beantwoord

2812HNU-F1 defect?

• 24 augustus 2013
  • 19 reacties
  • 3234 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Vanmorgen was de wifi verdwenen en was er via de andere wifi router geen internet beschikbaar. Alles uit en aan hielp niet en het DSL lampje brandde niet dus dacht dat het een storing was.
Vanavond weer thuisgekomen en nog steeds geen internet. Modem komt niet op met wifi. Na power on volgt een lichtspel van ledjes en eindigt de procedure in een groen brandende DSL. Maar als ik de DSL kabeltje eruit haal blijft de DSL gewoon branden....Geen power lampje.
Geprobeerd de modem te resetten en normaal gaat na 20 seconden de reset in werking maar de modem lijkt niet te reageren op de reset. Ook kan ik niet op het modem komen via een vaste utp. Ik krijg ook geen ip.

Is mijn modem kapot? Wat kan ik nog uitrichten?
Zou mijn oude modem nog moeten werken op de VDSL verbinding?
icon

Beste antwoord door Henk 26 augustus 2013, 11:21

@webcare hoe regel ik een nieuw modem?

Dat zou op deze manier kunnen. :)

Fijn dat het inmiddels gelukt is via de klantenservice, laat je weten of het nieuwe modem werkt?

Henk
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 1
Badge
@Henk Ik zie nu pas je prive bericht. De mobiele forum app geeft geen mogelijkheden om privé berichten te lezen en de mail kan ik niet beantwoorden. 
Maar zoals je in mn vorig bericht ziet kun je mij inderdaad helpen.  
Reputatie 1
Badge
Nee, maar dat ligt meer aan mijn beschikbare tijd. Ddns is gelukt en remote werkt ook. Voip was belabbert en ik hoop dat de qos zn werkt gaat doen, die heb ik nu voor voip een hoge prio gegeven.
@Kees-Jan Het is niet een kwestie van wennen maar ik moet nu andere oplossingen verzinnen voor het gastnetwerk. Afwachten of dit modem stabiel genoeg is en alle instellingen (webservers van webcams, etc) weer goed zien te krijgen.
De 2812 was vriendelijker in te stellen. Nu moet ik weer puzzelen met port forward en firewallinstellingen. Ik had gehoopt in 5 minuten klaar te zijn door een backup terug te zetten.

@Henk zijn er opties om alsnog een 2812 te krijgen? In mn vakantiehuis heb ik expres gekozen voor telfort zodat ik dezelde infrastructuur heb als thuis 😞
Reputatie 4
Badge +3
Aanvinken van Remote Management is voldoende om vanaf willekeurig ip in te loggen. De help is niet duidelijk. 

Is het inmiddels allemaal gelukt?

Henk
Reputatie 1
Badge
Even snel gekeken naar de Experia V8

DDNS werkt gelukkig maar...Remote Management lijkt alleen vanaf een vast ip-adres te kunnen? 

Aanvinken van Remote Management is voldoende om vanaf willekeurig ip in te loggen. De help is niet duidelijk. 
Reputatie 1
Badge
Even snel gekeken naar de Experia V8

DDNS werkt gelukkig maar...Remote Management lijkt alleen vanaf een vast ip-adres te kunnen? Ik neem aan dat ik het routeradres kan forwarden?
Er zit in iedergeval een helpfunctie in al hoewel deze mij niet echt helpt. Wat kan ik met voice interne accounts? De voice is wel uitgebreider met een heus dialplan.

Geen extra wifi voor de gasten. Dat ga ik dus wel missen, moet ik weer een extra wifi inzetten.

Voor nu weer even genoeg, later verder.
Reputatie 8
Badge +17
Is niet voor de héle avond hoor, menu is redelijk intuitief en qua functionaliteit niet veel verschillend.

effe wennen, da's alles 😉
Reputatie 1
Badge
@Henk
Mijn vrouw heeft zojuist het modem ontvangen en aangesloten. Ze is dolgelukkig dat het in één keer werkt. 
Minder gelukkig ben ik zelf met weer een ander modem: Arcadyan Experia box v8 ik was juist wel te spreken over de gebruiksvriendelijkheid en de stabiliteit.  
Ik kan mijn backup van de 2812HNU-F1 denk ik niet terug zetten...Dat kost mij weer een avond puzzelen. 

Heb je voor mij een acutuele (admin) handleiding voor dit modem? Dus niet de standaard aansluit handleiding.
Googlelen levert "Arcadyan VGV7519" op maar ik weet niet of dit klopt met V8. 

Alvast bedankt. 
Reputatie 8
Badge +10
Zonet bij de patiënt gekeken maar nu zijn alle leds uit.

Ja, dan houdt het inderdaad op wat deze modem betreft... ;)
Fijn dat je zo snel een nieuwe hebt kunnen regelen.
Reputatie 4
Badge +3

Dat zou op deze manier kunnen. :)

Fijn dat het inmiddels gelukt is via de klantenservice, laat je weten of het nieuwe modem werkt?

Henk
Reputatie 1
Badge

Zojuist via de helpdesk een nieuw modem geregeld. 
Reputatie 1
Badge
Reputatie 1
Badge
Zonet bij de patiënt gekeken maar nu zijn alle leds uit.
Reputatie 8
Badge +10
Alleen de DSL brand continue groen, power is uit. Maar als ik de modem uit aan doe kan hij ook eindigen met DSL én power groen.

Als het powerlampje soms wél en soms niet brandt dan is de modem inderdaad defect.
Morgen hier even melden bij webcare...
Reputatie 1
Badge
Alleen de DSL brand continue groen, power is uit. Maar als ik de modem uit aan doe kan hij ook eindigen met DSL én power groen.
Met de wifi bedoel ik dat ook al heb ik geen DSL de wifi het wel doet en ik ook gewoon kan inloggen op het modem om de status van de DSL lijn te bekijken.
Reputatie 8
Badge +10
Normaal gaat DSL uit als ik de kabel eruit haal en normaal kan ik gewoon op het modem inloggen en start de wifi.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Brandt het powerlampje wel continue?

N.B. de wifi 'start' niet, die staat óf aan óf uitgeschakeld in het modem en start niet door een actie van de gebruiker.
Reputatie 1
Badge
Normaal gaat DSL uit als ik de kabel eruit haal en normaal kan ik gewoon op het modem inloggen en start de wifi.
Reputatie 8
Badge +10
Resetprocedure uitgevoerd maar met hetzelfde resultaat. Modem gaat zn power on procedure door maar eindigt in de groene DSL.

Maar dat is toch ook de bedoeling dat DSL groen brandt..?
Brandt het powerlampje na het uit- en weer inschakelen wél of niet?

Zo ja, dan kan het een lokale storing zijn in de wijkcentrale of straatkast.
Reputatie 1
Badge
Resetprocedure uitgevoerd maar met hetzelfde resultaat. Modem gaat zn power on procedure door maar eindigt in de groene DSL.
Het oude modem is een ADSL Zyxel 2602. Ik denk niet dat die gaat werken omdat de lijn nu VDSL is.

De DsL lijn heb ik eruit gehaald omdat normaal de modem dan reageert met een oranje knipperend led die dan rood wordt ten teken dat er geen dsl is. Nu blijft hij geoen eb reageert niet op de SL lijn.

Modem stuk dus?
Reputatie 8
Badge +10
Modem uitschakelen met powerknop.
Resetgaatje indrukken en vasthouden.
Powerknop inschakelen en reset vast blijven houden, dan zouden na 30 seconden de lampjes uit moeten gaan.
Dan loslaten.

Als de modem nu ook niet reset is deze inderdaad defect.

P.S. welke oude modem heb je nog (merk en type)?

Nog een p.s. : waarom trek je het dsl-kabeltje los als het lampje wel groen brand?

Reageer