beantwoord

Aansluiten telefoonaansluiting

• 29 april 2019
  • 13 reacties
  • 220 keer bekeken

Goedemorgen,

vanaf vandaag gaat mijn aansluiting in
nu heb ik alles aangesloten maar helaas geen signaal..
ik kom erachter dat de draden in de stekkerdoos niet zijn aangesloten.

volgens het boekje moe ik blauw en rood gebruiken maar geen resultaat...

iemand een idee welke ik wel moet gebruiken of ik iets kan meten?

icon

Beste antwoord door GJC 29 april 2019, 09:55

Als je verbinding vandaag actief wordt wil dat niet zeggen dat het signaal er nu al is. Blauw/rood is goed, hoewel oranje/wit ook voorkomt.
Ik zou wel nog even naar de huidige aansluiting kijken. Er zitten nu per aansluiting twee aders onder de klem. Dat moet er maar één per klem zijn. De afgaande kabel (mogelijk naar een tweede telefoonaansluiting) moet worden afgekoppeld. Dat levert alleen maar storing op en gebruiken kun je hem toch niet.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Als je verbinding vandaag actief wordt wil dat niet zeggen dat het signaal er nu al is. Blauw/rood is goed, hoewel oranje/wit ook voorkomt.
Ik zou wel nog even naar de huidige aansluiting kijken. Er zitten nu per aansluiting twee aders onder de klem. Dat moet er maar één per klem zijn. De afgaande kabel (mogelijk naar een tweede telefoonaansluiting) moet worden afgekoppeld. Dat levert alleen maar storing op en gebruiken kun je hem toch niet.
Dank voor je reactie,

omdat ze uit de zelfde kabel uit de muur komen heb ik ze bij elkaar gedaan..
en verder geen enkele andere kleur codering hebben..

Reputatie 8
Badge +11
Logische redenering om het dan zo te doen. Heb je je klantnummer en/of postcode en huisnummer al in je profiel staan? Als de moderators aan je vraag toe zijn kunnen ze zo nakijken of je al signaal hebt.
Ik heb mijn gegevens even ge-update..
alleen klantnummer nog: maar wel pc ingevuld
Reputatie 8
Badge +19
Twee kabels aansluiten op één contact is nooit aan te bevelen...
Op één van de twee kan maar signaal staan dus de andere kabel kan storen, net zoals een aftakking die het dan in principe ook is.
Dus combineer met een enkele rode en blauwe kabel tot je verbinding werkt.
Maar deze moet natuurlijk wel eerst geactiveerd zijn.

NB. gezien de kleuren van het tweede aderpaar woon je op een hoger gelegen verdieping, klopt dat..?
Zo ja, dan is het tweede aderpaar vaak zwart/transparant i.p.v. oranje/wit (die laatste zie ik namelijk niet)...
Je zou dat aderpaar dus ook kunnen testen.
Dank voor je reactie!

klopt ik woon inderdaad 2 hoog,
helaas geen hoofdaansluiting in de meterkast...

maar de 2 rode zijn echt precies eender van kleur, zonder enige afwijking...
Reputatie 8
Badge +19
Dank voor je reactie!
Graag gedaan.

klopt ik woon inderdaad 2 hoog,
helaas geen hoofdaansluiting in de meterkast...

Dan is de wandcontactdoos inderdaad je ISRA-punt.

maar de 2 rode zijn echt precies eender van kleur, zonder enige afwijking...

Maar de kleur zegt toch niets over of daar wél of geen signaal op staat...
Zoals gezegd staat er maar op één aderpaar een internetsignaal en je zal proefondervindelijk moeten uitzoeken welke de juiste combinatie is, en is het aan elkaar knopen van twee dezelfde kleuren aders vragen om verstoringen in het signaal.
Dat kan dus zelfs een ander aderpaar zijn.
Even gebeld met Telfort maar mijn aansluiting blijkt nog niet actief te staan..
dus nog heel even afwachten 😉

bedankt vast!
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @ChrisV70, ik zie dat je al een heel eind op weg bent geholpen met de installatie. Heel erg fijn. Het is nu echter nog even wachten tot het signaal actief is. Is dat inmiddels het geval?

Anders wil ik dat ook nog wel voor je nakijken hoor, alleen daar heb ik nog wel jouw huisnummer voor nodig. Zou je die ook nog willen toevoegen indien ik aan de slag mag? Ik hoor het wel en anders heel veel plezier van jouw diensten.
Goedemorgen!

super bedankt maar hij werkt!
het was even uitvinden welke draden ik moest gebruiken 😉
Reputatie 8
Badge +11
Mooi, dat lezen we graag!
Reputatie 8
Badge +11
Top @ChrisV70! Dat lezen we zeker graag zoals GJC aangeeft. Mocht je nog weer vragen hebben, dan zien we graag weer een topic verschijnen.

Reageer