beantwoord

Aansluiten modem van af aansluit punt naar modem

eslijkhuis
In mij woning heb ik al een poos slecht internet door een oude slechte kabel die ik moet vervangen dat is een oude telefoon kabel met een RJ11 aansluiting
ik heb eindelijk met me huurbaas zo geregelt dat hij een nieuwe kabel wilt trekken van af beneden het aansluit punt waar de verbinding binnen komt naar mij kamer tot de modem alleen ik moest zelf voor de kabel zorgen maar dat was geen probleem voor mij
ik heb via de klanten service van gidion uitleg gekregen wat voor kabel ik nodig heb die ik uit eindelijk ook besteld heb maar nu kom ik er achter dat die kabel een RJ45 aansluiting heeft en geen RJ11 wat de DSL poort nodig heeft
mij vraag kan ik die kabel nog steeds gebruiken om de modem teverbinden en hoe doe ik dat of moet ik echt andere kabel hebben ????
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 12 januari 2018, 20:18

Wieger - Telfort schreef:

Hoi eslijkhuis, welkom terug. Ik begrijp dat je een RJ11 aansluiting op een netwerkkabel wilt maken. Dat is zeker mogelijk. Het belangrijkste is dat je een paar adres kiest. De netwerkkabel strip je gedeeltelijk en je kiest de aders. Dan pak je het RJ11 kopje en knip je die erop. In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je zelf een UTP kabel maakt. Deze stappen kan je volgen, maar in plaats van een RJ45 uiteinde kies je dan voor een RJ11 met bijvoorbeeld blauw en wit erin. Weet je zo voldoende?

Met de uitleg van Wieger is niets mis, maar denk er wel om dat aan de andere kant dan ook de blauwe/witte gebruikt worden.
Als aan de andere kant al een rj-45 zit, en die blijft zitten moet je daar kijken welke de middelste 2 kleuren zijn. En deze dan in het midden van de rj-11 plaatsen.

Bekijk reactie

7 Reacties

nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Het simpelste is de rj45 er af knippen, en een rj11 eraan.
Is er iemand in je omgeveing die dat op de goede manier kan doen?
eslijkhuis
nee niemand die ik zo ken ik zou het zelf kunnen als ik weet hoe
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Het is niet heel moeilijk, maar je moet in ieder geval een rj11 stekkertje en een klemtang hebben.
Die tangen zijn er goedkoop, maar beter is als je een goede kan lenen.
Dan wordt de verbinding stekker/kabel veel beter.

Voorbeeld van een goede
https://www.routershop.nl/krimptang-met-ratel-voor-rj-45-en-rj-11/pid=760
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi eslijkhuis, welkom terug. Ik begrijp dat je een RJ11 aansluiting op een netwerkkabel wilt maken. Dat is zeker mogelijk. Het belangrijkste is dat je een paar adres kiest. De netwerkkabel strip je gedeeltelijk en je kiest de aders. Dan pak je het RJ11 kopje en knip je die erop. In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je zelf een UTP kabel maakt. Deze stappen kan je volgen, maar in plaats van een RJ45 uiteinde kies je dan voor een RJ11 met bijvoorbeeld blauw en wit erin. Weet je zo voldoende?
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Wieger - Telfort schreef:

Met de uitleg van Wieger is niets mis, maar denk er wel om dat aan de andere kant dan ook de blauwe/witte gebruikt worden.
Als aan de andere kant al een rj-45 zit, en die blijft zitten moet je daar kijken welke de middelste 2 kleuren zijn. En deze dan in het midden van de rj-11 plaatsen.
eslijkhuis
ok ja die tang heb ik zelf niet ik kan het wel nog via een monteur regelen want ik heb nog recht op een gratis monteur maar het belangrijkste de kabel kan wel aan gepast worden daar gaat het om
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
De monteur heeft het vast de goede tang en stekkertjes (en kabeltester) bij zich.
Succes!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P