ACCU in ZyXel Modem

• 11 september 2013
  • 2 reacties
  • 2792 keer bekeken

komt er volgend nieuw zyxel die voorzien met ingebouwde accu?

Het zou handig, dat deze zyxel-modem tijdes stroomuitval even wil doorwerken en pc zijn al voorzien met accu-backup. Ook die van tablets, laptop en mobiele telefoon. Alarmdoos heeft al een accu.

Vandaar mijn idee, omdat alarmdoos dat hebt kan tijdens stroomuitval van zyxel internet niks meer werken. Dan kan alarmdoos niet doorgeven, het is bijvoorbeeld stille alarm. Optie inbouwen in zyxel, bij stroomuitval led-lichtjes uitzetten of blijven branden.

Tablet, smartphone hebben al een applicaties die surivellerende alarm heeft voor het geval als indringer rondlopen in huis.

Meterkast zijn niet verbonden met telefoonnet, deze zijn eigen stroom voorzien van buitenkant bijvoorbeeld grijze kast. En accu zijn even sterk als iPad-accu's en zijn tevens ook los verkrijgbaar. 5 volt, standaard mah, toch?

Wil je als technische dienst electronica dit mij dit even laten weten?

Misschien? Overdreven? Want het zou handig zijn als ongewenste mens(en) in huis rondlopen met uitgeschakelde zyxel, dat slachtoffer verstopt onder bed, geen communicatiemiddel heb dit omdat internet verdwenen zijn.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +17
misschien is dit iets: http://nl.rs-online.com/web/p/ups-power-supplies/0459819/?origin=PSF_430738|fp&cm_sp=featureproducts-_-FeaturedProductsContent-_-0459819
Badge +4
Een UPS lijkt me inderdaad de meest logische oplossing voor je vereisten. De meerprijs voor een ingebouwde accu is veel te veel om te kunnen verantwoorden voor die 99% van de mensen die het niet nodig heeft.

Reageer