Aansluiten Stereo installatie op Alles in 1 pakket

• 28 maart 2012
  • 16 reacties
  • 9436 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds 1 febr.2012 heb ik het Alles in 1 pakket van Telfort, de installateur heeft alles netjes aangesloten en alles werkt naar behoren behalve mijn tuner doet het niet van de stereoinstallatie.
Het is aangesloten draadloos met zo'n setje in meterkast en stop contact.
Voorheen gebruikte ik een Coax kabel voor het ontvangen van zenders maar deze is nu overbodig geworden.Hoe krijg ik de zenders nu aangeleverd op mijn tuner?

De tuner staat niet in de buurt van de TV.
Graag hulp!!

16 reacties

Ja, deze dus 😀
Reputatie 1
Badge

Voor het aansluiten van je stereo op de Arris tv ontvanger om radio te ontvangen zonder dat de tv aan moet en om geluid voor de tv te ontvangen via je radio) heb je alleen een stereo cinch adapterkabel nodig. Een kabeltje van ongeveer € 7.00 twee plugjes sluit je aan op de achterkant van de stereo en de enkele op de groene ingang van de Arris
Reputatie 8
Badge +16
Als je niets op de tuner aansluit ontvang je niets... deze heeft meestal geen ingebouwde fm-antenne.

Als je een coaxkabel op de tuner aansluit, dan werkt deze een klein beetje als een antenne. Je kunt dan sommige zenders (zwakjes) ontvangen.

Als je in plaats van een coaxkabel een antenne aansluit zul je wat meer zenders ontvangen. Vergelijkbaar met wat je met een draagbare fm-radio ontvangt.

Als je geen extra ingangen op je versterker hebt, kun je wellicht een schakelkastje kopen of een mengpaneeltje.
Als je het echt goed wilt doen, zul je een audiokabel van de Telfort-decoder naar een ingang van je versterker moeten leggen. Om radio te luisteren moet je dan wel de decoder aanzetten.[/quote][/quote]

de tuner doet het weer, het vreemde is dat als ik de coax kabel in de tuner stop , heb ik stotend geluid! terwijl deze niet is aangesloten in de muur?
Haal ik de stecker uit de tuner dan hoor ik helemaal niks!
Dus de coax doet wel iets maar geen vloeiend geluid?kabel stuk?
Een FM antenne geeft maar een aantal zenders, hoeveel is een aantal?

ik heb een audio kabel maar de ingang op de receiver is reeds bezet voor de home cinema box, wat nu?
De spdif kabel is geen optie, kan niet worden aangesloten op de versterker.
Badge +4
Let op als ze niet afsluiten, gebeurt wel eens maar blijf je hetnwel gebruiken dat kunnnen ze zien sturen ze alsnog een rekening.

Ik ben er na meer dan een jaar ook wel eens achter gekomen dat de coax nog werkte, terwijl we al die tijd Digitenne gebruikten. Kabel zat nog gewoon in de tv. Nooit wat van gehoord.
Bij je oude tuner kreeg je het signaal waarschijnlijk via de coaxkabel van Ziggo. Ik weet niet zeker of Ziggo ook daadwerkelijk de kabel helemaal afsluit bij een opzegging... maar de kans is groot dat dit is gebeurd of gaat gebeuren.

Daarom het advies om een eigen FM-antenne op de tuner aan te sluiten in plaats van de coax... dan kun je vermoedelijk nog wel een paar nederlandse zenders ontvangen.

Als je het echt goed wilt doen, zul je een audiokabel van de Telfort-decoder naar een ingang van je versterker moeten leggen. Om radio te luisteren moet je dan wel de decoder aanzetten.

Bedankt voor je reactie, ga het uitproberen, als het niet lukt hoor je van me.
Reputatie 8
Badge +16
@bartb112
Ze kunnen volgens mij niet zien of je nog (analoge) diensten afneemt... hooguit of er nog apparatuur is aangesloten op je kabelaansluiting. Maar volgens mij kunnen ze hier geen kosten voor in rekening brengen als je de overeenkomst hebt opgezegd.
Badge
Let op als ze niet afsluiten, gebeurt wel eens maar blijf je hetnwel gebruiken dat kunnnen ze zien sturen ze alsnog een rekening.
Badge +4

Deze kabel moet tussen de geluidinstallatie en Motorrolla ontvanger komen.Maar welke ingangen gebruik ik dan op de ontvanger?

de tulpstekkers of de spdif

Maar dan moet ik de tv aan zetten om radio te luisteren?

Nee, alleen de decoder (motorola). De motorola is dan als het ware de tuner en geeft het geluid door aan de radio.

Andere opties zijn inderdaad hopen dat ziggo het signaal niet afsluit, dan kan je gewoon de coax in je radio houden en de tuner op je radio gebruiken. Of een analoge antenne aansluiten op de radio en de tuner van de radio gebruiken.
Reputatie 8
Badge +16
Bij je oude tuner kreeg je het signaal waarschijnlijk via de coaxkabel van Ziggo. Ik weet niet zeker of Ziggo ook daadwerkelijk de kabel helemaal afsluit bij een opzegging... maar de kans is groot dat dit is gebeurd of gaat gebeuren.

Daarom het advies om een eigen FM-antenne op de tuner aan te sluiten in plaats van de coax... dan kun je vermoedelijk nog wel een paar nederlandse zenders ontvangen.

Als je het echt goed wilt doen, zul je een audiokabel van de Telfort-decoder naar een ingang van je versterker moeten leggen. Om radio te luisteren moet je dan wel de decoder aanzetten.
Voor alle duidelijkheid... de analoge tuner van je stereoinstallatie heb je niet meer nodig.

Als je toch ook nog analoge zenders wilt ontvangen, zou je een losse draad-antenne op de tuner kunnen aansluiten. Alleen is het aantal zenders dan beperkt.

Stel ik ben tevreden met een aantal zenders, is het zo dat de oude coax kabel van Ziggo ook geluid doorgaf? Zo ja , hoe kom ik dan nu aan geluid?
Je moet een kabel tussen de tv-ontvanger (motorola) en de geluidsinstallatie aansluiten. Via de tulpstekkers of misschien heeft hij ook spdif bijvoorbeeld. Dan zet je je geluidsinstallatie op de juiste ingang en de tv-ontvanger op een radio-kanaal en dan zou het moeten werken.

Deze kabel moet tussen de geluidinstallatie en Motorrolla ontvanger komen.Maar welke ingangen gebruik ik dan op de ontvanger?
Je moet een kabel tussen de tv-ontvanger (motorola) en de geluidsinstallatie aansluiten. Via de tulpstekkers of misschien heeft hij ook spdif bijvoorbeeld. Dan zet je je geluidsinstallatie op de juiste ingang en de tv-ontvanger op een radio-kanaal en dan zou het moeten werken.

Maar dan moet ik de tv aan zetten om radio te luisteren?
Reputatie 8
Badge +16
Voor alle duidelijkheid... de analoge tuner van je stereoinstallatie heb je niet meer nodig.

Als je toch ook nog analoge zenders wilt ontvangen, zou je een losse draad-antenne op de tuner kunnen aansluiten. Alleen is het aantal zenders dan beperkt.
Badge +4

Reageer