Aansluiting werkt nog niet

• 22 februari 2012
  • 9 reacties
  • 1952 keer bekeken

We hebben vorige maand internet en bellen besteld bij Telfort. We hebben momenteel een Alice abonnement die eind deze maand af loopt. Het bestelde Telfort abonnement zou geactiveerd moeten zijn zoals in de mail wordt aangegeven sinds 21 Februari maar tot op heden werkt het nog niet. Ons "oude" abonnement bij Alice werkt daarbij wel gewoon. Komt het doordat Alice nog werkt dat Telfort het niet doet?

9 reacties

Badge
Kan ook zijn dat telfort over het andere aderpaar loopt.
Is er een mogelijkheid om te kijken op welke kleur hij op dit moment is aangesloten op het ISRA.
Je kan namelijk niet 2 providers over 1 ader paar krijgen dus is de kans groot dat je het andere paar moet hebben
Ik heb IS/RA-punt met hoofdstopcontact als enige aansluitpunt. Kan in het stopcontact de bedrading onjuist zitten?
Badge
Wat je zou kunnen proberen is in de wandcontactdoos de rode en blauwe draad omwisselen voor de oranje en witte.
Het is niet een kwestie dat het in de doos verkeerd zit maar als je internet van telfort al opgeleverd is terwijl je andere nog gewoon actief is zal telofrt op het andere aderpaar zitten.

Op deze manier kun je dat even uit testen
Badge
Of wat mischien simpeler kan zijn als alle 4 de draden in het stopcontact aangesloten zijn.
Kun je ook in de stekker de rode met blauwe omwisselen met de oranje en witte.
Zo krijg je het zelfde effect mits alle 4 de draden wel al aangesloten zitten in de wanddoos
Ik heb het aderpaar in de stekker aangepast en dit gaf geen effect. In de oude situatie brand het DSL lampje oranje en krijg ik als melding als ik inlog op de modem de melding "P2812HNU-F1 is disconnected from the internet, please check WAN settings or contact your ISP."
Internet doet het inmiddels! Nu de telefoon nog 🙂
Badge +7
Internet doet het inmiddels! Nu de telefoon nog =)
Ik zie dat er inmiddels een porterings-verzoek bij ons is binnengekomen en als reactie hebben wij 28-02-2012 als aansluitdatum ontvangen. Waarschijnlijk is het nummer nu nog actief bij Alice. Voor de zekerheid, is dit uw nummer? 02xxxxxx12?

Henk
Hallo Henk, dat is inderdaad ons telefoonnummer.
Badge
wel lastig om kruisjes in een telefoonnummer te gebruiken :lol: :lol: :lol: :lol:

Reageer