beantwoord

Adres achterhalen voor afsluiten internet en TV

Beste lezer,

Al enige tijd probeer ik een abonnement voor internet en TV af te sluiten op mijn eigen adres. Het probleem is dat de huisnummer-toevoeging zoals die in mijn huurcontract staat onbekend is bij (alle) providers. Zodra ik probeer een abonnement aan te vragen, komt de desbetreffende provider met meerdere alternatieven, maar geen van deze toevoegingen sluit aan op de actuele huisnummering.

Het gaat om een studentenhuis waarbij het pand is opgedeeld in meerdere kamers (K1, K2, K3, etc.), elke gang heeft een ISRA aansluiting in de meterkast en per kamer een wandcontactdoos voor DSL en Kabel-TV. Mijn huisgenoten hebben internet omdat hun huisnummer-toevoegingen wel bekend zijn. Mijn vraag is dus of het mogelijk is om mijn eigen toevoeging (volgens de KPN DSL aansluiting) te achterhalen/uit te lezen?

KPN heb ik al meerdere malen gesproken, maar zij kunnen op afstand niet meer zien dan ik. Enige optie zou zijn om bij hun een abonnement af te sluiten zodat de monteur dat kan uitzoeken, maar dan ben ik aanzienlijk duurder uit. Op het moment kan ik wel digitale TV ontvangen via de kabel omdat we via de maandelijkse huur al een bedrag betalen voor TV van Ziggo.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 2 mei 2018, 18:35

Hi JRoels,

Dat is nogal een vervelende situatie! Helaas kunnen we geen aansluiting in orde maken zolang het adres niet bekend staat bij ons. In dit geval is het denk ik het meest verstandig om even contact op te nemen met de gemeente of huur coöperatie. Wanneer het adres geregistreerd staat kunnen wij namelijk ook zien of we daar een aansluiting naartoe kunnen garanderen. Het is belangrijk dat iedere aansluiting een eigen huisnummer heeft; er kunnen geen 2 abonnementen geregistreerd staan op hetzelfde huisnummer.

Zodra het adres staat geregistreerd, kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan betekenen?

Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hi JRoels,

Dat is nogal een vervelende situatie! Helaas kunnen we geen aansluiting in orde maken zolang het adres niet bekend staat bij ons. In dit geval is het denk ik het meest verstandig om even contact op te nemen met de gemeente of huur coöperatie. Wanneer het adres geregistreerd staat kunnen wij namelijk ook zien of we daar een aansluiting naartoe kunnen garanderen. Het is belangrijk dat iedere aansluiting een eigen huisnummer heeft; er kunnen geen 2 abonnementen geregistreerd staan op hetzelfde huisnummer.

Zodra het adres staat geregistreerd, kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Laat je het me weten als ik nog iets voor je kan betekenen?

Reageer