beantwoord

Aanvraag noodpakket

• 11 juni 2019
  • 7 reacties
  • 367 keer bekeken

Als gevolg van een blikseminslag zit ik nu al een week zonder vaste telefonie en internet, echt heel vervelend. De telefoonkabels in het bosgebied zijn gesmolten en ook enkele aansluitingen in de verdeelkast. De verwachting is dat het nog enige tijd gaat duren. Onze buren hebben hetzelfde probleem en hebben van KPN een noodpakket gekregen. Is deze service ook beschikbaar bij Telfort? Graag zou ik dit willen aanvragen.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 12 juni 2019, 15:47

Hallo @jwhb, welkom op het forum. Dat klinkt als een heftige blikseminslag! Dat de verbinding er nu niet is, is al vervelend genoeg natuurlijk, maar is er verder geen schade voor jou? Ik zie dat er eerder ook een modem is vervangen bij jou thuis op verzoek van een monteur, maar dat was niet de oplossing weten we nu bekend is dat de kabels gesmolten zijn. Door deze situatie is een noodpakket wel erg fijn als tijdelijke oplossing. Je voldoet aan de voorwaarden daarvoor, ik heb je daarom meteen een noodpakket toegestuurd. Deze zal je binnen enkele werkdagen thuis ontvangen.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @jwhb, welkom op het forum. Dat klinkt als een heftige blikseminslag! Dat de verbinding er nu niet is, is al vervelend genoeg natuurlijk, maar is er verder geen schade voor jou? Ik zie dat er eerder ook een modem is vervangen bij jou thuis op verzoek van een monteur, maar dat was niet de oplossing weten we nu bekend is dat de kabels gesmolten zijn. Door deze situatie is een noodpakket wel erg fijn als tijdelijke oplossing. Je voldoet aan de voorwaarden daarvoor, ik heb je daarom meteen een noodpakket toegestuurd. Deze zal je binnen enkele werkdagen thuis ontvangen.
Het was inderdaad een heftige inslag. Precies op het moment dat ik uit voorzorg het kabeltje uit het modem wilde halen kwam de inslag. Er was een vuurbal en een flinke schok en ik had zwarte vingertoppen! Door de klap viel ik achterover, erg geschrokken maar gelukkig geen blijvend persoonlijk letsel. Wel een eng idee dat er zoveel overspanning via een telefoonkabel in ons huis kan komen! Het is al de 3de keer in 4 jaar tijd dat ik bij een inslag op de telefoonkabel zo'n vuurbal zie. Iedere keer slaat de bliksem in op dezelfde boom in het bos waar de kabel onderdoor loopt.
De inslag was in huis ook doorgeslagen via de gasleiding naar de cv ketel. En op de groep van de cv ketel was ook een waterpik apparaat aangesloten die het helaas heeft begeven. De cv ketel is inmiddels voorzien van een nieuwe printplaat en werkt weer. Gelukkig kunnen we met het noodpakket nu even uit de voeten v.w.b. internet en tv. Bedankt!
Reputatie 8
Badge +11
Wat een verhaal! Niet helemaal ontopic, maar wat is een waterpik apparaat?
Reputatie 8
Badge +11
Poeh, dat is inderdaad schrikken! Bij het lezen van het verhaal heb ik dat al, en jij hebt het zelf meegemaakt. Dat er geen letsel is, is een opluchting. Het lijkt me ook heel bizar om zoiets meerdere keren mee te maken, ik vraag me ook af of de boom waar de bliksem op in slaat dit overleeft op termijn. Tegen zoiets is er weinig wat je kunt isoleren ook denk ik.

Wat een verhaal! Niet helemaal ontopic, maar wat is een waterpik apparaat?
Dat moest ik ook even opzoeken, blijkbaar is het een flosapparaat.
Reputatie 8
Badge +11
Ah, duidelijk. Bedankt. Ik probeerde een verband met de CV te vinden 😂
Reputatie 8
Vraag bij de gemeente / bosbeheer of die bewuste boom gekapt kan worden.
Levert telkens zoveel overlast op. Het kappen houdt blikseminslagen niet tegen, maar niet meer op die plek, maar bij een andere boom waar geen bekabeling loopt.
Reputatie 2
Ik denk dat het beter is om een bliksemafleider te (laten) plaatsen.

Reageer