beantwoord

abbo afsluiten bij Telfort

sanderrijsterborgh
Beste allen,

Momenteel ben ik ruim twee maanden bezig bij Telfort om een abbo af te sluiten. Ik kom maar niet verder. Mogelijk hebben jullie tips voor mij om een en ander aan te pakken.

In december 2017 wilde ik overstappen van Ziggo naar Telfort. Telfort had op dat moment een aanbieding waarbij de installatie gratis zou geschieden. Van deze aanbieding wilde ik gebruik maken.

Telfort meldde mij echter dat mijn adres niet in het systeem stond. Op mijn adres - een appartement in het centrum van Rotterdam - zou een aansluiting niet mogelijk zijn. Dat was opmerkelijk, omdat ik op dit moment internet en televisie via Ziggo op mijn adres heb. Telfort verwees mij naar KPN, omdat Telfort van haar systeem gebruik maakt. KPN verwees mij weer terug naar Telfort, omdat Telfort dit zou moeten oplossen. Na wat heen en weer gepingel ben ik verwezen naar een stichting die in Nederland gaat over de aansluitingen. Deze stichting sluit normaal gesproken mensen aan die een hut op de heide hebben gebouwd. Toen kwam de aap uit de mouw: op mijn adres stond enkel 20 'a' en 20 zonder toevoeging. Deze stichting heeft - na enkele weken - iets in de administratie aangepast, waardoor 20 'b' nu naast 20 'a' in het systeem stond.

Wederom belde ik met Telfort. Nu kon een abbo wel (voorwaardelijk) worden aangesloten. De wijziging stond wel in het systeem, maar een abbo afsluiten kon kennelijk nog niet. Later kreeg ik wel groen licht.

Enkele weken later werd ik echter weer door Telfort gebeld. Mijn buren (20a) bleken op mijn 'aansluiting' (20B) te zitten'. Dit zat allemaal erg technisch en was voor consumenten niet kenbaar. Telfort bood mij aan een en ander praktisch op te lossen en mij aan te sluiten op 20 'a' - het adres van de buren. Ook kon ik alsnog meeprofiteren van de actie uit december 2017, omdat het immers buiten mijn schuld lag dat ik toen geen klant was geworden.

Vorige week ben ik benaderd door Guidion voor een afspraak van mijn internet en televsie. Deze afspraak staat voor volgende week zaterdag.

Vandaag ontving ik echter een e-mail zonder enige tekst en uitleg dat mijn aanvraag alsnog is afgewezen door Telfort. Ik belde voor de zoveelste keer met de klantenlijn. Deze (vrendelijke) mevrouw wederom het hele verhaal gedaan en zij meldde mij dat zij contact op zou nemen met Guidion. In haar systeem zag zij staan dat een aansluiting op mijn adres niet mogelijk zou zijn en daarom zou zij bellen met de technische dienst. Vervolgens werd verbinding verbroken en nu wordt niet opgenomen door Telfort.

Over een week stopt mijn abbo bij Ziggo. Het is nog hoogst onzeker of Telfort mij dan gaat aansluiten. Hoe kan ik voorkomen dat ik straks zonder internet zit? is het mogelijk dat iemand bij Telfort mij hiermee kan helpen? Hebben jullie tips om iemand aan de lijn te krijgen die echt verstand heeft van zaken en snel kan handelen?

Met vriendelijke groet, Sander
icon

Beste antwoord door Stephen - Telfort 13 februari 2018, 15:07

Hallo Sander, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je verhaal. Ik zie dat je vanmiddag contact hierover hebt gehad.
Helaas was er verwarring ontstaan vanwege de mail waarin de aansluiting op huisnummer 20b werd bedoeld. Jouw aanvraag wordt geleverd op huisnummer 20a op 24 februari.
Alles verloopt tot nu toe gewoon volgens plan. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet. :)

Bekijk reactie

2 Reacties

Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Sander, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je verhaal. Ik zie dat je vanmiddag contact hierover hebt gehad.
Helaas was er verwarring ontstaan vanwege de mail waarin de aansluiting op huisnummer 20b werd bedoeld. Jouw aanvraag wordt geleverd op huisnummer 20a op 24 februari.
Alles verloopt tot nu toe gewoon volgens plan. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet. :)
sanderrijsterborgh
Stephen - Telfort schreef:

Veel dank voor de reactie. Ik heb inderdaad nogmaals gebeld vandaag. Er is mij toeb verteld dat de e-mail in die een vergissing betrof, althans kon worden genegeerd, en daar ben ik blij mee. Dit laat uiteraard onverlet dat een en ander veel tijd kost, maar dit heeft uiteraard ook met de ongelukkige samenloop van omstandigheden te maken. Mvg

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)