beantwoord

Adapter Experia Box V10 kapot

• 29 augustus 2020
  • 13 reacties
  • 326 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

nadat de stroom kort is uitgevallen doet het modem (experiabox v10) het niet meer. Na wat gepuzzel blijkt het gelukkig alleen de adapter te zijn. Lampje adapter brandt ook niet meer. Ik lees dat dit vaker bij mensen gebeurt. Ik heb nu een adapter met iets lager amperage gevonden en voorlopig lijkt dit te werken. Graag zou ik alsnog een originele adapter ontvangen.

hartelijk dank!!

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 31 augustus 2020, 08:42

Hoi @de hooge, gelukkig had je een andere adapter waarmee het modem nog werkt! Ik heb je meteen een vervangende adapter toegestuurd, zodat je die kunt gebruiken. Binnen enkele werkdagen ontvang je die :slight_smile:

Bekijk reactie

13 reacties

Hallo @de hooge , vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je postcode/huisnummer en klantnummer in en een moderator komt er op terug.

Reputatie 1

Adres stond al in profiel. Klantnummer nu ook toegevoegd. Ik wacht de reactie rustig af.

Reputatie 8
Badge +18

Adres stond al in profiel. Klantnummer nu ook toegevoegd. Ik wacht de reactie rustig af.

Als ik  jou was zou ik bellen, Twitteren of via Facebook contact zoeken dat gaat sneller en denk dat webcare na het weekend pas weer aanwezig is

Hallo @jimny , @de hooge  zit niet zonder, hij gebruikt tijdelijk een alternatieve voeding.

Reputatie 8
Badge +18

Overheen gelezen @JanD dan kan hij wel wachten tot na het weekend

Reputatie 1

Tis inderdaad geen ramp. Ik kan prima tot na het weekend wachten.Alternatieve adapter lijkt het te trekken, maar kan mogelijk de piek niet opvangen ivm net te laag amperage. Daarom graag tzt wel een goede originele adapter.

Reputatie 8

Die adapters van een V10 zijn behoorlijk overbemeten. Ik vermoed om mogelijk nog extra vermogen te hebben voor extra voeding van rand-apparatuur op de standaard toch niet gebruikte USB-poort.

Feitelijk zou je met 1 Ampère al uit kunnen komen.  Een V10 gebruikt niet eens 10 Watt vermogen.
(Eerder bij een test was het verbruik minder dan 7 Watt).

Met een adapter van rond 2 Ampère of daaromtrent redt je het prima.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @de hooge, gelukkig had je een andere adapter waarmee het modem nog werkt! Ik heb je meteen een vervangende adapter toegestuurd, zodat je die kunt gebruiken. Binnen enkele werkdagen ontvang je die :slight_smile:

Reputatie 1

Super! Hartelijk bedankt.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @de hooge, zo te zien is de adapter inmiddels bij je bezorgd. Werkt alles daarmee weer goed?

Reputatie 1

De nieuwe adapter is inderdaad geleverd maar dat is een adapter voor een experiabox V8. Ik heb een experiabox V10. De originele adapter van de v10 geeft Max 30 W. De nu geleverde max 25W. Ik realiseer mij nu echter dat ik deze v10 van een oude buur heb gekregen nadat ik hier thuis nauwelijks internet had. Met de V8 haalde ik nergens meer dan 30mbit . (Ondanks een 100mbit abonnement ). Met de v10 haalde ik direct bijna 100mbit. Dit maakt dus een enorm verschil. 

Hallo @de hooge , Telfort denkt dat je een V8 hebt en stuurt daarvoor de juiste adapter.

Ik hoop wel dat je de V8 nog hebt, want bij een einde contract wordt verwacht dat je deze weer retour stuurt, bruikleenartikel.

Voor de V10 zal je dan zelf een passende universele voeding moeten kopen als de voeding van de V8 niet wil.

Dat 100Mbit/s-abo betekent een snelheid met 1 computer bekabeld rechtstreeks aan het modem aangesloten, die snelheid had je met een V8 ook nooit kunnen behalen via wifi, daar de V8 slechts een 2.4-band heeft en bij de V10 kun je die snelheid bijna wel behalen, alleen het bereik van de 5.0-band is een stuk minder ver.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is niet de juiste adapter dan inderdaad. Doordat de V10 niet via onze is gestuurd, is die niet geregistreerd als zijnde jouw modem, waardoor ik alleen voor de V8 een adapter kan sturen. Bij het versturen was het me niet opgevallen dat er een V8 stond, het gebeurt niet vaak dat er een ander modem is aangesloten dan daar staat als de adapter stuk is. Ik kan geen andere adapter sturen dan voor het modem dat je van ons hebt gekregen, je zou naar de universele adapter kunnen kijken die Jan al noemt. De oude buur had de V10 ook terug moeten sturen toen zijn abonnement gestopt werd, de apparatuur blijft onze eigendom.

Reageer