beantwoord

Aan Medewerkers Telfort teruggang snelheid na eenzijdige omzetting van signaal door telfort

• 13 juni 2016
  • 10 reacties
  • 531 keer bekeken

Beste al jaren ben ik tevreden klant van Telfort ik neem alleen internet af. Ik heb al eerder een mail gestuurd naar de klantenservice maar heb hierop na ruim 1 week niets vernomen? Daarom nu hier een poging. In april bel ik altijd voor mijn verlenging op 6 mei heb ik een brief ontvangen andere keren was dat niet, dat ik omgezet zal worden per 24 mei naar een verbeterd netwerk. de Brief heeft als kenmerk:
dsl-2658863/263214/6367284/2658863

Ik ervaar echter na de omzetting een 20% tragere verbinding het was al niet veel nu is het nog minder geworden? Is dat de bedoeling van die omzetting? Kan iemand nagaan bij telfort of die omzetting technisch juist is uitgevoerd? Ik zie in het modem een ander profiel staan 17-A en vermoed dat ik van ADSL naar VDSL ben gegaan? Ik voeg voor de volledigheid nog een overzicht bij van de speedtest van voor en na de omzetting. De pc is bekabeld aangesloten en heb niets veranderd!

Mvgr

Nb ik had dit bericht eerst bij een andere topic staan overig internet dat is vlgs mij niet juist sorry!
icon

Beste antwoord door Stephen 30 juni 2016, 14:44

Beste geitepeter, ik heb begrepen dat wij de snelheid helaas niet kunnen verhogen. Als coulance heeft mijn collega een bedrag aan jou vergoed. Ik ga ervan uit dat de case hiermee is opgelost. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van jou in een nieuw topic. Bij deze plaats ik een slotje op dit topic.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik ben geen Telfort medewerker.

Maar welk modem heb je? En welke snelheid geeft het modem aan als werkelijke waarde en als haalbare ("attainable") waarde?
Beste Een experiabox V8 ik stuur hierbij een overzicht mee voorheen stond daar dus een ander profiel vlgs mij 8-a dacht ik. Haalde dan upstream tussen de 26 en 27000 kpbs dat lijkt niet veel maar had verwacht met een omzetting er in ieder geval niet op achteruit te gaan.
Reputatie 8
Badge +16
Heb je het modem al een volledige reset gegeven naar de fabrieksinstellingen?
Is de bekabeling tussen modem en ISRA-punt helemaal in orde?

Overigens kan een snelheid van 20/2 als ik me goed herinner ook duiden op een soort terugval-profiel bij een VVDSL-lijn. In dat geval zou Telfort moeten nagaan wat er mis is en eventueel het juiste profiel activeren.
Dank je ja het modem heeft al een keer een reset gehad, bekabeling had ik niets aan veranderd toch nog maar eens nagelopen ook daar niets mis mee. Dacht al dat Telfort er naar moet kijken lezen ze hier zaken op het forum wel uit? Op mijn mail naar de klantenservice heb ik niets vernomen.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort leest mee op het forum... dus dat komt vanzelf goed.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo geitepeter, welkom op het forum! Ik ontvang graag je naw-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je uitzoeken hoe het zit met jouw snelheid.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Peter! Op 25 mei is jouw verbinding inderdaad omgezet welke ook juist is uitgevoerd. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van maximaal 20 Mb/s. Ik zie dat het modem deze snelheid ook haalt. Op je eerste screenshot kan ik niet goed zien welke snelheid je voorheen hebt gehaald. Heb je toevallig nog een ander screenshot die dit beter weergeeft?
Tja het gaat er natuurlijk niet om welke snelheid telfort garandeerd ik heb jaren 24 mbs gehaald en nu na de omzetting nog maar 20 dat kan je zien op de screenshot de eerste 2 metingen. Als het niet anders kan moet het profiel maar terug gezet worden zoals het eerst was ik heb de jaarlijkse verlenging ook niet gevraagd om omgezet te worden is ook niet over gesproken. Ik zie zo een twee drie niet het voordeel van een verbeterd netwerk als daarmee de snelheid terug gaat. Is toch vreemd of vindt je dat zelf niet?? Want wat is dan dat voordeel als de snelheid teruggaat??? Heb eerst ook nooit problemen gehad dus..
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het uploaden van de screenshot Peter! Ik heb deze intern uitgezet en mijn collega's gevraagd dit te onderzoeken. Binnen twee werkdagen ontvang je bericht hierover. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de snelheid teruggaat. Het nieuwe netwerk is ook minder storingsgevoelig.
Reputatie 8
Badge +16
Beste geitepeter, ik heb begrepen dat wij de snelheid helaas niet kunnen verhogen. Als coulance heeft mijn collega een bedrag aan jou vergoed. Ik ga ervan uit dat de case hiermee is opgelost. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van jou in een nieuw topic. Bij deze plaats ik een slotje op dit topic.