beantwoord

Abonnement

• 21 januari 2015
  • 6 reacties
  • 439 keer bekeken

Beste Telfort,

ik ben nu ruim 2 jaar Telfort Glasvezel abonnee (en daarvoor ruim 11 jaar Speedlinq en Telfort klant) en zie tot mijn verbazing dat het nieuwe abonnement Glasvezel alles-in-1, incl. 2 TV ontvangers 46 euro per maand kost. Tot voor kort betaalde ik voor hetzelfde abonnement 54 euro per maand. De 2e ontvanger heb ik recentelijk opgezegd omdat het via de homeplug adapters niet lekker werkt, maar dat terzijde. Maar vraag is, waarom wordt mijn maandbedrag niet automatisch naar beneden aangepast als jullie hetzelfde abonnement goedkoper aan gaan bieden? Wij gaan over 2 maanden verhuizen en vraag me af of ik bij Telfort blijf of beter overstap naar een andere provider.... Dit soort acties zetten me wel aan het denken hoor. Graag jullie reactie.

Groeten,
Marc
icon

Beste antwoord door Enterprise 21 januari 2015, 22:11

Voor wat het je waard is, mijn mening hierover,

Voorheen kostte je abonnement € 54,- en daarmee ben je akkoord gegaan, dat was toen de gangbare prijs.
Het staat ieder bedrijf (dus ook Telfort) vrij om de prijzen (al dan niet tijdelijk) aan te passen om bijvoorbeeld nieuwe klanten te werven met een lagere prijs.
Telfort gaat dan uiteraard niet het lagere maandbedrag aan alle bestaand klanten rekenen, en al zéker niet 'automatisch' naar beneden aanpassen.
Ken jij een bedrijf dat dit wel doet..?

Stel, ik heb een TV gekocht bij BCC en naar een paar maanden staat deze voor € 100,- minder te koop, BCC heeft de prijs dus verlaagd.
Ik verwacht dan geen bericht dat ze die € 100,- gaan terugstorten op mijn bankrekening... ;)

Het kan vermoedelijk wel verlaagd worden als je verhuisd, je gaat dan volgens mij een nieuw jaarcontract aan en dan zou je de lagere prijs kunnen gaan betalen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Voor wat het je waard is, mijn mening hierover,

Voorheen kostte je abonnement € 54,- en daarmee ben je akkoord gegaan, dat was toen de gangbare prijs.
Het staat ieder bedrijf (dus ook Telfort) vrij om de prijzen (al dan niet tijdelijk) aan te passen om bijvoorbeeld nieuwe klanten te werven met een lagere prijs.
Telfort gaat dan uiteraard niet het lagere maandbedrag aan alle bestaand klanten rekenen, en al zéker niet 'automatisch' naar beneden aanpassen.
Ken jij een bedrijf dat dit wel doet..?

Stel, ik heb een TV gekocht bij BCC en naar een paar maanden staat deze voor € 100,- minder te koop, BCC heeft de prijs dus verlaagd.
Ik verwacht dan geen bericht dat ze die € 100,- gaan terugstorten op mijn bankrekening... ;)

Het kan vermoedelijk wel verlaagd worden als je verhuisd, je gaat dan volgens mij een nieuw jaarcontract aan en dan zou je de lagere prijs kunnen gaan betalen.
Beste anonieme forum topper,

bedankt voor je mening, al vroeg ik niet om jouw mening maar die van Telfort. En ja, er zijn zeker bedrijven die tarieven voor hun bestaande klanten, maar daarover ga ik met jouw niet in discussie. Ik heb wel betere dingen te doen.

Groeten,
Marc
Reputatie 8
Badge +10
Beste anonieme forum topper

Net zo anoniem als jij en alle andere forumbezoekers, toch..?

Ik heb wel betere dingen te doen.

Gelijk heb je... 😉
Reputatie 8
Badge +15
Dit is een openbaar forum en iedereen kan reageren en in discussie gaan. Hier dien je wel rekening mee te houden als je een topic opent. Op deze manier dan gaan reageren is dan niet echt de bedoeling.

Je hebt een contract afgesloten voor een bepaald bedrag per maand. Dit bedrag dien je dan ook te betalen. Gaat een bedrijf de prijzen naar beneden stellen d.m.v een actie dan maak je daar automatisch geen gebruikt van. Jouw maandkosten zullen dan niet verlaagd worden.
Kan je verlengen of verhuizen dan kan je in bijna alle gevallen gebruik maken van de huidige acties. En dan kan het voorkomen dat je goedkoper uit bent. Zo werkt het bij de meeste bedrijven.

Ik hou van de meeste contracten de einddatum bij. Ik hou ook in de gaten wat de aanbiedingen zijn. Zijn er leuke acties en ben ik tevreden dan bindt ik me weer voor 1 of 2 jaar. Dit heeft me in de loop van de jaren leuke voordeeltjes en gadgets opgeleverd. 🙂 Natuurlijk heb ik soms dat ik meer betaal dan de huidige acties. Maar toen ik het afsloot was het voordelig. Prijzen blijven continu veranderen. Je zal hier altijd ergens wel tegen aan lopen.
Sorry, beiden hebben gelijk. Maar waar ik me enorm aan stoor is dat we dit met zijn alleen gewoon zijn gaan vinden.

Inhakend op het "BBC en TV kopen verhaal". Als ik iedere maand bij de BCC een TV koop, betaal ik na 10 maanden naar alle waarschijnlijkheid ook minder voor hetzelfde toestel, en niet de prijs die ik voor de eerste aankoop betaalde.

Telfort moet er toch ook bij gebaat zijn dat ze klanten vasthouden? Het kost alle providers bakken geld al die switchende gebruikers, en daarbij, ik zit er zelf ook niet op te wachten om jaarlijks opnieuw alle ellende te moeten doorlopen van het instellen van je voicemailbox, nummerbehoud, modem aansluiting, etc. etc.

Anyway, Telfort vanmorgen gesproken, abonnement overgezet en verlengd tegen nieuwe tarieven.... en mijn onvrede geuit tegen dit soort praktijken.

Prettig weekend allen.
Reputatie 8
Badge +16
@marcg,

Excuses voor de late reactie. In ieder geval fijn om te vernemen dat je je abonnement hebt verlengd. :D
Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic of per privébericht. Hierbij sluit ik dit topic.

@Enterprise, @Koffiemok,

Bedankt voor de uitleg. :)

Stephen