vraag

Abonnement kan niet geleverd worden

Reputatie 1
Beste Telfort,

Ik heb bij jullie een Internet Abonnement besteld EN mijn mobiele abonnement overgezet naar jullie. Het begon goed. Aanmelden verliep soepel, sms berichten, mailtjs over de status netjes binnen, simkaart zelfs al binnen. Daar is het echter bij gebleven.

zo stond ook in de mail:
Uw contract zit binnen 2 werkdagen in uw mail

De mail dateert van 03-01-2019, en ik heb helemaal niets meer gehoord over mijn abonnement. Toen ik vandaag met de helpdesk belde werd er eerst geautomatiseerd verwezen naar mijntelfort, waar ik ook de status zou kunnen checken, en de verbinding werd verbroken. De 3e keer lukte het pas om een medewerker aan de lijn te krijgen (door een onzinnig antwoord te geven op de vraag van de computer). Maar het frustrerende is: dat ik helemaal geen toegang heb tot mijntelfort omdat ik officieel dus nog geen klant ben. Hier is echt NIET goed over nagedacht. De telefoniste kon mij vertellen dat de aanvraag op rejected stond. Waarom word ik hiervan niet op de hoogte gebracht? Ik wacht al een week tevergeefs op antwoord (kan nergens anders bestellen want dan zul je zien dat je straks met 2 contracten zit), en ben met mobiele telefonie inmiddels al over (met nummerbehoud). Als telfort geen internet kan of wil leveren o.i.d. dan wil ik graag alles teruggedraaid hebben hoe was, dus mobiel terug naar KPN, en mijn bestelde alles in 1 pakket kosteloos annuleren.

Heel teleurstellend dit.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie

17 reacties

Reputatie 1
Als Telfort niet kan leveren mag je uiteraard kosteloos opzeggen. Als de order afgewezen is zal er contact met je opgenomen worden om te bespreken wat er fout gaat.

Dat is nog even afwachten, maar de bestelling wordt absoluut in de gaten gehouden!
Reputatie 1
@DieEierVonSatan Bedankt voor je reactie.
Ik ben inmiddels gebeld, en ondanks dat de vorige bewoner hier KPN had (en er ook een aansluitpunt is in de woonkamer), was het bij Telfort niet bekend dat hier een aansluiting zat. Ben inmiddels wel 6 dagen verder en sta weer achterin de rij, te wachten op een Test & Label procedure van KPN, waarna het pakket geleverd kan worden.

tip: met een tijdelijke dongle/sim voor dit soort gevallen had Telfort punten kunnen scoren.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl Is via deze link je aansluiting bekend?
Als je via de postcode check op de Telfortsite een aansluiting kan aanvragen moet de aansluiting ook bij Telfort bekend zijn.

Dat Test & Label procedure doet mij denken dat waar je woont nog niet zo lang zelfstandig bekende woningen zijn.

Wat betreft de email ook niks in een spambox gevonden?
Reputatie 1
@Galdor68 Dit is het antwoord. Helaas kan ik niet meer wijzigen. Goeie url ook. Dit is waarschijnlijk de database waar al die postcode API's tegenaan checken?

Er komt uit dat er koper beschikbaar is maar tevens: Geen correct KANVAS adres.

Het is inderdaad opgesplitst. Vorige bewoner geeft aan gewoon kpn alles in 1 te hebben gehad tot vorige maand, En er zit een "isra" punt in de woonkamer

Wat
Koper
Beschikbaar

Distributiepunt(en)
SDF
Wat
FttH
Beschikbaar

Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
106 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Dan is dat het probleem omdat de andere woning wel in kanvas bekend is kan jij geen aansluiting krijgen anders zouden je buren een topic aanmaken over lijnkaping.

Dus in mijn ogen is dit dan goed, voor jou uiteraard niet, maar procedureel is dit hoe het moet.

Of de aansluiting de "isra" is dat is lastig te zeggen er kan vanaf de echte isra een splitsing met het tweede aderpaar oranje/wit zijn gemaakt. Dus geen directe kabel vanaf de straat of wijk kast. Dat zal de test procedure moeten uitwijzen.
Reputatie 1
Dit is wat er de woonkamer in komt

Dat zou een directe isra kunnen zijn.
Die eerder genoemde noodpakket bestaat maar dat is aan een Moderator of de klantenservice.

Zet je postcode en huisnummer in je profiel op de plek van het klant nummer mischien kan een moderator het dan oppakken
Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum ultrafunk! Het lijkt inderdaad wel op een IS/RA-punt op de foto, met een test & label monteur zal het aansluitpunt dan in kaart gebracht kunnen worden. Met het adres dat op je forumprofiel staat zie ik geen actieve aanvraag staan, dat adres klopt inclusief de toevoeging? Als dat zo is kan ik het noodpakket daar naar sturen en kan er na de monteur gekeken worden hoe we verder kunnen gaan. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
Beste @Galdor68,

Net gebeld door KPN planning. Wat ik begreep is dat ik uiteindelijk gewoon een geheel eigen vrije lijn heb.
Echter... Label en Test door KPN gebeurt op 21 Januari (!!!), tenzij mijn provider een verzoek doet aan KPN om dit te versnellen. Al met al komt van die week levertijd weinig meer terecht (de voornaamste reden om voor Telfort te gaan). Mocht telfort hier meelezen: kunnen jullie dit proces versnellen en/of een tijdelijke oplossing faciliteren? BVD!
Reputatie 1
@Jasper - Telfort . Sorry, ik had uw reactie nog niet gezien terwijl ik onderstaande aan het schrijven was.
Ik heb 15 min geleden die gegevens ingevuld als klantnummer ja. inclusief toevoeging. Geen actieve aanvraag? Kan dat zijn omat Telfort de originele aanvraagd heeft geannuleerd en via een andere/nieuwe aanvraag is verder gaan werken?
Daar lijkt het op, maar dat laat ik verder aan Jasper over je zit nog in de molen.
Succes.
Reputatie 1
Dank je @Galdor68 . Heb een pm gestuurd naar Jasper met ordernummers .e.d.
Bedankt voor jouw bijdrage in ieder geval!
Reputatie 1
@Jasper - Telfort Gegevens per PM
Reputatie 1
En toen was het stil
Nog niks ontvangen dat is wel jammer als het meezit maandag of dinsdag.
Reputatie 7
Badge +9
Dank voor de gegevens! Ik zie de nieuwe order nu wel staan in het systeem. Vermoedelijk moest die nog verwerkt worden door een achterliggend systeem voordat die zichtbaar werd. Daarbij staat ook de notitie van de afdeling die de bestelling opnieuw heeft ingevoerd. Daar staan verder nog aanvullende notities bij over de Test & Label monteur, maar die verwacht ik daar ook niet bij. Zij gebruiken daarvoor namelijk een systeem waar wij niet bij kunnen en daarvoor zullen zij dan nog contact met je opnemen, als dat nog niet is gebeurd.
Reputatie 1
Dat is allang gebeurd, en maandag heb ik een vrije dag opgenomen om kpn hun werk te laten doen. Ik zie wat jullie hier proberen te doen, nl. rekken totdat het pakket over 7 dagen is aangesloten, om maar geen noodpakket uit te hoeven sturen. Zo jammer

Reageer