zowel draadloos als bekabeld beide manieren geen verbinding! 
Graag zou ik willen dat Telfort dit oplost!
Badge
Update: 
Op een laptop heb ik internet verbinding, de andere twee krijg ik nu de melding geen geldige IP-configuratie 
Reputatie 8
Badge +16
Heb je misschien MAC-filter aanstaan in het modem?
Badge
Modem voor de zoveelste keer aan/uit gezet nog steeds geen internet/telefoon.
Badge
ja dat klopt daar maak ik gebruik van en heb ik uit gezet.
Badge
Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar nog steeds geen internet. wel telefoon.
Badge +1
@rebel,

Vervelend te lezen dat uw internet verbinding nog niet correct functioneert. Als u uw naam, postcode en huisnummer via een privébericht kenbaar maakt kan ik voor u onderzoeken wat er aan de hand is.

Jeroen
Badge
Nog steeds valt internet uit en moet ik ZyXEL P-2812HNU-F1 opnieuw opstarten. Ik begrijp uit andere topic's dat dit een bekend probleem is met dit modem.
En de enige oplossing is een andere provider nemen. Van Telfort hoe je niets te verwachten.
Reputatie 8
Badge +16
Het is geen bekend probleem met dit modem.
Het regelmatig herstarten van het modem is niet echt een goede oplossing... dit kan juist problemen veroorzaken.

Begin eens met het modem te resetten naar de fabrieksinstellingen...
Badge +2
@rebel,

Valt je gehele DSL signaal weg of alleen internet?.

Welke lampjes branden op het modem
Badge
Alles brand en alleen internet valt weg, heb vandaag al 3x het modem opnieuw opgestart. 
Badge
Modem naar fabrieksinstelling terug gezet
Badge +2
Zou je evt. een log kunnen posten. Lijkt mij dat de verbinding intern wegvalt. DNS relaese

Had dit probleem in het begin van testen ook. Daarnaast kan het ook voorkomen dat je modem enige tijd niet reageert op en dat het lijkt als of je internet wegvalt.
Badge
Modem gerest, een pc bedraad en aangesloten, het werkt geen vreemde dingen gezien in het modem, nu twee dagen geen problemen, zowel draadloos en bedraad.
Badge
2012-11-11 16:02:55 info  Web Login Successfully from IP:192.168.1.
2 2012-11-11 16:01:49 info  Time initialized by NTP server
3 2012-01-01 01:01:53 info  NTP new time: November 11 16:01:49

Dit zijn de laatste log gegevens,
Internet is intussen al een paar keer uitgevallen.
Nu helemaal geen internet meer en heb nu verbinding via mijn telefoon 
Reputatie 8
Badge +16
Nu kan je dus stap voor stap (lees 1 a 2 dagen wachten) je andere apparaten weer toevoegen aan het netwerk. Krijg je weer een storing in de dagen dan weet je meteen welk apparaat de oorzaak van je storing is
Badge
Internet werkt niet, telefoon wel! 

2012-11-11 17:16:59 info  Web Login Successfully from IP:192.168.1.37
Reputatie 8
Badge +16
Als je in het modem kunt komen, heb je blijkbaar wel netjes een ip-adres gekregen... 😕

Welke apparatuur gebruik je allemaal op je thuisnetwerk?
Staan er statische ip-adressen ingesteld?
Badge
Ja de momenten dat ik internet heb kan ik ook in het modem komen en heb ik ook een ip-adres.
Heb geen statice ip-adressen en er zit alleen een RE1000 achter
Reputatie 8
Badge +16
Hoeveel pc's en andere apparaten maken er gebruik van de verbinding?
Badge
3 pc"s en een xbox
Reputatie 8
Badge +16
Is er een mogelijkheid om het modem te resetten en tijdelijk te testen met alleen één pc bedraad aangesloten?
Badge
Ja dat is mogelijk, ik hou je op de hoogte
Badge +1
@rebel,

Ik heb uw verbinding bekeken, deze is nu stabiel en ik meet geen dataverkeerfouten. Mocht het probleem onverhoopt toch terugkeren dan hoor ik dat graag. Het vorige onderzoek had te maken met het feit dat er helemaal geen signaal bij u binnen kwam, dit is nu niet aan de orde.

Jeroen

Reageer