beantwoord

Abonnement 50mbps / haalt max 22mbps

  • 26 maart 2018
  • 3 reacties
  • 192 keer bekeken

Goedenavond,

Via de kabel haal ik Max 22mbps.
Is er iets te zien waarom ik niet meer kan halen?

Mvg,
Jos
icon

Beste antwoord door Wieger DB 27 maart 2018, 15:39

Hoi Jos, welkom op het forum. Als ik ga kijken dan zie ik dat je modem op het moment 33Mbit binnen haalt. Wij verwachten op je verbinding een maximumsnelheid van rond de 40Mbit. Dit is niet de volledige 50Mbit van je abonnement. Dit komt door de afstand tussen de laatste kabelverdeler en je woning. Hoe groter die afstand is, hoe meer verlies van snelheid er optreedt. Dit heeft te maken met de weerstand van de koperkabel in de grond.

Als je bij een speedtest aangeeft dat je slechts 22Mbit bekabeld binnen haalt, dan lijkt er sprake van verlies in je woning zelf. Dit kan door je modem komen, door de kabel waarmee je test of zelfs je laptop/PC. Reden genoeg om daar eens verder in te duiken lijkt me. Merk je een verbetering van je snelheid als je het modem reset. Zo niet, kan je dan eens test met een andere PC of laptop? Ook kan je een andere DSL-kabel testen tussen je aansluitpunt en je modem. Ook dat kan voor verbetering zorgen.
Bekijk reactie

3 reacties

@cobus
Ik zie op die site : 43 Mbit/s en gepland voor Q4 2018 68 Mbit/s.

@Wieger - Telfort
Bedankt voor het nakijken. Ik ga eens in huis verder kijken dan.
Modem is al wel wat ouder (P-2812HNU-F1).
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jos, welkom op het forum. Als ik ga kijken dan zie ik dat je modem op het moment 33Mbit binnen haalt. Wij verwachten op je verbinding een maximumsnelheid van rond de 40Mbit. Dit is niet de volledige 50Mbit van je abonnement. Dit komt door de afstand tussen de laatste kabelverdeler en je woning. Hoe groter die afstand is, hoe meer verlies van snelheid er optreedt. Dit heeft te maken met de weerstand van de koperkabel in de grond.

Als je bij een speedtest aangeeft dat je slechts 22Mbit bekabeld binnen haalt, dan lijkt er sprake van verlies in je woning zelf. Dit kan door je modem komen, door de kabel waarmee je test of zelfs je laptop/PC. Reden genoeg om daar eens verder in te duiken lijkt me. Merk je een verbetering van je snelheid als je het modem reset. Zo niet, kan je dan eens test met een andere PC of laptop? Ook kan je een andere DSL-kabel testen tussen je aansluitpunt en je modem. Ook dat kan voor verbetering zorgen.
Reputatie 6
Badge +7
Wat geeft deze site aan dan ?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Reageer