20Mb naar 25MB maar dan een lagere snelheid???

• 11 januari 2012
  • 35 reacties
  • 7325 keer bekeken

Toon het eerste bericht

35 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als Telfort gestopt is met leveren van de 2601 terwijl de firmware voor de 2812 nog niet optimaal is voor ADSL, dan lijkt me dat een beoordelingsfout in de planning van Telfort.

Laten we hopen dat het snel opgelost wordt in een nieuwe firmware.
Als Telfort gestopt is met leveren van de 2601 terwijl de firmware voor de 2812 nog niet optimaal is voor ADSL, dan lijkt me dat een beoordelingsfout in de planning van Telfort.

Laten we hopen dat het snel opgelost wordt in een nieuwe firmware.

Helemaal mee eens. Voelt een beetje als een auto die 200km/uur kan maar waar je de eerste tijd maar
maximaal 100km/uur mee mag rijden.
:evil: Ik heb zojuist toch maar weer mijn oude modem aangesloten en wat schetst mijn verbazing
Ook het oude modem heeft nu een maximale downloadsnelheid van 1,2MB terwijl dit afgelopen
maandag nog 1,65MB was. Dit riekt naar vreemde zaken en ik vraag mij dan ook sterk
af of het aan het oude modem ligt of door de omschakeling van 20 naar 25MB
De snelheid op het oude 2602 modem lijkt nu ook wel te zijn gemaximaliseerd.
Net of de lijn op een bepaalde snelheid wordt geknepen. Nu heb ik het even helemaal gehad met Telfort
Nieuwe bedrading heb ik ook geprobeerd maar gaf geen verandering. :evil: :evil:
Ben er nu echt even helemaal klaar mee. Jeetje echt spijt dat ik overgegaan ben zeg
Reputatie 8
Badge +16
Net of de lijn op een bepaalde snelheid wordt geknepen.

Lijkt mij op DLM... die grijpt in als de verbinding een aantal keren verbroken is... en dan zou het vanzelf weer goed moeten komen.

Lijkt mij op DLM... die grijpt in als de verbinding een aantal keren verbroken is... en dan zou het vanzelf weer goed moeten komen.

Thanks
Ik ga het in de gaten houden, als het mij te lang duurt trek ik weer aan de bel.
Reputatie 8
Badge +16
Voor alle duidelijkheid... wat is nu je intrainsnelheid?

Vanzelf weer goed komen is in dit geval wel een ruim begrip, blijkbaar wachten sommigen al netjes
een week en is er nog helemaal niets gebeurd. Ik vind het toch allemaal wat te makkelijk,
Voor alle duidelijkheid... wat is nu je intrainsnelheid?

Ik heb nu maar weer de 2812 aangesloten omdat de snelheid toch in beide gevallen 2602 en 2812
beroerd is.

De DSL status is nu:
current rate upstream: 1032 kbps
interleaving delay upstream: 1.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.5 symbols
current rate downstream: 11996 kbps
interleaving delay downstream: 1.75 ms
impulse noise protection downstream: 3.0 symbols
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 14744 kbps
Reputatie 8
Badge +16

Dit is duidelijk een DLM-actie... dit kan komen door het meermaals omwisselen van modems, het wijzigen van de bekabeling, het resetten van het modem of de ADSL-lijn.

Als je het modem nu met rust laat en als de lijn stabiel blijft, dan kom je na verloop van tijd vanzelf weer boven de 14Mbps uit. En met de nieuwe firmware zou je uiteindelijk nog wat hoger moeten kunnen komen.

Overigens zul je met je oude modem nu ook op 12Mbps zitten... alleen zul je daarmee wat eerder naar de hoogste snelheid gaan.

Dit is duidelijk een DLM-actie... dit kan komen door het meermaals omwisselen van modems, het wijzigen van de bekabeling, het resetten van het modem of de ADSL-lijn.

Als je het modem nu met rust laat en als de lijn stabiel blijft, dan kom je na verloop van tijd vanzelf weer boven de 14Mbps uit. En met de de nieuwe firmware zou je uiteindelijk nog wat hoger moeten kunnen komen.

Overigens zul je met je oude modem bu ook op 12Mbps zitten... alleen zul je daarmee wat eerder naar de hoogste snelheid gaan.

In de afgelopen 3 dagen waarin ik het nieuwe modem met rust heb gelaten is echter
geen enkele snelheidsverhoging geconstateerd maar wel een forse snelheidsdaling. Ik vraag mij dan ook
sterk af of die er komt. Ik houd het scherp in de gaten as usual

Reageer