[25/3] upload snelheid

• 13 januari 2012
  • 5 reacties
  • 1797 keer bekeken

Beste Telfort Webcare,

Sinds een paar weken heb ik het 25/3mb abonnement van Telfort en ben er best wel tevreden mee (geen uitval e.d.). Snelheid stond eerst op 18/2 en werd, zoals verwacht, na ongeveer 7 dagen omhoog geschroefd (tenminste, volgens het log van het modem werd de verbinding even verbroken en hersteld, met een hogere snelheid). De upload blijft echter een beetje achter... Huidige snelheid is 27000kbs down en 544kbs up.

In totaal heb ik twee keer het modem gereset (tip uit een ander topic) d.m.v. de aan/uit knop op het modem te gebruiken (dit zou de DLM niet als instabiliteit moeten zien dacht ik), maar dit heeft niet echt effect. Modem zit direct op het IS/RA punt met een kabel van ~30cm. Iemand tips?

code:
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 2 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 28 db
loop length is 1394m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 544 kbps
interleaving delay upstream: 3.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27000 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.1 symbols
attainable rate upstream: 655 kbps
attainable rate downstream: 29150 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 1:48
CodeViolations near end: 322
FEC near end: 93416
CodeViolations far end: 143
FEC far end: 271856
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

5 reacties

Badge +7
Het lijkt erop dat er iets in de aansluiting niet helemaal goed zit. Dit kan te maken hebben met het hoofdaansluitpunt (ISRA), de kabel die naar het modem gaat of het modem.

Graag verneem ik van u hoe het modem precies is aangesloten en waar u het hoofdaansluitpunt heeft zitten zodat we dit kunnen oplossen.

Henk
Het IS/RA (type 1A) punt komt in rechterhoek van de woonkamer binnen (oud pand uit 1930). Het modem zit direct aan het IS/RA-punt aangesloten met een normale telefoonkabel, ongeveer 30cm lang (door monteur Telfort aangesloten). Ik gebruik 1A en 1B als aderpaar. Ik kan een andere telefoonkabel proberen, zou dat kunnen helpen?

NB: er was wat moeite met het aansluiten van mijn verbinding in de wijkcentrale van KPN (er zijn 2 monteurs van KPN langs geweest, er schijnt hier nogal een interessante infrastructuur te liggen, iets met een 'ring'), maar uiteindelijk is dat gelukt en volgens de laatste monteur was het een 'schone' verbinding...
Badge +7
Er is een storingsmelding aangemaakt voor het probleem met de upload. Ik verwacht dat er vandaag/morgen contact met u wordt opgenomen.

Henk
Vanochtend is een monteur van KPN langs geweest die een draad in de wijkcentrale heeft vervangen (daar werd de lage snelheid ook gemeten dus het lag niet aan mijn telefoonlijn), en na het aanzetten van het modem staat deze nu op 27000/3000, zoals het moet. Hopelijk blijft dit ook zo... 😉

In ieder geval bedankt voor de snelheid van de hulp!

code:
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 8 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 16 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 1232m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27008 kbps
interleaving delay downstream: 7.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 6894 kbps
attainable rate downstream: 46264 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 3 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 4240543879
CodeViolations far end: 45
FEC far end: 353
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
Badge +7
Ziet er inderdaad weer prima uit, veel plezier met uw verbinding. :)

Henk

Reageer