beantwoord

Abonnement internet en tv tijdelijk stopzetten

• 19 maart 2017
  • 5 reacties
  • 1226 keer bekeken

Ik las al dat er veel vragen zijn gesteld over het tijdelijk stopzetten van een abonnement. Dit is helaas niet mogelijk! Jammer dat Telfort deze mogelijkheid (nog) niet biedt!
Als ik ervoor kies om het echt stop te zetten, wat moet ik dan allemaal terugsturen?
icon

Beste antwoord door Enterprise 19 maart 2017, 10:00

Ik las al dat er veel vragen zijn gesteld over het tijdelijk stopzetten van een abonnement. Dit is helaas niet mogelijk! Jammer dat Telfort deze mogelijkheid (nog) niet biedt!
Als ik ervoor kies om het echt stop te zetten, wat moet ik dan allemaal terugsturen?

Je moet dan alle spullen terugsturen die je van Telfort in bruikleen hebt gekregen.
Dit betreft in ieder geval de modem en de TV-ontvanger(s) met bijbehorende afstandsbedieningen.
Maar als het zover komt dan hoor je wel van Telfort wat er precies terug moet.
Daarnaast dien je de resterende maandelijkse abonnementskosten tot aan het eind van de looptijd van het abonnement in één keer te voldoen, dus hou daar rekening mee.

Dat Telfort deze mogelijkheid niet biedt lijkt me niet onlogisch... als je een paar maanden het land uitgaat kan je ook niet tegen je woningverhuurder zeggen 'ik stop even een paar maanden met het betalen van de huur en als ik terugkom wil ik mijn huis weer in kunnen en dan ga ik weer huur betalen.
En zo zijn er natuurlijk meer dan genoeg voorbeelden te noemen waarbij je niet zomaar tijdelijk kan stoppen met het voldoen van je betalingsverplichtingen...

Ik zou er dus niet vanuit gaan dat Telfort deze mogelijkheid wél gaat bieden.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Je moet dan alle spullen terugsturen die je van Telfort in bruikleen hebt gekregen.
Dit betreft in ieder geval de modem en de TV-ontvanger(s) met bijbehorende afstandsbedieningen.
Maar als het zover komt dan hoor je wel van Telfort wat er precies terug moet.
Daarnaast dien je de resterende maandelijkse abonnementskosten tot aan het eind van de looptijd van het abonnement in één keer te voldoen, dus hou daar rekening mee.

Dat Telfort deze mogelijkheid niet biedt lijkt me niet onlogisch... als je een paar maanden het land uitgaat kan je ook niet tegen je woningverhuurder zeggen 'ik stop even een paar maanden met het betalen van de huur en als ik terugkom wil ik mijn huis weer in kunnen en dan ga ik weer huur betalen.
En zo zijn er natuurlijk meer dan genoeg voorbeelden te noemen waarbij je niet zomaar tijdelijk kan stoppen met het voldoen van je betalingsverplichtingen...

Ik zou er dus niet vanuit gaan dat Telfort deze mogelijkheid wél gaat bieden.
Dank voor je reactie! De vergelijking met huur gaat echter wel een beetje mank. Het gaat hier om een dienst waarvan ik gebruik maak. Zo kan ik bij mijn huidige sportschool ook mijn abonnement tijdelijk stopzetten ivm winter/zomermaanden. Ik hoef die maanden niet te betalen en géén inschrijfgeld meer te betalen als ik weer begin. Dat moet wel als je je uitschrijft.
Ik wil ook best alles terug sturen van Telfort. En later het jaar (herfst) weer opnieuw abonnement afsluiten als er een actie is met gratis aansluiten door monteur. Maar dat vind ik dus zo zonde als het eigenlijk voorkomen kan worden.
Badge
Moet zeggen dat ik het hier eens ben met Esther. Je huurhuis is fysiek en wordt niet aan een ander verhuurd tijdens je afwezigheid.

Een dienst is niet fysiek en de bandbreedte kan voor een ander gebruikt worden.

En eens, het is beter te kunnen pauzeren dan op te zeggen ook voor Telfort en de kans dat klant naar een andere provider overstapt.
Reputatie 8
Het zijn nu eenmaal de voorwaarden zoals je bij het aangaan van de overeenkomst bent aangegaan.
Daar was je mee akkoord. Dus geen reden voor een provider om tussendoor afwijkend van die voorwaarden te gaan handelen.
Reputatie 8
Badge +10
Over het mank gaan van de vergelijking kan je discussiëren, maar het huren van een huis is ook dienstverlening lijkt me.
Je huurt voor korte of langere periode het eigendom van een ander die de kosten van de bouw en het onderhoud voor zijn rekening neemt/heeft genomen.
Bij Telfort huur je een lijnverbinding waarvan de aanleg en het onderhoud is en wordt bekostigd door KPN/Telfort.

Maar goed, vergelijkingen daargelaten, dat een provider geen tijdelijke abonnementspauzes faciliteert zal mede gelegen zijn in het feit dat zij aan de verhuurder van de verbinding (KPN) wel gewoon moeten betalen voor de verbinding en het onderhoud daarvan, en zo'n tijdelijk onderbreking kost ze dus geld.
En dat gaat Telfort niet voor je betalen denk ik...