2812hnu-f1 blijft hangen in opstartmodus

• 31 mei 2012
  • 62 reacties
  • 17157 keer bekeken

Toon het eerste bericht

62 reacties

Inmiddels diverse malen contact gehad en inmiddels weer een stabiele verbinding op VSDL.  Wel bleef de snelheid aan de lage kant en is de lijn afgelopen donderdag nogmaals nagekeken. Ik had daarna de maximale snelheid (2.5MB). Wel is deze vanacht door een DLM reset teruggevallen naar 2.3MB.

Waarom is er toch zo een verschil in snelheid na een reset ?

Alvast bedankt voor de reactie.
@Hugo

Gisteren bezoek gehad van een KPN monteur. (dezelfde als de vorige keer) Dit keer heeft de monteur wijzigingen aangebracht aan de bekabeling. bij mij thuis geswitchd naar de andere lijn(er komen er immers twee binnen) ook in het middenstation mijn verbinding op een andere kabel aangesloten. Dit resulteerde in een hogere snelheid in mijn ADSL lijn. 18 MB Alleen krijg ik nog geen IP toegewezen van de server. Er bleek nog iets in de centrale gewijzigd moeten worden. Nadat dit was doorgevoerd, was/is 15MB. Maar dat is iig sneller dan mijn huidige snelheid (12/13MB).

Mijn vraag is dus nu, kan mijn lijn weer omgezet worden naar VDSL.
Net telefoon gehad van Telfort helpdesk.
Lijn wordt in periode 5,6,7 juli omgezet naar VDSL. We wachten af.
Reputatie 4
Badge +3
@acacia,

Bedankt voor uw terugkoppeling, ik houd uw verbinding deze periode extra in de gaten.

Henk
Mijn modem heeft letterlijke en figuurlijke ups en downs. Overall is het één groot drama met mijn Zyxel, aangezien deze eens in de zoveel tijd hele eigenaardige en verschillende kuren vertoont.

Een maand geleden heb ik alles netjes binnen gekregen, toen bleek het modem continu zichzelf te herstarten. Een nieuw modem is toen toegezonden, echter was het probleem toen verholpen en draaide het oude modem al 6 dagen als een zonnetje. Het nieuwe modem heb ik op verzoek van Telfort weer retour gedaan.

Direct na het terugzenden staken de volgende problemen de kop op, namelijk het modem wilde niet opstarten; de powerled bleef maar knipperen en het modem kreeg geen stabiel DSL-signaal. Na meerdere malen contact te hebben gehad met Telfort en het modem een dag uit te hebben laten staan heb ik het modem weer aan de praat gekregen (na 5x hardware matig resetten). Telfort heeft direct een firmware update gedaan (vorige week dinsdag). Tot zaterdag avond werkte alles feilloos, echter is het nu weer raak. 

Het modem klapt er sinds zondag ochtend iedere keer uit. Er lijkt in eerste instantie niets raars te zien aan het modem, de lampjes van'Internet, DSL, Ethernet 4, power en Wlan) branden continu (zelfs als ik het ethernet kabeltje eruit haal); een vastloper. Na een herstart kwam het modem vaak wel weer terug, voor een kleine 5 minuten. Soms kan het modem niet herstart worden, en moet deze voor een half uur zonder power staan, want anders blijft deze in een 'reset' mode staan.. 

Ik heb geen idee wat er met dit modem aan de hand is, maar dit heb ik nooit eerder gehad met andere type modems. Daarnaast ben ik het spoor bijster wat deze problemen veroorzaakt, ligt het aan de lijn, het modem of bevindt het probleem zich elders?

@Hugo, kan jij uitsluiten dat er meerdere mensen in mijn regio dezelfde problemen kennen? Zou je wellicht mijn lijn kunnen doormeten - zodra het modem weer eens online is.
Badge +2
De lijnwaarden zien er goed uit. Ik heb nogmaals een nieuw modem naar u verzonden. Deze graag inclusief nieuwe spanningsadapter aansluiten.

Hugo
Badge +2
Net telefoon gehad van Telfort helpdesk.
Lijn wordt in periode 5,6,7 juli omgezet naar VDSL. We wachten af.

Done!

Uw verbinding over VDSL voor de firmwareupgrade en met lijnprobleem:
http://i47.tinypic.com/906m2d.jpg

Vandaag na oplossen van lijnprobleem:
http://i49.tinypic.com/fw5b7s.jpg

Dit is het DLM startprofiel, binnen 8 dagen zal de verbinding doorschakelen richting de maximumsnelheid. Fijn dat het opgelost is, mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
De lijnwaarden zien er goed uit. Ik heb nogmaals een nieuw modem naar u verzonden. Deze graag inclusief nieuwe spanningsadapter aansluiten.

Hugo

Bedankt voor je snelle reacties, ik waardeer de service die jullie webcare team mogelijk maakt.

Ik heb het nieuwe modem nog niet binnen, maar de afgelopen dagen draait het oude modem weer. De situatie zat hem er in dat het modem niet goed opstartte waardoor de reset knop geen effect had - na 30 seconden indrukken gebeurde er niets. Zelfs het resetten via de (op dat moment zeer langzame webinterface) was niet mogelijk, hij gaf wel weer in het scherm dat het modem gereset werd, maar dit gebeurde niet. Plotseling (out of the blue) was het modem de volgende morgen wel gereset en werkte hij weer.

Ik hoop dat dit een hardwarematige issue is, dan zal het over zijn met het nieuwe modem. Zodra ik het nieuwe modem binnen heb zal ik mijn bevindingen delen.
@ Henk

De lijn is inmiddels omgezet neer VDSL(6 juli) en daarmee is ook de laatste stap voltooid. De snelheid is ook omhoog gekrikt en is nu rond de 26MB. En daarmee een dikke verbetering dan voorheen (10MB). Nu hopen dat deze lijn wel stabiel blijft.
Reputatie 4
Badge +3
@acacia,

Bedankt voor uw terugkoppeling, mocht er nog iets zijn wat we voor u kunnen doen, horen we het graag.

Henk
Inmiddels diverse malen contact gehad en inmiddels weer een stabiele verbinding op VSDL.  Wel bleef de snelheid aan de lage kant en is de lijn afgelopen donderdag nogmaals nagekeken. Ik had daarna de maximale snelheid (2.5MB). Wel is deze vanacht door een DLM reset teruggevallen naar 2.3MB.

Waarom is er toch zo een verschil in snelheid na een reset ?

Alvast bedankt voor de reactie.

Ik geeft dit topic toch nog een klein duwtje.

Na een DLM reset van gisterenavond is de snelheid teruggevallen naar 1.9MB. Nu kom ik van 2.5 en hij blijft maar dalen. Zou er nog eens naar de lijn gekeken kunnen worden?

Dank je!
@Henk

Kunt u een reactie geven ?

Dank je.

Reageer