beantwoord

Abonnementskosten extra snelheid bij glasvezel

• 17 mei 2020
  • 9 reacties
  • 205 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, heb hier glasvezel. Had bij XMS 100/100, bij Telfort 50/5 en moest bijbetalen voor 100/100.

Bij KPN, waar ik binnenkort naar word overgezet, is de snelheid standaard 100/100 als je glasvezel hebt.

Heb ik bij Telfort al die jaren teveel betaald?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 23 mei 2020, 15:59

Dag @HCP51. Van harte welkom hier. Volgens mij hebben @jimny@Galdor68 en @Babylonia al uitleg gegeven over hoe de vork in de steel zit. Ter aanvulling: voorheen had je een oud glasvezelabonnement, namelijk Alles-in-1 Extra met 100/100Mbit/s. Hiervoor betaalde je € 52,50 per maand. De extra snelheid zat toen bij dat pakket in (in het Alles-in-1 Basis pakket was de snelheid 50/50Mbit/s). Nu heb je Glasvezel Internet + iTV (standaard) voor € 45,00 en daarnaast betaal je € 7,50 voor de extra snelheid 100/100Mbit/s. De standaard up- en downloadsnelheid voor glasvezel is nu 50/5Mbit/s. Bij KPN hanteren ze voor de extra snelheid andere prijzen, dat klopt. Voor Thuis geldt nu nog dat we twee verschillende providers zijn. 

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Ik heb even op de site bij KPN gekeken en 100/100 is 5,00 euro duurder dan50/50 bij KPN en nee je hebt niet teveel betaald en als je Telfort thuis overgezet naar KPN thuis dan hou je dezelfde tarieven die je nu ook hebt bij Telfort, tenzij je zelf nu al overstapt naar KPN echter dan behoud je niet je huidige mail adressen en ben je al met al een stuk duurder uit 

De upgrade van 50/5 naar 100/100 bij KPN  was in het verleden lager dan bij Telfort. €5,00 tegen € 7,50 als ik het goed heb.

Dat je van 100/100 naar 50/5 bent gegaan en dan voor de upgrade naar 100/100 moest bij betalen klinkt bijna als een vreemde bijwerking van de migratie vorig jaar van oud naar nieuw glas.

50/50 en 100/100 is pas met de introductie van Hussel in oktober van 2019 weer normaal voor die tijd waren bij KPN  50/5 en 100/10 normaal ook voor glasvezel.

Heb je teveel betaald nee want dat was nu eenmaal de prijs die Telfort rekent, is het hoger in vergelijk met de prijsstelling van KPN voor oktober 2019 en zelfs nu volmondig ja!! Ook de upgrade naar 200/200 was bij Telfort verhoudings gewijs duurder.

Reputatie 8
Badge +18

@Galdor68 ik heb enkele keren mijn glas vezel snelheid verhoogd van 50/50 naar 100/100 en zover als ik mijn facturen kan kijken koste de 100/100 altijd 7,50 dus dat is niks nieuws v.w.b. mijn nieuw glas het oude glas heb ik nooit gehad

Reputatie 8

Dat klopt @jimny en dank voor het screenshot @babylonia. 

Bij KPN waren en zijn die upgrade's goedkoper dat probeerde ik duidelijk te maken. Waar de 200Mb bij Telfort 12,50 kost is dit bij KPN slechts € 7,50. Voor de upgrade naar 100 bij Telfort inderdaad €7,50 bij KPN €  5,00. 

De conclusie is dan vrij eenvoudig de prijs voor de upgrade's zijn verhoudings gewijs vrij duur bij Telfort.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @HCP51. Van harte welkom hier. Volgens mij hebben @jimny@Galdor68 en @Babylonia al uitleg gegeven over hoe de vork in de steel zit. Ter aanvulling: voorheen had je een oud glasvezelabonnement, namelijk Alles-in-1 Extra met 100/100Mbit/s. Hiervoor betaalde je € 52,50 per maand. De extra snelheid zat toen bij dat pakket in (in het Alles-in-1 Basis pakket was de snelheid 50/50Mbit/s). Nu heb je Glasvezel Internet + iTV (standaard) voor € 45,00 en daarnaast betaal je € 7,50 voor de extra snelheid 100/100Mbit/s. De standaard up- en downloadsnelheid voor glasvezel is nu 50/5Mbit/s. Bij KPN hanteren ze voor de extra snelheid andere prijzen, dat klopt. Voor Thuis geldt nu nog dat we twee verschillende providers zijn. 

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @HCP51. Ik heb geen reactie meer van je gezien en ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Geef het gerust aan als er nog wel onduidelijkheden zijn. 

Reputatie 1

Ik snap hem. Maar een wijziging\overstap valt niet altijd goed. De vorige keer kreeg ik minder zenders. Veel over gemaild, maar kreeg van Telfort geen antwoord. Wel van galdor, maar die kan het ook niet helpen. 

Nu maar afwachten hoe en wanneer de overstap naar KPN verloopt. 

Ik dank u voor uw commentaar.

Reputatie 8
Badge +10

Dat kan ik goed begrijpen, @HCP51. In ieder geval fijn dat het zo duidelijk is. Als je nog andere vragen hebt, dan weet je me te vinden.

Reageer