beantwoord

9756BR geen internet sinds vanacht 3 uur

• 30 november 2016
  • 6 reacties
  • 448 keer bekeken

Badge
Sind een paar uur wel DSL verbinding, maar geen IPv4 adres.
Reset modem werkt niet.
icon

Beste antwoord door Michael 3 december 2016, 16:49

Hallo pe0mot,

Het bericht van Twitter is een prima eerste reactie vind ik. Mijn collega kan inderdaad niet heel veel concreets met alleen je postcode. Zodoende geeft mijn collega een tip en wordt er gevraagd om aanvullende informatie. De reactie is dus legitiem en er geen sprake van trolling of phising.

Wat betreft het probleem met de verbinding: inderdaad, als de Experia Box werkt, dan is er niets aan de hand met de aanvoer van de verbinding. Als jouw modem niet goed werkt, dan is er vermoedelijk iets aan de hand met de instellingen van het modem in combinatie met de instellingen op het netwerk - aangezien de werking afwijkt vergeleken met de Experia Box. Ik kan je hier niet goed bij helpen, aangezien ik (en Telfort) niet op de hoogte ben van wat er precies gewijzigd is. Heb je al eens geprobeerd om deze instellingen opnieuw in te voeren in de Fritz!Box? Mocht dit ook niet werken, dan kan wellicht een andere gebruiker je verder helpen.

Succes!
Bekijk reactie

6 reacties

Badge
Geweldig Twitter :-(
Hoe kan Telfort dit serieus nemen als kanaal om met klanten te communiceren. Het zit dus vol met trollen en phishing.
Bovenstaand bericht had ik dus ook geplaatst als Twitter bericht naar Telfort en ik krijg als antwoord een geweldig stukje phishing waardoor ik net zo goed al mijn spaarcenten direct kan overmaken op MK zijn rekening.
Als het echt van Telfort afkomstig is hebben ze dus fraudeurs in dienst. Ernstig!
(voor als je het niet begrijpt, normaal vraagt een leverancier naar je klantnummer)

"@Telfort:
Hallo Jack, dat is niet leuk. Met die 4 cijfers alleen kan ik niet zo veel. Heb je een harde reset gedaan of alleen het stroom van de modem gehaald? Zou je mij je voor- en achternaam, postcode, huisnummer, 06-nummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een Dm kunnen sturen? Ik kijk het meteen voor je na. ^MP"
Reputatie 8
Badge +18
Het lijkt me het beste dat je met de klantenservice belt want ook hier op het forum vraagt webcare om je n.a.w. gegevens, heb je het modem trouwens al een harde reset gegeven
Voor de experiabox V8 10 sec indrukken en voor de zyxel 25 sec. Resetknopje indrukken
Badge
Het lijkt me het beste dat je met de klantenservice belt want ook hier op het forum vraagt webcare om je n.a.w. gegevens, heb je het modem trouwens al een harde reset gegeven
Voor de experiabox V8 10 sec indrukken en voor de zyxel 25 sec. Resetknopje indrukken

Dank voor je reactie.
Yep, alles gereset van de AVM Fritzbox. Daarna Experia maar aangesloten en die werkt wel. Er is vannacht iets aangepast waardoor de AVM doos niet meer inlogt (wel 33mb dsl verbinding).

En nee ik ga ze niet bellen. Mijn ervaringen met de telefonische helpdesk waren een 3 jaar geleden zo bedroevend (duur nummer, nee we kunnen niet op afstand zien of de Zyxel defect is, maar als u een jaar bijtekent kan ik een nieuw modem opsturen) dat ik me daar niet meer aan waag. Slecht voor de bloeddruk. Het antwoord na vele duren minuten aan de telefoon zal nu ook vast zoiets worden van "als u de Experia niet gebruikt kan ik u niet helpen".
Telfort is goedkoop, ik heb nog niet opgezegd vanwege het dubbele MB mobiel combivoordeel.
Heel lang geleden waren ze nog leuk, ipv6 experimenten met gebruikers, mensen aan de andere kant die er verstand van hadden. Maar ja, dat was vroeger......
Reputatie 8
Badge +2
Hallo pe0mot,

Het bericht van Twitter is een prima eerste reactie vind ik. Mijn collega kan inderdaad niet heel veel concreets met alleen je postcode. Zodoende geeft mijn collega een tip en wordt er gevraagd om aanvullende informatie. De reactie is dus legitiem en er geen sprake van trolling of phising.

Wat betreft het probleem met de verbinding: inderdaad, als de Experia Box werkt, dan is er niets aan de hand met de aanvoer van de verbinding. Als jouw modem niet goed werkt, dan is er vermoedelijk iets aan de hand met de instellingen van het modem in combinatie met de instellingen op het netwerk - aangezien de werking afwijkt vergeleken met de Experia Box. Ik kan je hier niet goed bij helpen, aangezien ik (en Telfort) niet op de hoogte ben van wat er precies gewijzigd is. Heb je al eens geprobeerd om deze instellingen opnieuw in te voeren in de Fritz!Box? Mocht dit ook niet werken, dan kan wellicht een andere gebruiker je verder helpen.

Succes!
Badge
Dank je Michael,
Als consultant security bij erg grote ondernemingen kan ik Telfort afraden om dit soort vragen te stellen. Een klantnummer of PC-HN is voldoende voor de herkenning.

Heel fijn dat je onderstaande link stuurt. We gaan het t.z.t. weer proberen om de AVM aan de loop te krijgen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm

Nog iets:
Een Canon MG3500 printer werkt niet met een Experia box als IPv6 ingeschakeld is op de printer. Dit heeft mij twee uur gekost. Ik moest een andere router in de lucht brengen om de Canon te configureren (kan alleen via web interface).
Mocht deze tip nog niet op het forum staan, bij deze 🙂
Badge
Hoera, het is gelukt.

Omdat Telfort mijn ADSL settings, zonder waarschuwing, heeft omgezet van standaard A/VDSL naar IPTV heb ik meerdere problemen gekregen die op een complexe wijze elkaar beïnvloeden:
- Mijn AVM Fritzbox heeft jarenlang met de standaard Telfort setting gewerkt. Door aan de Telfort kant ongevraagd om te zetten naar IPTV werkt het modem niet meer.
- Door een Experia modem te gebruiken heb ik Internet weer aan de loop gekregen.
- Door het gebruik van het Experia modem werkt de Canon printer niet meer. Dit is op te lossen door IPv6 van de printer uit te schakelen via een andere tijdelijke wifi router.
- Door de omschakeling is mijn IP nummer gewijzigd en werkt VOIP niet meer. Dit is opgelost door de VOIP provider te bellen en aan te geven dat het geen misbruik is.
- Tenslotte heb ik de AVM Fritzbox in plaats van de Expedia weer aan de loop gekregen door in te stellen op Telfort IPTV (wat ik dus niet heb).

Zoals eerder vermoed is de reeks van fouten (geen Internet, daarna geen printer en geen VOIP) ontstaan door een wijziging aan de Telfort kant. Jammer van de 6 uur uitzoekwerk, maar wel leerzaam.

Reageer