beantwoord

Aansluiting ADSL icm oude bekabeling flat

• 13 juni 2017
  • 3 reacties
  • 620 keer bekeken

Aangezien binnenkort onze Telfort internetaansluiting geactiveerd wordt, toch maar even naar de aansluiting in onze oude (1962) flat gekeken.

De telefoonaansluiting zat achter het behang verstopt en toen ik (met wat hulp van de buren) de plaats had gelokaliseerd bleek er 'open doos' te zitten met losse kabels.

De echte aansluiting zit volgens de bewoners in de centrale hal achter een luik en in de woningen komen twee bundeltjes kabels binnen waarvan één deel nog van een oude draadomroep schijnt te zijn (zo oud is de flat dus) :D

De andere kabels zijn de volgende kleuren:
2 x transparant
1 x wit
1 x zwart
1 x een dikkere grijze kabel

Nu dus de 'one million dollar question' hoe sluit ik alles aan....
Alle hulp wordt op prijs gesteld
icon

Beste antwoord door Enterprise 13 juni 2017, 17:10

Een foto zou alles nog wat duidelijker maken maar het is op zich wel uit te leggen denk ik.
Op twee van deze kabeltjes staat straks je verbinding dus het wordt even puzzelen welke van de twee dit zijn.
Ik heb al vaker gezien dat het de zwarte en één van de twee transparante kabels waren.
Het ligt eraan welke kabeltjes er beneden in de hal zijn gebruikt voor de verbinding naar jouw woning.

Als je de juist kabeltjes hebt gelocaliseerd dan kan je deze aansluiten op het bijgeleverde doorlusdoosje zoals op de foto hieronder.

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Een foto zou alles nog wat duidelijker maken maar het is op zich wel uit te leggen denk ik.
Op twee van deze kabeltjes staat straks je verbinding dus het wordt even puzzelen welke van de twee dit zijn.
Ik heb al vaker gezien dat het de zwarte en één van de twee transparante kabels waren.
Het ligt eraan welke kabeltjes er beneden in de hal zijn gebruikt voor de verbinding naar jouw woning.

Als je de juist kabeltjes hebt gelocaliseerd dan kan je deze aansluiten op het bijgeleverde doorlusdoosje zoals op de foto hieronder.

Dank je wel... Mocht helaas niet de aansluiting van de buren openhalen 🆒

Zo te zien denk ik ook dat één van de combi's de juiste zou moeten zijn
- zwart + transparant (als eerste proberen dus)
- wit + transparant
Waar de grijze heen zal moeten weet ik nog niet (aarde?)
Reputatie 8
Badge +19
Even afwachten maar... :D
Die grijze kabel is inderdaad de aarde maar tenzij je van plan bent om de hele verbinding geaard aan te leggen (wat niet noodzakelijk is tenzij er alsnog problemen ontstaan door een slechte verbinding) kan je deze 'opzij leggen'.

Reageer