beantwoord

abonnement zonder contract???

• 15 september 2017
  • 23 reacties
  • 357 keer bekeken

Hierbij bericht ik u dat ik NIET akkoord ga met het stopzetten van mijn abonnement op Telfort Alles-in-1 Glasvezel per 14 oktober 2017. Op “Mijn Telfort” staat duidelijk dat mijn contract per 31 augustus 2017 is beëindigd, reden waarom ik er van uit ging dat het abonnement dan ook niet meer doorloopt (zonder contract immers geen abonnement, toch?). Een printscreen van deze pagina heb ik uiteraard in mijn bezit.
Na overleg met de juridische afdeling van de Consumentenbond en mijn rechtsbijstandsverzekering verzoek ik u dan ook de laatste factuur over de periode 10 sept tot en met 9 okt 2017 in te trekken en het door mij teveel betaalde bedrag over de periode 1 tot en met 9 sept 2017 terug te storten. De incasso voor de nota van september heb ik inmiddels tegengehouden en zal niet worden betaald.
Vriendelijke groet van 1000182946
icon

Beste antwoord door Stephen 26 september 2017, 18:39

Beste 1000182946, bedankt voor de screenshot en de aanvullende informatie. Daarop is inderdaad af te lezen dat het (jaar)contract op 31 augustus 2017 is geëindigd. Het abonnement liep echter nog steeds door welke jij op 14 september hebt opgezegd en op 14 oktober zal worden beëindigd. Helaas kan ik in het systeem ook niet zien of het opnemen pakket en pluspakket zijn uitgeschakeld omdat de opheffing van je abonnement in behandeling is. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om je volgende factuur af te wachten. Mocht je alsnog gefactureerd worden voor het opnemen en pluspakket laat dan een reactie achter in dit topic. Ik zal er dan voor zorgen dat de teveel betaalde kosten worden teruggestort.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo 1000182946, welkom op het forum! Het contract liep inderdaad tot en met 31 augustus 2017. Na deze periode was je toen contractvrij en is het contract maandelijks opzegbaar. Zolang je het abonnement niet opzegt dan kun je er gewoon gebruik van kunnen maken en betaal je voor de diensten. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Zie het kopje Einddatum contract en opzegtermijn op onderstaande link.

Internet, TV & Bellen opzeggen
Beste Telfort Community Team, beste Stephen,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
De termen “contract” en “abonnement” blijven voor mij verwarrend. Ik heb geen contract meer, heb kennelijk geen abonnement meer want ik kan er ook niet bij in “Mijn Telfort” want mijn gegevens zijn niet meer te benaderen, ondanks het feit dat ik nog tot en met 9 oktober 2017 moet betalen. Ook is niet te controleren dat de extra diensten (het Pluspakket en Opnemenpakket), die met ingang van 14 september 2017 stopgezet zouden zijn, daadwerkelijk niet meer actief zijn. Volgens “Mijn Telfort” staan deze nog steeds op actief. Ik wil graag een bevestiging dat in ieder geval deze diensten niet meer voor mijn rekening komen.
Kortom: Telfort doet alsof ik een contract heb en diensten afneem, maar ik kan nergens meer bij, niets wijzigen en niets controleren.

Verder wil ik nog graag kwijt dat ik het heel vervelend vind dat dit niet via email af te handelen is. Ik snap dat Telfort liever telefoongesprekken heeft omdat via email alles vast ligt (ook voor de klant) en via de telefoon niet, maar ik vind het niet prettig dit soort zaken via een openbaar forum te doen.

Groet,
1000182946
Als je bv een contract hebt van bv. een jaar, dan loopt dit zonder opzegging, gewoon door.
Alleen is het na dat jaar maandelijks opzegbaar.

Er kunnen fouten in Mijn Telfort zitten.
Dit kan zowel op de PC als de App van Mijn Telfort.
Dit kan de reden zijn waarom je niet bij je gegevens kunt.

Het één en ander staat in dit topic omschreven.

https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/info-bugs-en-storingen-in-mijn-telfort-64078

Als dit zo is, kan een moderator dit voor je nakijken wat er wel of niet aanstaat.
Beste Mandy, dit antwoord was al gegeven en dat was me al duidelijk. Zou je dan, als moderator, na kunnen kijken wat er nog aan staat? Ik krijg inderdaad de melding dat ik een lopende bestelling heb. Nou, je snapt wel dat dat niet het geval zal zijn!
Beste,

Ik ben geen moderator of medewerker van Telfort, dus kan die gegevens niet inzien.

@Stephen - Telfort , in dit topic, is bv. wel bevoegd om dit te doen.

De anderen kan je zien bij de foto's van Ons team.
Reputatie 8
Badge +11
Mandy is, net zomin als ik, moderator. We zijn behulpzame klanten van Telfort.
Ik ben bang dat je echt een reactie van Telfort zelf af moet wachten. Wij kunnen nergens bij.

Laat maar.
Mandy en GJC, excuus voor de verwarring. Ik wacht een reactie van een moderator af.
Reputatie 8
Badge +11
Wat mij betreft geen probleem hoor.
Hallo @1000182946

Het geeft niet hoor!

En @GJC weet meer dan mij. 😃
Reputatie 8
Badge +11
Dat zijn jouw woorden @mandy. Mogelijk wel andere dingen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo 1000182946, bedankt voor je reactie en toelichting. Ik kan begrijpen dat contract en abonnement verwarrend voor je zijn, excuses hiervoor. Je maakt gebruik van een Alles-in-1 glasvezel abonnement dat per 14 september is opgezegd en op 14 oktober stopt in verband met de maand opzegtermijn. Je had eerder ook een jaarcontract dat liep t/m 31 augustus 2017. Na deze datum was je abonnement dus maandelijks opzegbaar. Het opnemen pakket en pluspakket zullen tot 14 oktober 2017 actief zijn.
Je geeft in eerste instantie aan dat je niet bij Mijn Telfort kan maar daarna geef je aan dat deze pakketten volgens Mijn Telfort nog actief zijn. Kun jij mij dit uitleggen? Ik ga er vanuit dat je nog gebruik kunt maken van internet, Interactieve TV en vast bellen. De apparatuur zoals Amino, en router heb jij nog steeds in jouw bezit of had je deze al retour gestuurd? Graag zie ik ook de printscreen waar je het eerder over had tegemoet. Bij voorbaat dank!
Verwijderd.
Reputatie 8
Badge +17
@Stephen - Telfort

De printscreen is eerder gemaakt.

Zie : Op “Mijn Telfort” staat duidelijk dat mijn contract per 31 augustus 2017 is beëindigd, reden waarom ik er van uit ging dat het abonnement dan ook niet meer doorloopt (zonder contract immers geen abonnement, toch?). Een printscreen van deze pagina heb ik uiteraard in mijn bezit.

Volgens mij vraagt 1000182946 of deze pakketten nog actief zijn en wil een bevestiging.

Zie Ook is niet te controleren dat de extra diensten (het Pluspakket en Opnemenpakket), die met ingang van 14 september 2017 stopgezet zouden zijn, daadwerkelijk niet meer actief zijn.

Misschien is die informatie van Mijn Telfort van een eerdere datum?
aannames, Mandy. Zo heeft het geen zin om te reageren...
Zo goed Kees-Jan?
@Stephen-Telfort
Mandy heeft het helemaal goed gelezen: ik wil graag weten of extra diensten inderdaad zijn stopgezet zoals ik telefonisch met de persoon die mijn opzegging op 14 september jl in behandeling heeft genomen, had afgesproken. Ik kan inderdaad nog inloggen in "Mijn Telfort", maar daar is dan ook alles mee gezegd: ik kan niet meer bij mijn gegevens, niet meer bij mijn abonnement, niet meer bij het stopzetten van diensten. Ik zie alleen dat de extra diensten nog op actief staan. Voor de duidelijkheid: ik maak vanaf 29 augustus jl GEEN gebruik meer van de diensten van Telfort, van geen enkele dienst. Aan het terugsturen van de in gebruik zijnde goederen ben ik nog niet toegekomen, maar ja, ik betaal er nog voor dus haast heeft dat niet, toch?
Die print screen kan ik je met alle plezier mailen. Ik ga hem niet in dit forum plaatsen, waar hij voor iedereen te bekijken is.
Ik wacht met belangstelling je reactie af.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie 1000182946. Als ze nog actief staan in Mijn Telfort dan zullen we hoogstwaarschijnlijk niet zijn opgezegd. Ik ga dit voor de zekerheid navragen en kom hier morgen op terug. Het zou handig zijn als de apparatuur nog was aangesloten zodat je het kon controleren. De printscreen ontvang ik graag per mail op het mailadres dat ik je kenbaar heb. Laat je even een reactie achter zodra je hebt gemaild? Bij voorbaat dank!
Thanks Stephen, de printscreen is gemaild.
Reputatie 8
Badge +16
Beste 1000182946, bedankt voor de screenshot en de aanvullende informatie. Daarop is inderdaad af te lezen dat het (jaar)contract op 31 augustus 2017 is geëindigd. Het abonnement liep echter nog steeds door welke jij op 14 september hebt opgezegd en op 14 oktober zal worden beëindigd. Helaas kan ik in het systeem ook niet zien of het opnemen pakket en pluspakket zijn uitgeschakeld omdat de opheffing van je abonnement in behandeling is. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om je volgende factuur af te wachten. Mocht je alsnog gefactureerd worden voor het opnemen en pluspakket laat dan een reactie achter in dit topic. Ik zal er dan voor zorgen dat de teveel betaalde kosten worden teruggestort.
Stephen, dank je wel.
@Stephen-Telfort
Beste Stephen, helaas is het niet goed gegaan met de rekening en is mij wederom het volledige bedrag in rekening gebracht. Dit gaat dus om de kosten van
- Pluspakket en Opnemen pakket vanaf 14 september tot en met 10 november 2017 en
- abonnement Alles-in-1 van 14 oktober tot en met 10 november 2017
Ik zie graag je reactie, en uiteraard het teveel betaalde, tegemoet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo 1000182946, ik heb je factuur bekeken en het klopt dat het pluspakket en opnemen pakket niet zijn uitgeschakeld. Ik heb daarom beide pakket voor je vergoed voor de periode van 14 september t/m 13 oktober. Dit bedrag wordt binnen enkele dagen op je rekening gestort.
Je ontvangt binnen enkele dagen ook nog een slotnota waarbij je de overige kosten vanaf 14 oktober t/m 10 november van ons teruggestort krijgt voor het Alles-in-1 abonnement, pluspakket en opnemen pakket. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Beste Stephen, dank je wel. Mocht er iets niet goed gaan dan meld ik me weer in dit topic.
Reputatie 8
Badge +16
Prima en bedankt voor je reactie. 🙂

Reageer