2812hnu-f1 blijft hangen in opstartmodus

  • 31 mei 2012
  • 62 reacties
  • 17158 keer bekeken

@webcare,
Sinds vanmorgen blijft mijn 2812hnu-f1 modem hangen in de opstartmodus. Het powerlampje, lan lampje(s) en dsl lampje gaan knipperen waarna de modem uitvalt het het knipperen zich herhaalt. Modem is niet bereikbaar via webportal.
Heeft dit met een softwareupdate te maken? Zijn er problemen met mijn lijn? Reset heeft geen resultaat.
Graag reactie,
Groet,

62 reacties

Mijn modem heeft letterlijke en figuurlijke ups en downs. Overall is het één groot drama met mijn Zyxel, aangezien deze eens in de zoveel tijd hele eigenaardige en verschillende kuren vertoont.

Een maand geleden heb ik alles netjes binnen gekregen, toen bleek het modem continu zichzelf te herstarten. Een nieuw modem is toen toegezonden, echter was het probleem toen verholpen en draaide het oude modem al 6 dagen als een zonnetje. Het nieuwe modem heb ik op verzoek van Telfort weer retour gedaan.

Direct na het terugzenden staken de volgende problemen de kop op, namelijk het modem wilde niet opstarten; de powerled bleef maar knipperen en het modem kreeg geen stabiel DSL-signaal. Na meerdere malen contact te hebben gehad met Telfort en het modem een dag uit te hebben laten staan heb ik het modem weer aan de praat gekregen (na 5x hardware matig resetten). Telfort heeft direct een firmware update gedaan (vorige week dinsdag). Tot zaterdag avond werkte alles feilloos, echter is het nu weer raak. 

Het modem klapt er sinds zondag ochtend iedere keer uit. Er lijkt in eerste instantie niets raars te zien aan het modem, de lampjes van'Internet, DSL, Ethernet 4, power en Wlan) branden continu (zelfs als ik het ethernet kabeltje eruit haal); een vastloper. Na een herstart kwam het modem vaak wel weer terug, voor een kleine 5 minuten. Soms kan het modem niet herstart worden, en moet deze voor een half uur zonder power staan, want anders blijft deze in een 'reset' mode staan.. 

Ik heb geen idee wat er met dit modem aan de hand is, maar dit heb ik nooit eerder gehad met andere type modems. Daarnaast ben ik het spoor bijster wat deze problemen veroorzaakt, ligt het aan de lijn, het modem of bevindt het probleem zich elders?

@Hugo, kan jij uitsluiten dat er meerdere mensen in mijn regio dezelfde problemen kennen? Zou je wellicht mijn lijn kunnen doormeten - zodra het modem weer eens online is.
Hallo, bij mij de zelfde problemen alles al geprobeerd modem reset met pin achter op aan en uit zetten modem etc.er staat nog steeds adsl2+ plus maar snelheid is 13Mb, had nooit met de aanbieding moeten beginnen.7-6 is de nieuwe firmware er op gezet.
Had je vroeger VDSL?
Heb je wel een VDSL splitter?
Waarschijnlijk hebben ze je tijdelijk terug gezet op ADSL zodat je in iedergeval internet hebt.
Ik had de zelfde problemen en zit nu ook tijdelijk op ADSL ipv VDSL.

@webcare,
VDSL splitter ontvangen en aangesloten.
kan de omzetting naar VDSL gedaan worden zodat we kunnen zien of het nu met de VDSL splitter wel goed gaat.
Nee ik heb geen VDSL daarom was ik op de aanbieding 25/3Mb in gegaan later bleek dat dit helemaal niet kon bij mij.
Dus geen splitter alleen ander modem gekregen vanaf dat moment niet hoger meer gekomen dan 15Mb daar voor altijd 18Mb.
@ Henk

De lijn is inmiddels omgezet neer VDSL(6 juli) en daarmee is ook de laatste stap voltooid. De snelheid is ook omhoog gekrikt en is nu rond de 26MB. En daarmee een dikke verbetering dan voorheen (10MB). Nu hopen dat deze lijn wel stabiel blijft.
@Hugo
Net de monteur op bezoek gehad van KPN. Deze heeft de lijn doorgemeten en heeft geen fouten in de lijn gevonden. In de log van de modem zie ik ook geen dsl down en up meer. Maar de verbinding staat nu op ADSL2+. Volgens de monteur kan het dan te maken hebben met de VDSL verbinding in de centrale. Of dat VDSL niet geschikt is voor de afstand waarop ik van de centrale zit. (kleine 2KM). Wat is er nu nog mogelijk?
Badge +2
Ook hier sinds vanmorgen na een software update (3.10(tue4) )door Telfort problemen.

Modem blijft opstarten een fabrieksreset haalt niets uit.

Wat mij opvalt is dat als je opstart zonder de DSL lijn dan doet hij het wel.

Telfort hoe gaan we dit zoveelste probleem oplossen?

Bij u wordt het modem momenteel vervangen zie ik, maar een nieuw modem zal met TUE.4 mogelijk weer hetzelfde resultaat geven. Begrijp ik het goed dat uw modem op de 1e etage staat? Start uw modem wel correct op direct aan uw ISRA?
Zo dat gaat snel, eind van de middag kwam er een pakketje. Hierin zat een nieuw modem. Net even omgewisseld en alles is weer aan de praat. Het enige is, is dat mijn download snelheid een stuk lager is. Voorheen tegen de 12MB, nu 8MB. Even afwachten of dit zo blijft.
@Hugo
Super service! btw mijn tvtuner zit met een kabeltje aan mijn modem verbonden.

Uw snelheid is te laag voor uw lijnlengte, u heeft last van een probleem in het koper. De kans bestaat dat u na de update naar TUE.4 vannacht opnieuw offline gaat. Hoe zit uw modem momenteel aangesloten?

Controleer de snelheid nogmaals met uw modem direct aangesloten op uw binnenkomende telefoonlijn. Zorg dat er geen vertakkingen naar andere aansluitingen aanwezig zijn, dit is essentieel bij VDSL. Controleer ook of de 2 aders die u van de telefoonlijn gebruikt nergens geoxideerd zijn en goed vast zitten. Test indien mogelijk met een ander kabeltje tussen modem en ISRA.

In uw modem kunt u via Maintenance -> Diagnostics -> DSL Line direct controleren of de attaibable linerate up en download is toegenomen.

Hugo
Badge +2
Jammer, dan heeft de monteur helaas niet grondig genoeg onderzocht. Uw lijn is 1460 meter en waarom ik vind dat er nog steeds een probleem met lijn is:
  • De lijn is na het monteursverzoek onveranderd en we weten dat in deze staat traint uw modem niet intraint op VDSL2.
  • De verhouding tussen de downstream en upstream demping klopt niet. Die is bij u 24,5dB down, 17,7dB up. Bij een gezonde ADSL2 verbinding zou het bij 24,5dB downstream zo'n 11-12dB upstream moeten zijn, geen 17,7dB.
  • U traint met ADSL2 in met een upload van 967kbps, dit is op een gemiddelde tot goede verbinding meer dan 1000kbps
  • Uw nabije buren trainen in op 18.459/1.087 kbps met ADSL2 over ISDN, lijnlengte is dus niet het probleem.

Ik ga KPN verzoeken om verder te onderzoeken. Mijn excuses voor het ongemak.

Zou u in de tussentijd uw DSL line statistics kunnen plaatsen? Het liefst tussen [code] tags. Deze vindt u in uw modem onder maintenance -> diagnostics -> DSL Line status

Hugo
Inmiddels diverse malen contact gehad en inmiddels weer een stabiele verbinding op VSDL.  Wel bleef de snelheid aan de lage kant en is de lijn afgelopen donderdag nogmaals nagekeken. Ik had daarna de maximale snelheid (2.5MB). Wel is deze vanacht door een DLM reset teruggevallen naar 2.3MB.

Waarom is er toch zo een verschil in snelheid na een reset ?

Alvast bedankt voor de reactie.


Ik geeft dit topic toch nog een klein duwtje.

Na een DLM reset van gisterenavond is de snelheid teruggevallen naar 1.9MB. Nu kom ik van 2.5 en hij blijft maar dalen. Zou er nog eens naar de lijn gekeken kunnen worden?

Dank je!
@Hugo,Ben benieuwd wat KPN nog gaat doen. De Monteur was vrij stellig dat er niks mis was met de lijn en dat er onmogelijk een hogere snelheid gehaald kon worden.

code:
Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)DSL version information: 5.4.2.15.1.1DSL near end inventory information: nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT/ SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.2.15.1.1 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4EA9DA10 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(04,00,04,00,4C,01,04,00)DSL far end inventory information: nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=0000 VersionNumber= SerialNumber=00000000000000000000000000000000 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,01,00,00)noise margin upstream: 6 dboutput power downstream: 19 dbattenuation upstream: 17 dbnoise margin downstream: 6 dboutput power upstream: 12 dbattenuation downstream: 24 dbSRA upstream: initSRA downstream: initbitswap upstream: enabledbitswap downstream: enabledcurrent rate upstream: 976 kbpsinterleaving delay upstream: 0.25 msimpulse noise protection upstream: 0.0 symbolscurrent rate downstream: 13432 kbpsinterleaving delay downstream: 0.50 msimpulse noise protection downstream: 1.0 symbolsattainable rate upstream: 0 kbpsattainable rate downstream: 13748 kbpslinetype: ADSL_2plusProfile: N/Aoperational uptime:  4:23CodeViolations near end: 0FEC near end: 0CodeViolations far end: 0FEC far end: 0Bandborders upstream: nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="(00,(0006,0031),(0006,0031))"Bandborders downstream: nReturn=0 nDirection=1 nNumData=1nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="(00,(0032,0511),(0040,0511))"Tones upstream: nReturn=0 nDirection=0 nNumData=26nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="(0006,02) (0007,06) (0008,07) (0009,08) (0010,09) (0011,0A) (0012,0A) (0013,0A) (0014,0B) (0015,0B) (0016,0B) (0017,0B) (0018,0B) (0019,0B) (0020,0B) (0021,0B) (0022,0B) (0023,0B) (0024,0B) (0025,0B) (0026,0B) (0027,0C) (0028,0C) (0029,0C) (0030,0C) (0031,0C) "Tones downstream: nReturn=0 nDirection=1 nNumData=459nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData="(0040,02) (0041,02) (0042,04) (0043,05) (0044,05) (0045,06) (0046,07) (0047,08) (0048,07) (0049,08) (0050,08) (0051,08) (0052,09) (0053,09) (0054,0A) (0055,0B) (0056,0B) (0057,0B) (0058,0B) (0059,0C) (0060,0C) (0061,0C) (0062,0D) (0063,0C) (0064,0D) (0065,0C) (0066,0C) (0067,0D) (0068,0C) (0069,0C) (0070,0C) (0071,0C) (0072,0D) (0073,0D) (0074,0C) (0075,0C) (0076,0C) (0077,0C) (0078,0C) (0079,0C) (0080,0C) (0081,0C) (0082,0C) (0083,0C) (0084,0C) (0085,0B) (0086,0C) (0087,0B) (0088,0C) (0089,0B) (0090,0B) (0091,0C) (0092,0C) (0093,0C) (0094,0B) (0095,0C) (0096,0B) (0097,0B) (0098,0C) (0099,0C) (0100,0B) (0101,0B) (0102,0C) (0103,0C) (0104,0B) (0105,0C) (0106,0B) (0107,0C) (0108,0C) (0109,0C) (0110,0B) (0111,0B) (0112,0B) (0113,0B) (0114,0B) (0115,0B) (0116,0B) (0117,0B) (0118,0B) (0119,0B) (0120,0B) (0121,0B) (0122,0B) (0123,0B) (0124,0B) (0125,0A) (0127,0A) (0128,0B) (0129,0B) (0130,0A) (0131,0B) (0132,0A) (0133,0A) (0134,0B) (0135,0B) (0136,0A) (0137,0A) (0138,0B) (0139,0A) (0140,0A) (0141,0B) (0142,0B) (0143,0A) (0144,0A) (0145,0A) (0146,0B) (0147,0B) (0148,0B) (0149,0A) (0150,0A) (0152,0A) (0153,0A) (0154,0B) (0155,0A) (0156,0A) (0157,0A) (0158,0B) (0159,0A) (0160,0B) (0161,0B) (0162,0B) (0163,0A) (0165,0A) (0166,0B) (0167,0B) (0168,0A) (0169,0A) (0170,0A) (0171,0B) (0172,0B) (0173,09) (0174,0A) (0175,0A) (0176,0A) (0177,0A) (0178,0A) (0179,0A) (0180,0A) (0181,0A) (0182,0A) (0183,0A) (0184,0A) (0185,0A) (0186,0A) (0187,0A) (0188,0A) (0189,0A) (0190,09) (0191,09) (0192,06) (0193,09) (0194,09) (0195,09) (0196,09) (0197,09) (0198,09) (0199,0A) (0200,09) (0201,09) (0202,09) (0203,09) (0204,09) (0205,09) (0206,09) (0207,09) (0208,09) (0209,09) (0210,09) (0211,09) (0212,09) (0213,09) (0215,09) (0216,0A) (0217,09) (0218,09) (0219,0A) (0220,09) (0221,0A) (0222,09) (0223,09) (0224,09) (0225,09) (0226,09) (0227,09) (0228,08) (0229,08) (0230,08) (0231,08) (0232,08) (0233,08) (0234,05) (0235,08) (0236,08) (0237,08) (0238,09) (0239,09) (0240,09) (0241,09) (0242,09) (0243,09) (0244,08) (0245,08) (0246,07) (0247,07) (0248,07) (0249,07) (0250,07) (0252,07) (0253,08) (0254,07) (0255,08) (0256,07) (0257,07) (0258,07) (0260,07) (0261,07) (0262,07) (0263,07) (0264,08) (0265,07) (0266,08) (0267,08) (0268,08) (0269,07) (0270,07) (0271,08) (0272,08) (0273,07) (0274,08) (0275,09) (0276,08) (0277,08) (0278,08) (0279,07) (0280,08) (0281,07) (0282,08) (0283,08) (0284,08) (0285,08) (0286,08) (0287,08) (0288,08) (0289,08) (0290,08) (0291,08) (0292,07) (0294,07) (0295,08) (0296,08) (0297,07) (0298,08) (0299,08) (0300,08) (0301,08) (0302,08) (0303,08) (0304,08) (0305,08) (0306,07) (0309,07) (0310,08) (0311,07) (0313,07) (0314,09) (0315,07) (0316,08) (0317,08) (0318,08) (0319,08) (0320,08) (0321,08) (0322,08) (0323,08) (0324,08) (0325,08) (0326,08) (0327,08) (0328,07) (0329,07) (0330,08) (0331,07) (0332,08) (0333,07) (0335,07) (0337,07) (0338,07) (0339,07) (0340,08) (0341,07) (0342,08) (0343,08) (0344,08) (0345,08) (0346,08) (0347,07) (0348,07) (0349,07) (0350,08) (0351,07) (0352,07) (0353,08) (0354,08) (0355,07) (0356,07) (0357,08) (0358,07) (0359,08) (0360,08) (0361,07) (0362,08) (0363,08) (0364,07) (0365,08) (0366,07) (0367,07) (0368,08) (0369,07) (0370,07) (0371,07) (0372,07) (0373,07) (0374,08) (0375,08) (0376,07) (0377,08) (0378,07) (0379,07) (0380,07) (0381,07) (0382,08) (0383,07) (0384,07) (0385,07) (0386,07) (0387,08) (0388,07) (0389,07) (0390,08) (0391,07) (0392,07) (0393,07) (0394,08) (0395,07) (0396,08) (0397,07) (0398,07) (0399,08) (0400,08) (0401,07) (0402,07) (0403,07) (0404,07) (0405,08) (0406,07) (0407,08) (0408,07) (0409,07) (0410,07) (0411,07) (0412,07) (0413,08) (0414,08) (0415,07) (0416,08) (0417,07) (0418,07) (0419,07) (0420,07) (0421,08) (0422,07) (0423,08) (0424,07) (0425,07) (0426,07) (0427,07) (0428,07) (0429,07) (0430,08) (0431,07) (0432,07) (0433,08) (0434,08) (0435,08) (0436,07) (0437,07) (0438,08) (0439,08) (0440,08) (0441,07) (0442,08) (0443,07) (0444,07) (0445,07) (0446,07) (0447,07) (0449,07) (0450,07) (0451,07) (0452,07) (0453,08) (0454,07) (0455,08) (0456,07) (0457,07) (0458,07) (0459,07) (0460,07) (0461,08) (0462,08) (0463,08) (0464,08) (0465,07) (0466,06) (0467,07) (0468,06) (0469,06) (0470,06) (0471,06) (0472,06) (0473,07) (0474,06) (0475,06) (0476,06) (0477,06) (0478,07) (0479,06) (0480,06) (0481,07) (0482,06) (0483,05) (0484,06) (0485,05) (0486,04) (0487,04) (0488,05) (0489,04) (0490,04) (0491,05) (0492,05) (0493,05) (0494,05) (0495,05) (0496,05) (0497,03) (0498,03) (0499,04) (0500,04) (0501,02) (0502,02) (0503,02) (0504,02) (0505,02) (0506,02) (0507,02) (0508,02) (0509,02) (0510,02) (0511,02) "
Controleer de snelheid nogmaals met uw modem direct aangesloten op uw binnenkomende telefoonlijn. Zorg dat er geen vertakkingen naar andere aansluitingen aanwezig zijn, dit is essentieel bij VDSL. Controleer ook of de 2 aders die u van de telefoonlijn gebruikt nergens geoxideerd zijn en goed vast zitten. Test indien mogelijk met een ander kabeltje tussen modem en ISRA.

In uw modem kunt u via Maintenance -> Diagnostics -> DSL Line direct controleren of de attaibable linerate up en download is toegenomen.

Hugo
[/quote]
@Hugo
Het modem hangt in de meterkast naast het isra punt, met een kabeltje van minder dan een meter. Kabel gecontroleerd, geen oxidatie, geen vertakkingen. Ander kabeltje moet ik nog ff achteraan. De down en upstream is inmiddels opgekrikt tot 10 MB
Volgens de logfile ( 06 03 22:12:30 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1076 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
Volgens de dsl line test (attainable rate upstream: 1152 kbps, attainable rate downstream: 13056 kbps).
Het gaat de goede kant op.
Firmware is nu nog V3.10(TUE.3)
Hoi Hugo,



Vanmorgen vroeg is de test versie geïnstalleerd.

V3.10(TUE.4)_20120601



Nu maar weer afwachten wat de resultaten zijn.

intrain snelheid 15004/952
Badge
Hallo Hugo
Ik had jaren lang een Speedtouch, die is door een Zyxel P-2812HNU(L) vervangen. Ik heb met de Speedtouch nooit problemen gehad, maar de Zyxel doet er vaak erg lang over voor ie opgestart is. En als ie opgestart is, wil ie na een tijdje een enkele keer ook ineens niet meer. Aan/Uit wil dan meestal wel helpen. Ik heb een 20Mb abonnement (al sinds Speedlink). Moet ik m'n splitter ook vervangen? Ik heb de oude laten zitten. Zo anders is die toch niet?

MaVaNi

BTW een enkele keer zegt ie dat ie aan het updaten is, maar komt daar niet uit. Kan ook niet, want er staat al V3.10(TUE.4) op, al meen ik dat daar ook al een "beta" achter heeft gestaan. Verder werkt "Bonjour" bij mij na de modem wissel niet meer en heb ik de printer via omwegen moeten aanmelden.
[quote]@Hugo,Ben benieuwd wat KPN nog gaat doen. De Monteur was vrij stellig dat er niks mis was met de lijn en dat er onmogelijk een hogere snelheid gehaald kon worden.



Overigens was het zo dat de monteur eerst in het wijkstation 50MB had gemeten, wat volgens de monteur niet klopte. Daarna meette hij 12MB. Bij mij thuis kwam er 14MB binnen. Wat volgens de monteur eigenlijk niet kon, omdat je nooit sneller kon zijn dan het wijkstation. Dat is een beetje tegenstrijdig...
Hallo Hugo...................... maar de Zyxel doet er vaak erg lang over voor ie opgestart is.


Dit wekt de indruk dat je de modem na gebruik uit zet. Je kan 'm beter aanlaten staan, dan wordt 's nachts door Telfort de nieuwste firmware er op gezet. Het lijkt er op dat de modem geen gelegenheid krijgt de firmware te downloaden en te installeren.

............ Moet ik m'n splitter ook vervangen? Ik heb de oude laten zitten. Zo anders is die toch niet?

Als je overgezet bent van ADSL naar VDSL moet je ook de splitter vervangen. Trouwens als je geen KPN telefonie meer hebt kan de splitter geheel verwijderd worden.
Reputatie 4
Badge +3
@acacia,

Bedankt voor uw terugkoppeling, mocht er nog iets zijn wat we voor u kunnen doen, horen we het graag.

Henk
Hier hetzelfde probleem. Wat bij mij hielp is om een reset uit te voeren zonder enige netwerkkabels verbonden te hebben met het modem. Zet vervoigens het modem uit en schakel hem daarna weer in zonder verbonden kabels. Pas als het modem weer is opgestart de kabels weer insteken. Zo kreeg ik vanmorgen mijn modem uit de eeuwige knipperende toestand. Ik moet dit ongeveer 1x per uur doen aangezien hij ieder uur wel een keer vastloopt (reset)...
Ik hoor het ook graag hoe dit probleem wordt opgelost.
nieuwe modem is binnen.

het enige wat nog niet werkt is de telefoon terwijl dit wel in het modem is ingesteld.

@Hugo,

Bij u wordt het modem momenteel vervangen zie ik, maar een nieuw modem zal met TUE.4 mogelijk weer hetzelfde resultaat geven. Begrijp ik het goed dat uw modem op de 1e etage staat? Start uw modem wel correct op direct aan uw ISRA?

Mijn modem bleef continu opnieuw opstarten en deed het alleen goed als de DSL stekker er uit was.

Zodra deze er weer in ging dan begon hij gewoon weer opnieuw met de opstart cyclus.

Mijn modem staat al jaren boven en vorige keer is er door jullie een KPN monteur gestuurd en die heeft niets bijzonders aangetroffen in de lijn naar boven.

De waardes die hij gemeten heeft waren beneden en boven het zelfde. (gemeten totaan de stekker die het modem in gaat.)

Als mijn modem met de nieuwe software volgens jullie weer in zijn opstart cyclus blijft kunnen jullie er dan voor zorgen dat de nieuwe software er niet inkomt.

Heb geen zin om namelijk iedere keer een nieuw modem te moeten vragen en dan weer 3 to 4 dagen zonder internet te zitten.
Badge +2
De lijnwaarden zien er goed uit. Ik heb nogmaals een nieuw modem naar u verzonden. Deze graag inclusief nieuwe spanningsadapter aansluiten.

Hugo
Badge +2
Zetten jullie nog een configuratie terug of doen jullie direct bepaalde instellingen?
Welke apparaten zijn er allemaal verbonden met het modem?

@FloorK,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht.

Hugo
Z

@FloorK,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht.

Hugo

Zojuist verzonden.
Hoi Hugo,

Rond 17:55 uur kwam VDSL op de lijn en modem bleef weer hangen.
Zat wel weer andere firmware in TUE4-20120614

Nu modem met TUE3 aangesloten.
Ik hoop dat deze is uitgesloten van de firmware update.
@Hugo,
Bij mij zit het probleem alleen in de dtv ontvanger. Zodra deze niet is aangesloten start het modem volledig op en draait hij soepel. Echter, sluit ik de dtv ontvanger aan op poort 4 van het modem (zonder enige instellingen te wijzigen) loopt het modem vast en start deze opnieuw op - hij start dan echter niet volledig op en het power-lampje van het modem blijft dan knipperen. Enig idee wat dit kan zijn? Probleem van de (standaard) instellingen op het modem?

Het ligt sowieso niet aan de kabel, want als ik mijn laptop aan diezelfde kabel hang dan werkt het perfect. Het enige verschil is dat de port-4 led oranje is als de dtv ontvanger eraan hangt (100mbps?) en groen als mijn macbook eraan hangt (1gbps?).
Verder hangt er niets bekabeld aan het modem.

edit: dit bericht is verstuurd van een niet telfort-ip, omdat de verbinding er zojuist weer uit klapte nadat ik de dtv ontvanger weer probeerde.. 😞 - tevens is mijn probleem in een ander, eerder aangemaakt topic aangekaart.
Badge +2
En inmiddels dus online op VDSL2. 😃 Modem is met TUE.4 erin dus nooit goed gereset geweest blijkt nu. Zeer waarschijnlijk start hij ook met een gereset modem met TUE.4 (niet de testversie) gewoon door. Development neemt als u dat goed vindt zometeen ook nog telefonisch contact met u op voor een verdere test.

@acacia,

Dat verhaal van de monteur klinkt niet echt logisch, we zullen zien wat er uit komt! Als KPN een update heeft zullen we dat hier communiceren.

Hugo
En inmiddels dus online op VDSL2. 😃 Modem is met TUE.4 erin dus nooit goed gereset geweest blijkt nu. Zeer waarschijnlijk start hij ook met een gereset modem met TUE.4 (niet de testversie) gewoon door. Development neemt als u dat goed vindt zometeen ook nog telefonisch contact met u op voor een verdere test.

Hugo

Er is contact geweest en ook het oude TUE.4 (geen test versie) traint na reset gewoon in op VDSL (20/2)
Ik hou je zoals afgesproken op de hoogte.
@Hugo

Gisteren bezoek gehad van een KPN monteur. (dezelfde als de vorige keer) Dit keer heeft de monteur wijzigingen aangebracht aan de bekabeling. bij mij thuis geswitchd naar de andere lijn(er komen er immers twee binnen) ook in het middenstation mijn verbinding op een andere kabel aangesloten. Dit resulteerde in een hogere snelheid in mijn ADSL lijn. 18 MB Alleen krijg ik nog geen IP toegewezen van de server. Er bleek nog iets in de centrale gewijzigd moeten worden. Nadat dit was doorgevoerd, was/is 15MB. Maar dat is iig sneller dan mijn huidige snelheid (12/13MB).

Mijn vraag is dus nu, kan mijn lijn weer omgezet worden naar VDSL.

Reageer