beantwoord

Aansluiting momenteel niet bekend in de systemen

• 14 november 2019
  • 9 reacties
  • 291 keer bekeken

Goedendag,

Zoals bij meerdere mensen het probleem bij het overstappen naar glasvezel krijg ik ook nu melding met: Aansluiting momenteel niet bekend in de systemen.

Echter stap ik pas over een week over wanneer de monteur komt en ik krijg nu al zo'n melding.  Heb gebeld met de klantenservice en die informeerde mij dat ze het niet terug kan zetten naar DSL.  

Ik zit nu 6 dagen zonder internet!!! Er moet hier toch een oplossing voor zijn?!

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 19 november 2019, 09:04

Goedemorgen @Faellendir, dat denk ik ook. Doordat ik je op zaterdag hier gesproken heb, kon ik niet meer op tijd een noodpakket bij je thuis krijgen. Laat je me weten hoe de afspraak morgen afgelopen is? Mocht er onverhoopt iets zijn waardoor het nog niet werkt, dan zorg ik dat je er zo snel mogelijk een krijgt.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8

Noodpakket = via mobiel internet

Natuurlijk voor even een oplossing.

Ik werk voornamelijk thuis en werken met mobiel internet is niet gangbaar. 

Wat ik frustrerend vind is dat dit zonder aankondiging een week van te voren gebeurt. 

Klantenservice kan mij hier niet mee helpen is ook nog eens totaal kansloos 

Reputatie 8

Noodpakket is niet werken met een mobieltje, maar mobiel internet.
Krijg je iets van een mobiele WiFi-router, waarmee je met een laptop contact maakt.

Zou je overigens ook kunnen doen door een WiFi Hotspot op een mobiele telefoon in te schakelen, en daarmee met een laptop connectie te maken.

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Faellendir, welkom hier op ons forum. Niet fijn en niet handig dat je verbinding er al eerder mee opgehouden is. Ik begrijp dat je al wel contact met de klantenservice hebt gehad, maar dat je niet echt geholpen kon worden. Dat is niet de bedoeling, goed dat je het aankaart. Ik help je graag verder.

Het klopt dat de verbinding niet ‘even’ weer terug gezet kan worden naar DSL. Het is gecompliceerder en meer werk dan alleen het indrukken van een knop, waardoor er helaas niet zo'n simpele oplossing is. Het is echter niet de bedoeling dat je eerder afgesloten wordt en zonder verbinding zit en het spijt me om te horen dat dat wel is gebeurd. Ik zie dat Babylonia al een goede (tussen)oplossing geopperd heeft, een noodpakket zou handig zijn voor de tussentijd, zodat je niet volledig zonder internet zit.

Je gegevens staan nog niet in je profiel zie ik, hierdoor kan ik je gegevens helaas niet opzoeken. Heb je al contact gehad met de klantenservice over een noodpakket, of zijn er andere ontwikkelingen in de tussentijd? Vul je voor mij ook je postcode, huisnummer en klantnummer in je forumprofiel in? Als ik iets voor je kan doen of als je vragen hebt, dan hoor ik het graag van je.

Hallo Alexandra, 

Met de klantenservice hebben we het niet gehad over een noodpakket. Dat zou wellicht tijdelijk een optie zijn 

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Faellendir, dat denk ik ook. Doordat ik je op zaterdag hier gesproken heb, kon ik niet meer op tijd een noodpakket bij je thuis krijgen. Laat je me weten hoe de afspraak morgen afgelopen is? Mocht er onverhoopt iets zijn waardoor het nog niet werkt, dan zorg ik dat je er zo snel mogelijk een krijgt.

Reputatie 8
Badge +10

@Faellendir Ik heb niets meer van je gehoord, ik hoop dat dat een goed teken is. Laat het  gerust op het forum weten als we iets voor je kunnen doen.

Na 7 dagen zonder internet is er een monteur gekomen om alles aan te sluiten.

Ik mag aannemen dat ik bij de volgende factuur niet voor een volledige maand betaal?

Reputatie 8
Badge +10

@Faellendir Het is niet fijn dat de verbinding het niet heeft gedaan, en dat is ook niet de bedoeling. Ik kijk graag voor je naar de mogelijkheden voor compensatie. Ik stuur je een privébericht om het in orde te maken.

Reageer