beantwoord

2 weken lang zonder internet, televisie en telefoon.

• 27 mei 2018
  • 1 reactie
  • 204 keer bekeken

Na 3 dagen last te hebben van een haperende internet verbinding waarbij de verbinding soms voor uren weg bleef, heb ik Telfort op 11 mei gebeld om deze storing door te geven. Volgens de Telfort medewerker kon het liggen aan de kabel die loopt van het stopcontact naar te modem. De kabel is 7 meter lang dus ik moet met een andere kortere kabel testen. Ik heb toen met 3 verschillende kabels van korter dan 1 meter getest en er kwam maar geen signaal naar de modem. Dus na een uren proberen heb ik Telfort weer gebeld om door te geven dat ook met kortere kabels het niet werkt. Tijdens dat gesprek kwam plotseling het internet signaal terug (met de kabel van 7 meter) dus vroeg ik gelijk aan de medewerker om het signaal te meten. Het signaal was niet helemaal goed dus heeft de Telfort medewerker voorgesteld om een monteur er naar te laten kijken. Ik mocht naar Gideon bellen voor een afspreek. De verbinding bleef ondertussen elke dag weer uitvallen voor een paar uur. Dinsdag 15 mei heeft mijn vrouw speciaal een dagje vrij genomen om de monteur te ontvangen en juist op het moment dat de monteur kwam werkte de internet verbinding dus heeft hij de kabel vervangen en hij was binnen een kwartier weer weg. Die zelfde avond viel de verbinding weer weg en het kwam vanaf toe niet meer terug dus heeft mijn vrouw de volgende ochtend gelijk gebeld naar Telfort en na testen en resetten van de modem zij de Telfort medewerkster dat ze niet kan zeggen waar aan het ligt maar dat misschien de modem niet goed is dus heeft ze een nieuwe modem voor ons besteld. De volgende dag , donderdag was de modem er en die hebben we aangesloten maar ook via de nieuwe modem kwam er geen signaal binnen. Ik heb weer naar Telfort gebeld om mijn misnoegen te uiten over het feit dat de internet verbinding nog steeds niet gemaakt is. De medewerker stelde voor om een monteur te sturen om de buiten verbinding te testen. Ik heb Gideon dezelfde dag nog gebeld maar vanwege het Pinksteren waren ze voor vrijdag volgeboekt dus de monteur kan pas dinsdag middag langs komen.
Wij zouden dus weer 4 dagen lang zonder internet, TV en Telefoon zitten en vanwege het ontbreken van wifi thuis waren onze mobile internet bundels ook binnen korte tijd verbruikt. Vanwege Pinksteren waren wij allemaal vrij en dan kunt u zich voorstellen hoe geïrriteerd en saggerijnig iedereen was in huis en mijn dochter die moet tentamens maken dus is ze erg afhankelijk van internet. Vanwege de paniekerige situatie in huis besluit ik naar een oplossing te gaan zoeken en ik ben toen die zaterdag gelijk naar de Telfort winkel gegaan om te vragen als zij een noodplan hebben waar wij voorlopig gebruik van zouden kunnen. “Nee meneer die hebben wij niet” u zult moeten wachten totdat de monteur bij u langs is geweest. Ik heb toe gevraagd als ik dan 10 Gig mobile dat kon kopen zodat ik die kon delen met mijn dochter voor de paar dagen. Het is alleen mogelijk om 500 MB te kopen voor 5 Euro en als het op is kan ik weer 500 MB bestellen en dat mag 4 keer na elkaar. Daar had ik dus niets aan.
Met moeite hebben we de dagen doorstaan en dinsdag middag 22 mei kwam de monteur. Mijn vrouw moest weer een halve dag vrij nemen. De monteur heeft meteen geconstateerd dat het probleem niet binnen in huis lag maar buiten aan het infrastructuur van KPN. Hij zou bellen naar KPN en zij zou dan makkelijk aan de telefoon ons over kunnen zetten op een andere lijn zodat wij weer internet hebben. Hij is toen vertrokken en na een half uur belt hij om door te geven dat hij heel lang in de wacht heeft moeten staan bij KPN en ze niet heeft kunnen bereiken. Hij moest door naar de volgende afspraak maar hij zou later weer proberen om te bellen met KPN. Het zou zeker vandaag of uiterst de volgende ochtend geregeld zijn zei hij.
De volgende dag kwam mijn vrouw van het werk en er was nog steeds geen internet dus heeft zij naar Telfort gebeld. Er was nergens aangetekend dat ons probleem opgelost moest worden door KPN. Aan mij vrouw werd gevraagd om naar KPN te bellen om een afspraak te maken. Mijn vrouw heeft toen gebeld en het bleek dat de monteur die bij ons geweest is niets heeft door gegeven aan KPN. Mij vrouw heeft ook niet in de wacht moeten staan bij KPN. KPN zou de volgende dag een monteur sturen en daarvoor heeft mijn vrouw weer een paar uurtjes vrij moeten nemen. De volgende dag heeft KPN het vrij snel geregeld en het was eigenlijk niet nodig dat er iemand thuis moest zijn. KPN heeft de dag daarna ook nog gebeld om te informeren of alles nog goed was en dat vonden wij heel netjes van KPN.
Gaan jullie mij hiervoor compenseren?????
icon

Beste antwoord door jimny 27 mei 2018, 13:41

Lees onderstaande link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vergoeding-bij-een-netwerkstoring.htm
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +17
Lees onderstaande link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vergoeding-bij-een-netwerkstoring.htm

Reageer