2812hnu-f1 blijft hangen in opstartmodus

• 31 mei 2012
  • 62 reacties
  • 17158 keer bekeken

@webcare,
Sinds vanmorgen blijft mijn 2812hnu-f1 modem hangen in de opstartmodus. Het powerlampje, lan lampje(s) en dsl lampje gaan knipperen waarna de modem uitvalt het het knipperen zich herhaalt. Modem is niet bereikbaar via webportal.
Heeft dit met een softwareupdate te maken? Zijn er problemen met mijn lijn? Reset heeft geen resultaat.
Graag reactie,
Groet,

62 reacties

Hier hetzelfde probleem. Wat bij mij hielp is om een reset uit te voeren zonder enige netwerkkabels verbonden te hebben met het modem. Zet vervoigens het modem uit en schakel hem daarna weer in zonder verbonden kabels. Pas als het modem weer is opgestart de kabels weer insteken. Zo kreeg ik vanmorgen mijn modem uit de eeuwige knipperende toestand. Ik moet dit ongeveer 1x per uur doen aangezien hij ieder uur wel een keer vastloopt (reset)...
Ik hoor het ook graag hoe dit probleem wordt opgelost.
Badge +2
Zetten jullie nog een configuratie terug of doen jullie direct bepaalde instellingen?
Welke apparaten zijn er allemaal verbonden met het modem?

@FloorK,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht.

Hugo
Z

@FloorK,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht.

Hugo

Zojuist verzonden.
@Hugo,
Bij mij zit het probleem alleen in de dtv ontvanger. Zodra deze niet is aangesloten start het modem volledig op en draait hij soepel. Echter, sluit ik de dtv ontvanger aan op poort 4 van het modem (zonder enige instellingen te wijzigen) loopt het modem vast en start deze opnieuw op - hij start dan echter niet volledig op en het power-lampje van het modem blijft dan knipperen. Enig idee wat dit kan zijn? Probleem van de (standaard) instellingen op het modem?

Het ligt sowieso niet aan de kabel, want als ik mijn laptop aan diezelfde kabel hang dan werkt het perfect. Het enige verschil is dat de port-4 led oranje is als de dtv ontvanger eraan hangt (100mbps?) en groen als mijn macbook eraan hangt (1gbps?).
Verder hangt er niets bekabeld aan het modem.

edit: dit bericht is verstuurd van een niet telfort-ip, omdat de verbinding er zojuist weer uit klapte nadat ik de dtv ontvanger weer probeerde.. 😞 - tevens is mijn probleem in een ander, eerder aangemaakt topic aangekaart.
@webcare,
Ik lijk hier ook last van te hebben. Eerst viel het draadloze internet weg(29-05), maar had ik wel televisie. Dag later(30-05) de modem uit en weer aangezet en vervolgens hadden we niks meer. Nu blijven alle lampjes knipperen,
Is hier al een oplossing voor?
Badge +2
Zojuist verzonden.
Ontvangen. Hoe heeft u gereset? Wilt u eens een pinnetje in het resetgaatje steken tot het Power lampje gaat knipperen? Zorg dat er geen computers bedraad op het modem zijn aangesloten. Dan ben ik benieuwd of hij weer verbinding wil maken, en houden. Als hij verbonden is kunt u 1 voor 1 de computers weer aansluiten.

Ik heb in ieder geval nu een modem verzonden, deze wordt naar verwachting morgen thuisbezorgd.

@Hugo,
Bij mij zit het probleem alleen in de dtv ontvanger. Zodra deze niet is aangesloten start het modem volledig op en draait hij soepel. Echter, sluit ik de dtv ontvanger aan op poort 4 van het modem (zonder enige instellingen te wijzigen) loopt het modem vast en start deze opnieuw op - hij start dan echter niet volledig op en het power-lampje van het modem blijft dan knipperen. Enig idee wat dit kan zijn? Probleem van de (standaard) instellingen op het modem?

Het ligt sowieso niet aan de kabel, want als ik mijn laptop aan diezelfde kabel hang dan werkt het perfect. Het enige verschil is dat de port-4 led oranje is als de dtv ontvanger eraan hangt (100mbps?) en groen als mijn macbook eraan hangt (1gbps?).
Verder hangt er niets bekabeld aan het modem.

edit: dit bericht is verstuurd van een niet telfort-ip, omdat de verbinding er zojuist weer uit klapte nadat ik de dtv ontvanger weer probeerde.. 😞 - tevens is mijn probleem in een ander, eerder aangemaakt topic aangekaart.

Opmerkelijk, nog niet eerder gezien. Zit de TV ontvanger direct met een LAN kabel aan uw modem? Of via een draadlozeverbindingsset of extra switch? Ik heb ook naar u een nieuw modem verzonden.

@webcare,
Ik lijk hier ook last van te hebben. Eerst viel het draadloze internet weg(29-05), maar had ik wel televisie. Dag later(30-05) de modem uit en weer aangezet en vervolgens hadden we niks meer. Nu blijven alle lampjes knipperen,
Is hier al een oplossing voor?

Ik heb een nieuw modem verzonden, mijn excuses voor het ongemak.

Hugo
@Hugo
Dank voor de snelle reactie. Het modem is sind gisteren avond compleet overleden en blijft (net als bij bij de anderen) knipperen. Het uitvoeren van een reset biedt helaas geen soelaas, de power-led blijft als enige in een regelmatig ritme knipperen. Zodra ik het nieuwe modem binnen heb laat ik weten of de problemen zijn verholpen.
@Hugo,
Bedankt voor de snelle service. Ik had gisteren al de verschillende opties geprobeerd. Alle kabels uit het modem gehaald. DSL kabeltje gecontroleerd, welke direct op het ISRA punt is aangesloten. Maar alleen geen resultaat. Wat wel lukt is als het DSL kabeltje er niet in zit het modem wel opstart en er ingelogd kan worden op het modem. Als het DSL kabeltje erdaarna weer ingedaan wordt, dan gaat deze weer opstarten.
We wachten de nieuwe modem af.
De resetknop gaf ook geen enkel resultaat.
Bedankt voor de terugkoppeling.

Zal ook nog even laten weten of de nieuwe modem inderdaad de oplossing is.
Ook hier sinds vanmorgen na een software update (3.10(tue4) )door Telfort problemen.

Modem blijft opstarten een fabrieksreset haalt niets uit.

Wat mij opvalt is dat als je opstart zonder de DSL lijn dan doet hij het wel.

Telfort hoe gaan we dit zoveelste probleem oplossen?
Zo dat gaat snel, eind van de middag kwam er een pakketje. Hierin zat een nieuw modem. Net even omgewisseld en alles is weer aan de praat. Het enige is, is dat mijn download snelheid een stuk lager is. Voorheen tegen de 12MB, nu 8MB. Even afwachten of dit zo blijft.
@Hugo
Super service! btw mijn tvtuner zit met een kabeltje aan mijn modem verbonden.
Badge +2
Ook hier sinds vanmorgen na een software update (3.10(tue4) )door Telfort problemen.

Modem blijft opstarten een fabrieksreset haalt niets uit.

Wat mij opvalt is dat als je opstart zonder de DSL lijn dan doet hij het wel.

Telfort hoe gaan we dit zoveelste probleem oplossen?

Bij u wordt het modem momenteel vervangen zie ik, maar een nieuw modem zal met TUE.4 mogelijk weer hetzelfde resultaat geven. Begrijp ik het goed dat uw modem op de 1e etage staat? Start uw modem wel correct op direct aan uw ISRA?
Zo dat gaat snel, eind van de middag kwam er een pakketje. Hierin zat een nieuw modem. Net even omgewisseld en alles is weer aan de praat. Het enige is, is dat mijn download snelheid een stuk lager is. Voorheen tegen de 12MB, nu 8MB. Even afwachten of dit zo blijft.
@Hugo
Super service! btw mijn tvtuner zit met een kabeltje aan mijn modem verbonden.

Uw snelheid is te laag voor uw lijnlengte, u heeft last van een probleem in het koper. De kans bestaat dat u na de update naar TUE.4 vannacht opnieuw offline gaat. Hoe zit uw modem momenteel aangesloten?

Controleer de snelheid nogmaals met uw modem direct aangesloten op uw binnenkomende telefoonlijn. Zorg dat er geen vertakkingen naar andere aansluitingen aanwezig zijn, dit is essentieel bij VDSL. Controleer ook of de 2 aders die u van de telefoonlijn gebruikt nergens geoxideerd zijn en goed vast zitten. Test indien mogelijk met een ander kabeltje tussen modem en ISRA.

In uw modem kunt u via Maintenance -> Diagnostics -> DSL Line direct controleren of de attaibable linerate up en download is toegenomen.

Hugo
Controleer de snelheid nogmaals met uw modem direct aangesloten op uw binnenkomende telefoonlijn. Zorg dat er geen vertakkingen naar andere aansluitingen aanwezig zijn, dit is essentieel bij VDSL. Controleer ook of de 2 aders die u van de telefoonlijn gebruikt nergens geoxideerd zijn en goed vast zitten. Test indien mogelijk met een ander kabeltje tussen modem en ISRA.

In uw modem kunt u via Maintenance -> Diagnostics -> DSL Line direct controleren of de attaibable linerate up en download is toegenomen.

Hugo
[/quote]
@Hugo
Het modem hangt in de meterkast naast het isra punt, met een kabeltje van minder dan een meter. Kabel gecontroleerd, geen oxidatie, geen vertakkingen. Ander kabeltje moet ik nog ff achteraan. De down en upstream is inmiddels opgekrikt tot 10 MB
Volgens de logfile ( 06 03 22:12:30 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1076 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
Volgens de dsl line test (attainable rate upstream: 1152 kbps, attainable rate downstream: 13056 kbps).
Het gaat de goede kant op.
Firmware is nu nog V3.10(TUE.3)
nieuwe modem is binnen.

het enige wat nog niet werkt is de telefoon terwijl dit wel in het modem is ingesteld.

@Hugo,

Bij u wordt het modem momenteel vervangen zie ik, maar een nieuw modem zal met TUE.4 mogelijk weer hetzelfde resultaat geven. Begrijp ik het goed dat uw modem op de 1e etage staat? Start uw modem wel correct op direct aan uw ISRA?

Mijn modem bleef continu opnieuw opstarten en deed het alleen goed als de DSL stekker er uit was.

Zodra deze er weer in ging dan begon hij gewoon weer opnieuw met de opstart cyclus.

Mijn modem staat al jaren boven en vorige keer is er door jullie een KPN monteur gestuurd en die heeft niets bijzonders aangetroffen in de lijn naar boven.

De waardes die hij gemeten heeft waren beneden en boven het zelfde. (gemeten totaan de stekker die het modem in gaat.)

Als mijn modem met de nieuwe software volgens jullie weer in zijn opstart cyclus blijft kunnen jullie er dan voor zorgen dat de nieuwe software er niet inkomt.

Heb geen zin om namelijk iedere keer een nieuw modem te moeten vragen en dan weer 3 to 4 dagen zonder internet te zitten.
@Hugo
Even de logfile gefilterd op de down en uptime van de DSL line.
Deze is niet erg stabiel. Ik heb gisteren(5-6) het kabeltje vervangen vanaf het isra punt tot het modem. Maar ook dat heet weinig effect.
1 01 01 01:01:08 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
6 01 01 01:01:57 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
11 06 03 21:52:16 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
16 06 03 21:52:50 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
17 06 03 22:11:58 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
22 06 03 22:12:30 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1076 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
74 06 04 22:15:15 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
79 06 04 22:15:50 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10016 kbps, DSL Type is VDSL2 .
82 06 05 00:01:00 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
87 06 05 00:01:35 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
90 06 05 01:26:56 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
95 06 05 01:27:28 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
102 06 05 05:14:58 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
107 06 05 05:15:31 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
136 06 05 19:50:21 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
141 06 05 19:52:26 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1076 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
149 06 05 22:04:40 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
154 06 05 22:05:12 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10016 kbps, DSL Type is VDSL2 .
155 06 05 22:45:30 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
160 06 05 22:46:04 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
163 06 06 00:14:01 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
168 06 06 00:14:34 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1104 kbps Downstream 10012 kbps, DSL Type is VDSL2 .
175 06 06 04:00:51 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
180 06 06 04:01:24 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1132 kbps Downstream 10016 kbps, DSL Type is VDSL2 .
Kan hier iets aan gedaan worden??
Telfort bedankt voor de nieuwe firmware van vannacht.

ook dit nieuwe modem is weer defect met de zelfde klachten als de vorige keer.

Heb op verzoek het modem in de meterkast gezet maar zoals ik als dacht haalt dit dus helemaal niets uit.

Zit nu weer zonder internet en telefoon.

Hoe gaan we dit probleem nu eens goed oplossen.

Ik heb liever een goed werkend modem met oude firmware dan een modem met nieuwe firmware dat helemaal niets meer doet.

modem resetten heeft ook geen nut dat werkt ook niet meer.

Als ik opstart zonder dsl dan start hij weer gewoon op en kom je niet eens meer in het modem.

Wat mij wel opvalt is dat DSL oranje knippert als hij het signaal zoekt ipv groen zoals dat hoort bij VDSL.
Helaas ook bij mij vanochtend weer hetzelfde probleem. Na aansluiten nieuwe modem waren de problemen verholpen, tot vanmorgen.
Ik denk dat er eens serieus gekeken moet worden naar de Firmware, want ik heb geen instelling aangepast.
Graag ontvang ik, eventueel in een PB, wat de vervolgstappen gaan worden.
Floris
ik ben het helemaal met FloorK eens.

Kijk eerst eens wat er niet goed is aan deze firmware en dan pas verder gaan.

nu bij mij dus in 24 uur twee modems gesloopt.

graag in een PB ontvang ik de looptijd van mijn contract.

Telfort moet wel met een hele goede aanbieding komen wil ik nog klant blijven.
Badge +2
Er is geen algemeen probleem met de firmware, anders hadden jullie hier veel meer klachten gezien. Wel is TUE.4 wat gevoeliger voor aansluitfouten en slechte koperlijnen. Hier staat tegenover dat hij op lijnen zonder problemen hoger intraint dan TUE.3. Het is nu zaak om bij jullie deze lijnproblemen op te sporen en deze te verhelpen. De modems zijn dus niet hardwarematig defect geraakt door de update, ze kunnen alleen geen werkende DSL verbinding opzetten waardoor ze niet doorstarten.

@FloorK en acacia,

Ik heb jullie beide tijdelijk teruggezet naar ADSL2+ om meer informatie te krijgen over jullie koperlijn. Graag modem resetten door pinnetje in resetgaatje te houden totdat alle lampjes uitgaan. Sluit voor de zekerheid nog even geen computers aan. ullie lijnen zouden nu in moeten trainen. Jullie worden straks gebeld om hierbij verder te assisteren.

@kareldb,

Ik heb u zojuist mobiel en vast proberen te bellen maar kreeg geen gehoor. Uw lijn is maar 740 meter en zou in normale toestand zonder problemen in moeten trainen. Welke splitter heeft u momenteel aangesloten? Het is belangrijk dat u een VDSL splitter gebruikt.

Ik zie dat er in november 2011 een VDSL modem + splitter is verzonden, zit deze momenteel aangesloten? Als test kunt u uw modem beneden aansluiten aan het kabeltje wat nu op de "Line" ingang van uw splitter zit. Als hij dan op VDSL2 intraint ga ik een nieuwe splitter opsturen.

@gykm,

U bent sinds zaterdag stabiel verbonden en heeft uw nieuwe modem ook nog niet aangesloten. Dit nieuwe modem graag weer retourneren.

Hugo
@ hugo,

Ik heb u zojuist mobiel en vast proberen te bellen maar kreeg geen gehoor. Uw lijn is maar 740 meter en zou in normale toestand zonder problemen in moeten trainen. Welke splitter heeft u momenteel aangesloten? Het is belangrijk dat u een VDSL splitter gebruikt.

Ik zie dat er in november 2011 een VDSL modem + splitter is verzonden, zit deze momenteel aangesloten? Als test kunt u uw modem beneden aansluiten aan het kabeltje wat nu op de "Line" ingang van uw splitter zit. Als hij dan op VDSL2 intraint ga ik een nieuwe splitter opsturen.

----------------------

Klopt ik ben mobiel alleen bereikbaar na 17:00 uur.

Het probleem is dat ik het modem alleen maar stabiel krijg als ik de DSL stekker eruit haal.

Ik heb in november 2011 alleen een modem gekregen geen VDSL splitter.

Het was een doos met alleen de groene en grijze aansluitkabel en een adaptor en netwerkkabel.

Ik heb het modem zoals ik al aangaf al beneden aangesloten direct vanuit de splitter met de door jullie bijgeleverde grijze kabel.

Het modem blijft opstarten en daarna gaat hij zoeken naar het dsl signaal het dsl lampje knippert dan oranje ipv groen.

Daarna gaat het internet lampje op rood en hij start weer opnieuw op en zo kan je doorgaan tot dat je de DSL stekker eruit trekt.

Resetten heeft geen zin werkt ook niet.

Kan ik niet gewoon een nieuw modem krijgen en dan uitgesloten worden van de firmware update?

Hugo ik stuur je even een PB met mijn nummer van overdag. (tot 16:00 uur)
@Hugo,

Modem traint met DSL goed in en is stbiel.
Nu even wachten op VDSL splitter.
@Hugo
Modem reset, start weer normaal op. Verbinding staat idd op ADSL2+. Firmware is V3.10(TUE.4)
De downstream lijkt weer zoals voorheen: DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 968 kbps Downstream 12772 kbps
@Hugo
Ook hier weer verbinding met ADLS2. Wel raar dat ik nu problemen heb met VDSL. Zit al een half jaar op VDSL zonder problemen. Downloadsnelheid is nu ook maar 14MB ipv voorheen 21MB (op VDSL)
Ik hoor graag de uitkomst van de testen en verdere stappen.
Badge +2
@Hugo,
Modem traint met DSL goed in en is stbiel.
Nu even wachten op VDSL splitter.

Er is een aansluitpakket met VDSL splitter onderweg :)

@Hugo
Modem reset, start weer normaal op. Verbinding staat idd op ADSL2+. Firmware is V3.10(TUE.4)
De downstream lijkt weer zoals voorheen: DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 968 kbps Downstream 12772 kbps

De buren halen 18,5Mbit down, 1Mbit up over ADSL2+, uw lijn presteert dus ondermaats en daarom ga ik een monteur aansturen voor nader onderzoek. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Graag ontvang ik uw 06-nummer in een privebericht.

@Hugo
Ook hier weer verbinding met ADLS2. Wel raar dat ik nu problemen heb met VDSL. Zit al een half jaar op VDSL zonder problemen. Downloadsnelheid is nu ook maar 14MB ipv voorheen 21MB (op VDSL)
Ik hoor graag de uitkomst van de testen en verdere stappen.

Even verderop bij u in de straat wordt over VDSL ruim 30Mbit gehaald, ook uw verbinding dient onderzocht te worden door een monteur. Graag ontvang ik daarom ook uw mobiele nummer in een privebericht.

Hugo
Hallo,

bij mij de zelfde problemen alles al geprobeerd modem reset met pin achter op aan en uit zetten modem etc.
er staat nog steeds adsl2+ plus maar snelheid is 13Mb, had nooit met de aanbieding moeten beginnen.
7-6 is de nieuwe firmware er op gezet.

Reageer