vraag

40 mb internet maar ik haal net de 12??

• 16 september 2020
  • 9 reacties
  • 98 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een internet abonnement van 40mb maar ik haal nog net de 12mb. Dit heb ik normaal nooit zo gemerkt / is me opgevallen maar nu ik zoveel moet thuiswerken merk ik gewoon dat het steeds lastiger wordt met al dat videobellen. 

Alle instructies heb ik reeds gevolgd zoals uitgelegd op de telfort website. Uitzetten, resetten, hoog plaatsen (verplaatsen) uit de buurt bij andere stoorzenders en zelf het wifikanaal handmatig veranderd maar niks helpt.

Aangezien ik een chromebook heb lukt het me niet om bedraad het signaal te testen. (heeft iemand hier een alternatief voor?)

Via  een eerder gelezen forsack link komt er onderstaand uit (sorry geen printscreen gelukt). 

Beschikbaarheid

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

106 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Mijn vraag aan een moderator kan iemand aub even checken of er iets mis is met mijn verbinding? (ik lees op het forum dat moderators blijkbaar ook iets op afstand kunnen doen)
alvast dank! 

ook andere tips zijn welkom. 

groet

Belinda 

9 reacties

Ten eerste er is sprake van een ouder abonnement tot 40Mb dat magische woordje tot is bij dsl de standaard omdat je niet altijd het maximale haalt vanwege technische beperkingen.

De gegevens laten zien dat bedraad tot 106 Mb mogelijk is kortom de huidige fysieke aansluiting zit blijkbaar nog via een oudere verdeelkast.

Mogelijk is de huidige via wifi gemeten 12Mb  het maximum ook bedraad en zou een andere aansluiting verbetering kunnen geven.

Je zou zelf nog in  de instellingen pagina van je modem router kunnen opzoeken wat er daadwerkelijk binnenkomt. Welk model gaat het om een Zyxel of Experiabox v8 of v10?

Reputatie 1

dank voor je reactie. Ik heb een V8.  Zat er nog over na te denken om voor de zekerheid een nieuw (korter) DSL snoer te kopen. Maar van wat ik hier zoal lees heeft dat bij niemand echt wat opgeleverd. 

Zou je me aub kunnen uitleggen hoe ik op mijn router erachter kom wat er daadwerkelijk binnenkomt? 

en wat bedoel je eigenlijk met een nieuwe aansluiting? Nu komen er 4 draadjes uit een buis, die zijn door een monteur in een wit kastje gestopt en daar plug ik de kabel in. 

Met een andere aansluiting bedoel ik buiten de deur in kasten op straat of de wijk. Een ander kort DSL kabeltje kan zeker schelen. Voor de v8 gebruik je http://192.168.2.254 dit vul je in je webrowser in, en als ik het goed heb 1234 als je nooit eerder hebt ingelogd wat je zoekt is de DSL status.

Reputatie 1

@Galdor68  thanks, ik zie daar volgens mij staan dat 15mb de max is?  Komt dat door mijn abonnement of door de aansluiting en hoe pas ik dan de aansluiting aan? 

INTERNET
VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_17A
Download:  15201 Kbps.
Upload:  8981 Kbps.

@bblaak de snelste weg is je verbinding upgraden naar 100Mb dat kan vanuit je Mijn Telfort omgeving bij extra's wijzigen.

Om bijvoorbeeld 50 Mb te halen moet elders fysiek een draad anders worden verbonden. Dat zal niet gebeuren, zonder aanpassing van het abonnement.

Daar zal een moderator meer over kunnen vertellen.

Reputatie 1

fijn dank voor je reactie!

@ een moderator.  Een paar vragen:  

Als ik overstap naar een 100mb abonnement. Hoe lang duurt het dan voordat ik daadwerkelijk meer MBś heb? (hoe lang duurt het fysiek verbinden van een draad) 

wat als ik met 100mb abon. nog steeds bar weinig snelheid heb? wat zijn dan de opties? 

Reputatie 2

Fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen @bblaak.

Ik heb zelf ook even een meting gedaan en zie dat er op dit moment inderdaad rond de 15 Mbits/s binnenkomt op jouw modem. We zouden jouw verbinding over kunnen zetten naar een VVDSL-verbinding. Dit had in mijn ogen al moeten gebeuren. Daardoor zou je de maximale snelheid van je abonnement moeten kunnen benaderen. Dit kunnen we op 2 manieren doen: 
1. De eerste manier is inderdaad jouw abonnement omzetten naar een nieuwer abonnement. Qua kosten is dit voor jou zo te zien minder voordelig. Je gaat dan € 6,50 per maand extra betalen voor je internetabonnement. Je hebt dan wel de mogelijkheid om een extra snelheid aan te zetten tot 100 Mbits/s.
2. De andere optie is dat ik ga kijken of ik een partij aan kan sturen die de overstap naar de snellere verbindingstype voor jou kan regelen. Je houdt dat wel het probleem dat je geen sneller internet kunt krijgen dan de maximale snelheid van je huidige abonnement.

Ik verwacht dat het in beide gevallen een paar dagen gaat duren (durf ik nog niet met zekerheid zeggen). Mocht je na de overzetting op de betere verbinding nog steeds problemen ervaren, dan gaan we net zo lang door totdat de oorzaak gevonden is en je de snelheid haalt (via de kabel) die je zou moeten kunnen halen.    

Als je wil dat ik één van beide opties voor je regel, laat het dan maar weten! Het is voor mij dan wel handig dat je nog even de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant toevoegt aan je Forumprofiel.  

Reputatie 1

beste NIek 

Ik kies graag voor de optie om mijn verbinding om te zetten naar een VVDSL verbinding.  Indien dit voldoende in de buurt komt van de 40mb / voldoende is om fatsoenlijk te kunnen werken dan zijn we snel klaar. 

Als ik dan alsnog te weinig MBs blijk te hebben dan kan ik altijd nog upgraden toch? 

groet

Belinda 

ps heb mijn profiel aangepast

Reputatie 2

Ik heb bij deze een actie uitgezet om jouw verbinding om te laten zetten. Wanneer ik meer informatie ontvang of de levertijd, dan laat ik dit weten. 

Je kunt inderdaad altijd je abonnement nog upgraden, ook na het omzetten van je verbinding. Dat is geen enkel probleem. 

Reageer