beantwoord

Abonnement aanpassen

  • 10 september 2018
  • 20 reacties
  • 238 keer bekeken

Reputatie 1
Wij hebben al jaren internet en bellen. Internet 50/50Mb.
Totaal kosten 40 euro en daar gaat 5 euro af i.v.m. het combi-voordeel 3 stuks Mobiel abonnement bij Telfort.
Echter zou ik van het vast bellen af willen. Vroeger kon dat niet, nu zie ik dat je ook alleen internet kan bestellen. Met een combi-voordeel zelfs 25 euro per maand en een hogere snelheid ?? 200/200Mb
Wat ben ik mis gelopen dan als jaren lang Telfort klant ? Dat doet mij een beetje zeer nl.
Graag zou ik in contact komen en de mogelijkheden willen bespreken, Alvast bedankt.

Groet Danny
icon

Beste antwoord door jimny 10 september 2018, 11:04

Zie onderstaande link hoe je hierover teruggebeld kan worden

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-2.htm
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Zie onderstaande link hoe je hierover teruggebeld kan worden

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-2.htm
Via deze link kan je je laten terugbellen.
http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php

Mocht je nu de "oude" propositie gebruiken, dit zijn de verschillen met de nieuwe.
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
Die verandering van abonnementen is dit jaar pas ingevoerd.
Als je nu vast bellen eraf gaat halen, dan ga je een nieuw abonnement aan en ben je ook 50/50
kwijt en dan wordt het 50/5.
Aan je vraag over het internet, neem ik aan dat je geen TV van Telfort hebt?
Reputatie 1
Dank voor de reacties maar echt vrolijk word ik hier niet van. @mandy Waarom word je als vast klant ‘gestraft’ als je iets aan wil passen en dan meteen gedowngrade wordt in je internet snelheid ??
Als ik nu een nieuw (alleen) internet abo zou nemen 200/200 zie staan voor een lager bedrag ?
Wij hebben geen Tv, gebruiken wij niet.

Goet Danny
Gewoon bellen, of laten bellen.
Gaat 10 x sneller, en dan krijg je de correcte antwoorden.
Je hoeft helemaal niet meteen ja of nee te zeggen. Laat je gewoon voorlichten, en beslis dan of later.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Danny, ik kan me je gevoel bij het verschil tussen de pakketten goed voorstellen. Ik zie dat jimny en nelly jacoba je de link al hebben gestuurd, je kan je terug laten bellen voor hulp hierbij! Mijn collega's daar zijn gespecialiseerd om je hiermee te helpen, en zullen alle mogelijkheden met je doornemen 🙂
Mocht je nog andere vragen hebben, dan help ik je daar graag mee!
Reputatie 1
Dank voor jullie berichten en tips.

Ik heb mij inmiddels terug laten bellen door een zeer vriendelijke collega van jullie.
Vast bellen kan van ons abonnement af.(dan behouden wij onze internet en 3x Mobiel bellen) Hiervoor heb ik een Spotify abonnement voor genomen. Internet blijft overigens 50/50 vertelde hij.

Groet Danny
Dan ga ik ook maar weer eens bellen.
Tegen mij is toen nadrukkelijk gezegd, dat als ik vast bellen eraf ging halen, de 50/50 verloor en een nieuw abonnement aanging.
Reputatie 1
Mandy volgens deze heer kunnen ze het niet ‘knijpen’ zeg maar.
Ik hoop dat wat hij zegt ook straks waarheid is 😊
anders hang ik zeker aan de bel en zal ik het
melden hier.
Inderdaad, als ik het bellen eraf haal wordt het een nieuw abonnement.
Op papier wordt het 50/5.
Dank voor jullie berichten en tips.

Ik heb mij inmiddels terug laten bellen door een zeer vriendelijke collega van jullie.
Vast bellen kan van ons abonnement af.(dan behouden wij onze internet en 3x Mobiel bellen) Hiervoor heb ik een Spotify abonnement voor genomen. Internet blijft overigens 50/50 vertelde hij.

Groet Danny

Goed de bevestiging lezen voor de bedenktijd voorbij is, lijkt mij.
En meteen aan de bel trekken als er iets niet klopt.
Met daarbij misschien screenshots van snelheid maken van je huidige abonnement en daarna.
Dan ga ik ook maar weer eens bellen.
Tegen mij is toen nadrukkelijk gezegd, dat als ik vast bellen eraf ging halen, de 50/50 verloor en een nieuw abonnement aanging.

Dan hebben jullie een ouder glasvezel (2016)abonnement.

Elk nieuw glas abbonement wordt standaard 50/5 dus inderdaad @Broertje houd dit goed in de gaten.

Het wordt wel soort van geknepen anders had iedereen op glasvezel standaard 100 of 200Mb.
Op zich ben je nooit iets misgelopen en is er niks gedowngrade als je van begin af aan al 50/50 hebt het kan voor het gevoel wel zo overkomen door de huidige prijsstelling.
De snelheid 200/200 gaat niet lukken voor €25,00 inclusief een eventuele korting op de factuur kom je na een korting periode op 42,50 bij internet only
Klopt Galdor68, mijn oude abonnement was ook van voor die tijd.
Vandaar ook mijn waarschuwing.
Reputatie 1
Galdor68 dank voor je bericht.
Als ik geen 50 upload meer heb heeft Telfort gelijk een probleem met mij.
Als het 40 is ga ik niet zeuren maar bij 5 echt wel nl.
Ik heb de upload nodig om extern camera bewaking goed te kunnen monitoren.
Maar goed ik geloof deze heer aan de telefoon op zijn blauwe ogen anders hebben wij en Telfort een probleem.
Ik kan je geen ongelijk geven een niet gelijke upload zelfs bij 50Mb is gewoon vreemd daar neemt iemand geen glasvezel aansluiting voor. Voor synchroon moet je meteen 100/100 afnemen.
Daarom heb ik nog steeds 50/50 en dat blijft zo.
Maar ik maak wel regelmatig screenshots van mijn snelheid, via Speedtest Custom

En ik vind het ook nog steeds vreemd waarom Telfort het gedowngraded heeft in 50/5.
Misschien om een nog snellere snelheid te nemen?
Ik heb nog geen 100/100 nodig.
En ik vind het ook nog steeds vreemd waarom Telfort het gedowngraded heeft in 50/5.

Door de snelheden glas en koper gelijk te trekken, kon ook de prijs gelijk getrokken.
In feite heeft KPN dit gedaan die hebben nu ook een 100/10 en 150/15 pakket voor glasvezel wat weer uitbreidbaar is naar 100/100, 200 en 500.
Veel van de wijzigingen ligt in oorsprong bij KPN en Telfort volgt dit op. Het had Telfort gesierd iets meer een eigen lijn te volgen maar helaas is dit niet zo. Het is waarschijnlijk voor een groot deel inderdaad marketing de stap naar synchroon zo aantrekkelijk mogelijk maken.
@nelly jacoba en dat is in het nadeel van vooral nieuwe klanten waar geen glasvezel ligt en niet eens 30Mb halen maar wel tot 50 betalen
KPN heeft inderdaad die aanpassing gedaan zoals Galdor68 omschrijft.
Telfort gaat dit waarschijnlijk ook doen, dus niet alleen bij de 50/5..

Alleen NLE, ook over het netwerk van KPN, op dit moment nog niet voor glasvezel.
Bij NLE zijn ook hogere snelheden te verkrijgen tot 500.
Maar ik blijft voorlopig bij Telfort, zolang ik de 50/50 behoud en die 500 heb ik totaal niet nodig.

En ja, in buitengebieden is de snelheid van 50 waarschijnlijk niet eens te behalen.
Maar er wel voor betalen en dat is eigenlijk niet eerlijk.
Op de website van Telfort staat wel dat Tele2 en T-Mobile vanaf 20 kunnen leveren.

Reageer