beantwoord

Aansluiting werkt niet

• 31 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik ben verhuisd en heb een pakket aangeleverd gekregen. Nu wil ik het aansluiten maar het lukt niet. De vorige bewoners hadden kabel. Er is dit aanwezig, zie foto’s. Iemand een idee hoe ik het aan kan sluiten? Beide aansluitingen al geprobeerd en gecontroleerd of de draadjes goed zitten.

icon

Beste antwoord door GJC 31 oktober 2018, 20:17

Erg lastig te zien, maar je hebt zo te zien een inkomende en een afgaande kabel in die lasdoos zitten. De afgaande moet in elk geval weg (ook al zou het nu goed werken). Voor zover ik dat kan zien is de kabel die naar rechts weggaat afgaand.
De inkomende kabel heeft als het goed is twee aderparen blauw/rood en oranje/wit. Als het signaal niet op blauw/rood staat kun je ook oranje/wit proberen.

Het abonnement is wel al ingegaan?
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Erg lastig te zien, maar je hebt zo te zien een inkomende en een afgaande kabel in die lasdoos zitten. De afgaande moet in elk geval weg (ook al zou het nu goed werken). Voor zover ik dat kan zien is de kabel die naar rechts weggaat afgaand.
De inkomende kabel heeft als het goed is twee aderparen blauw/rood en oranje/wit. Als het signaal niet op blauw/rood staat kun je ook oranje/wit proberen.

Het abonnement is wel al ingegaan?
War gaan die grijze kabels naar toe?
De zien er niet uit als KPN bedrading
Zit er niet iets zoals de andere op deze foto in de meterkast?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm
Reputatie 8
Opengemaakte wandcontacthoos = 2e afbeelding onderaan = U2

Met daaraan weer een contactdoosje gekoppeld.
De leiding achter die contactdoos wordt voor meerdere kabels gebruikt.
Dus beslist uitzoeken wat het is en waar het voor staat.

Kijk of er in de meterkast of daar omtrent nog een van de andere aansluitingen is te vinden.
Ja, abonnement is als het goed is ingegaan, want daar kreeg ik vandaag bericht van. We hebben geen aansluiting in de meterkast. Dit zit in de woonkamer. Ik heb nu geel/wit geprobeerd en een aansluiting verwijderd, maar het mag niet baten. Oranje moet dan waar normaal blauw zit?
Reputatie 8
Badge +11
Voor beide aderparen geldt dat welke kleur je links of rechts doen niet uitmaakt. Misschien vandaag nog eens proberen of het signaal er toch later op gezet is.
Had ik overigens goed ingeschat dat de kabel die naar rechts wegging richting een ander aansluitpunt voor de telefoon ging? Meest logische is namelijk dat de kabel die uit de muur komt het signaal levert.
Zo niet, kun je die andere proberen.
Als webcare aan je topic toe is kunnen ze als het goed is nakijken of er al signaal geleverd wordt.
Reputatie 8
Badge +17
Op de foto niet goed te zien signaal zit op de rood en blauwe of op de oranje witte bedrading de rest moet losgekoppeld worden, klopt het dat er een grijze kabel binnenkomt maar er ook een grijze kabel uitgaat
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Johanneke, welkom op het forum! Dat ziet er inderdaad ingewikkeld uit, super dat je hier om advies vraagt en er foto's bij deelt. Ik zie dat je ook contact hebt gehad met een collega van de klantenservice, en dat er een verzoek is doorgezet om een monteur in te plannen, dat is mooi. Heb je al een e-mail gehad waarmee je de afspraak kan inplannen? Je kan ook bellen met de planning, via het telefoonnummer 088-2000121, om direct de afspraak te maken. Laat je weten hoe het is afgelopen?
Reputatie 8
Badge +9
Hi Johanneke, ik heb nog geen nieuw berichtje van je gezien, ik hoop dat alles goed gekomen is met de afspraak. Mocht dat (nog) niet gelukt zijn, de makkelijkste manier is vaak om telefonisch de afspraak te maken. Laat het gerust weten als je vragen hebt, of als ik iets voor je kan doen.
Bedankt allemaal voor de reacties. Op miraculeuze wijze is de aansluiting opeens alsnog gaan werken. Niet degene waar ik mee had getobt, maar de aansluiting daaronder waar ik als laatste poging nog een telefoonstekker in heb gedaan en de internetkabel aan aan heb gesloten. Oranje lampje bleef branden, maar de volgende ochtend was het opeens groen. Ik heb echter nu wel een aansluiting die enigszins uit elkaar ligt, dus heb gevraagd of de monteur alsnog langs kan komen. Ik heb daar nog geen reactie op, maar zou het prettig vinden als diegene toch nog even kan kijken of het zo blijft werken. Ik wacht het af! Nogmaals, bedankt voor de hulp.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen Johanneke, wat fijn dat het gelukt is, en je verbinding nu in ieder geval werkt! 🙂 Ik snap dat je graag wilt dat de monteur de aansluiting nakijkt, ik denk ook dat dat een goed idee is. Dan weten we zeker dat het goed blijft werken, wel zo fijn natuurlijk. Je kan altijd het telefoonnummer dat ik eerder stuurde nog bellen om de afspraak te maken, mocht je nog geen mail terug hebben gekregen. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.

Reageer