ADSL naar VDSL

• 10 oktober 2012
  • 5 reacties
  • 2679 keer bekeken

Badge
@webcare

Afgelopen maand overgegaan van ADSL20 naar VDSL50 abonnement.
Echter, de door de Telfort-site ingeschatte 49Mbps komt in de praktijk niet verder dan ca 26Mbps (Eweka / Newsleecher).
Kontakt met Klantenservice (via email) bracht nog geen echte oplossing anders dan de gebruikelijke standaard tips/antwoorden.
Al de welofniet bekende valkuilen (lengte kabel ISRA - modem, storingsbronnen, etc) zijn hier bekend en vermeden.
Hoop hier hulp te vinden...

5 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Nieuwsgroepen en torrentsites zijn geen goede graadmeter voor een juiste snelheidsmeting omdat je dan afhankelijk bent van veel factoren.

Download eens een flink bestand (minimaal 1 GB) van onderstaaande FTP-server van Telfort en kijk in het downloadvenster wat de snelheid is.

Nog een tip: zet niet steeds je modem uit en aan (reboot/reset) omdat het DLM (Dynamic Line Management) dit ervaart als instabiliteit en daardoor de snelheid steeds verder naar beneden bijsteld...

ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/
je kan ook een redelijke snelheids test doen op speedtest.net
Badge +1
@hrk1956,

Welkom op het forum! Ik zie dat u intraint op 52Mb down en 5,2mb up. Als u via de Telfort FTP server een groot bestand download (zonder andere downloads aan te hebben staan) wat is dan de snelheid?

Jeroen
Badge
@hrk1956,

Welkom op het forum! Ik zie dat u intraint op 52Mb down en 5,2mb up. Als u via de Telfort FTP server een groot bestand download (zonder andere downloads aan te hebben staan) wat is dan de snelheid?

Jeroen

@jeroen (moderator)

Dank je!
Ik heb een flink bestand gedownload met 5,7MB/sec (win7 download)...

Henk
Reputatie 2
Badge +1
dat is toch helemaal niet slecht...
5,7 MB/s is hetzelfde als 45,60 Mbps en dat zit wel erg dicht bij de geschatte 49 Mbps!

Reageer