beantwoord

50Mbit

  • 17 september 2013
  • 58 reacties
  • 9580 keer bekeken


Toon het eerste bericht

58 reacties

Badge +1
Stukje uit het log na het uitvallen:

11/19/2013  18:31:29 192.168.2.100 Admin login success
11/19/2013  18:31:28 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:31:26 [VoIP] SIP account 1 register fail(0)
11/19/2013  18:31:25 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:31:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:31:19 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:31:13 User from 192.168.2.100 timed out
11/19/2013  18:30:59 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
11/19/2013  18:30:56 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:30:53 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:30:52 [VoIP] SIP account 1 register fail(0)
11/19/2013  18:30:50 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:30:47 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:30:27 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
11/19/2013  18:30:24 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:30:21 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:30:18 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:30:18 [VoIP] SIP account 1 register fail(0)
11/19/2013  18:30:15 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:55 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
11/19/2013  18:29:52 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:49 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:46 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:44 [VoIP] SIP account 1 register fail(0)
11/19/2013  18:29:43 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:23 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
11/19/2013  18:29:20 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:17 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:14 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:11 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
11/19/2013  18:29:10 [VoIP] SIP account 1 register fail(0)
11/19/2013  18:28:51 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
Badge +1
Nou ondanks geen reactie wil ik toch melden dat de KPN vandaag geweest is, en het probleem gevonden is. Bleek dat er 1 aarder niet aangesloten was en nu de goeie aangesloten zijn haal ik ook meteen de max snelheid van 52Mbit.

Wist niet eens dat als het mogelijk is dat adsl/vdsl op 1 aarder blijft werken voor een tijdje. Hopelijk is het nu echt opgelost en kan ik van mijn verbinding genieten.

Iemand die weet hoe het zit ivm eventuele compensatie?
Reputatie 8
Badge +16
Waar zat nu precies die ader los? In de centrale?
Badge +1
Het ISRA punt in huis was aangesloten met de rode ader en een witte of orange adrer ipv de blauwe. Dit was niet op het oog te zien omdat het ISRA punt een bende was. De andere 2 waren niet aangesloten. De man van KPN heeft het weer goed aan mekaar gezet.
Reputatie 8
Badge +16
Iemand die weet hoe het zit ivm eventuele compensatie?

Als het isra-punt "een bende" is en dat de oorzaak is, dan moet je *formeel* eigenlijk bij diegene zijn die er zo'n bende van gemaakt heeft. Het isra-punt is onderdeel van de kpn-infrastructuur en daar mag je zelf niet aan knutselen... dat mag alleen de kpn-monteur.

In elk geval leek je in september nog een vrij goede lijn te hebben met een attainable speed van ruim 65Mbps down en ruim 12Mbps up.

Los daarvan... compensatie krijg je niet automatisch maar die moet je bij Telfort aanvragen. Maar aangezien Telfort Webcare hier meeleest is er een grote kans dat zij dit hier op het forum oppakken en je eventueel benaderen met een voorstel.
Badge +1
Het ISRA punt was al een bende toen ik hier kwam wonen.

Vond het ook raar dat mijn snelheid zo hoog was. Maar deze snelheid zakte ook heel snel. KPN man vond het ook een vreemde zaak. Maar tot nu toe werkt het surfen ook een stuk sneller.

Gisteren ben ik door telfort terug gebeld en heb ik het over de compensatie gehad. Deze medewerker heeft me een aanbod gedaan waar ik zeer tevreden mee ben en hij zou het verder afhandelen.

Ikheb even een screenshot gemaakt met de nieuwe waardes.

http://i.imgur.com/NWdSCKZ.jpg
Badge +1
Nou, telefonie is nog steeds hetzelfde als al die tijd dat ik al klaag. Wordt er onderhand wel ziek van.

Naar aanleiding van dit topic https://forum.telfort.nl/vast-bellen-270/wijziging-tarieven-per-1-1-2014-kosteloos-opzeggen-38387/ heb ik ze maar een mail gestuurd. Wel belachelijk dat ik nooit een mail/brief heb gezien hierover
Badge +1
Topic mag wat mij betreft in de kliko. Contract is beeindigd aan het einde van deze maand.

Reageer