beantwoord

100Mbit verbinding of toch 50Mbit

• 7 oktober 2017
  • 24 reacties
  • 780 keer bekeken

De router zegt toch een 100Mbit verbinding?...
Internet bedraad of via wifi extender komt niet boven de 50Mbit uit...ook al staat tv uit.
Ik vraag me af waar blijven die andere 50 dan?
Wat is het nut van 100 ontvangen en alsnog maar 50 kunnen gebruiken?
Hopelijk kan iemand het mij uitleggen....
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 9 oktober 2017, 16:09

Hoi Legio, welkom op het forum. Ik heb net gekeken in ons systeem aan de hand van je adresgegevens in je profiel. Het heeft inderdaad te maken met het abonnement dat je hebt, zoals Kees-Jan vraagt in zijn bericht. Je hebt een alles-in-1 standaard abonnement. Dat abonnement gaat tot 50Mbit/s en daarom haal je niet meer snelheid. Heb je zo voldoende informatie?
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je hebt een abonnement van 50Mbps? Dan wordt de 100Mbps verbinding op de lijn "geknepen" naar 50Mbps.
Als je een "Internet Extra" abonnement hebt krijg je wél die volle snelheid.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Legio, welkom op het forum. Ik heb net gekeken in ons systeem aan de hand van je adresgegevens in je profiel. Het heeft inderdaad te maken met het abonnement dat je hebt, zoals Kees-Jan vraagt in zijn bericht. Je hebt een alles-in-1 standaard abonnement. Dat abonnement gaat tot 50Mbit/s en daarom haal je niet meer snelheid. Heb je zo voldoende informatie?
Ja bedankt voor de verheldering, dacht al wel zoiets, maar waarom kan ik "internet extra optie" niet in mijn profiel terugvinden?

Ook snap ik niet dat in mijn profiel eerst stond "maximale snelheid op adres besckikbaar 100Mbps" en ondanks die 100Mbps lijn er wel is, maar word afgeknepen, er nu in profiel staat dat 50Mbps het maximale is?

Ik zou toch wel die 100Mbps verbinding willen hebben.
Enig idee?
Je zou afhankelijk van je router en dergelijke intern wel 100Mb kunnen halen of zelfs Gigabit maar naar de buitenwereld is je verbinding 50Mb
Ik weet niet of je wel op de goede statuspagina van de modem/router kijkt ik zou daar ook eerder 50Mb dan 100Mb verwachten.
Voor de haalbare snelheid zou deze site opheldering kunnen bieden https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 8
Het is een vergelijkbare situatie als < in een andere draad >, de discussie 20 Mbps vs. 50 Mbps.
Alleen gaat het in dit geval om 50 Mbps vs. 100 Mbps.

De topic starter hier heeft een abonnement afgesloten van (max) 50 Mbps, en niet 100 Mbps.
(Dat wordt door Cindy van Telfort bevestigd, die het heeft nagekeken).
Ondanks dat die snelheid van 100 Mbps technisch gezien gerealiseerd zou kunnen worden, (wat in dit geval reeds in de gegevens van de statuspagina van de router wordt weergegeven), verandert er voor de klant verder helemaal niets zolang de klant niet zelf de actie onderneemt om een ander abonnement af te nemen met die hogere snelheid.

Ik zou toch wel die 100Mbps verbinding willen hebben.
Enig idee?

Ja, gewoon de klantenservice bellen (of misschien kun je het intern ook met Cindy - Telfort) afstemmen), om je abonnement te upgraden. Dat zal dan wel gepaard gaan met een nieuw jaarcontract met de kosten die bij dat 100 Mbps horen.
Reputatie 8
Badge +17
Of: gewoon even inloggen in "Mijn Telfort" (de link rechtsboven aan deze pagina) en dan voor de "Extra snelheid: 100Mb/10Mb/s" kiezen...
Reputatie 8
Badge +17
Dat zal dan wel gepaard gaan met een nieuw jaarcontract met de kosten die bij dat 100 Mbps horen.Volgens mij is het tegenwoordig een "Extra optie" die je maandelijks UIT en AAN kan zetten...

Reputatie 8
In mijn geval geldt een glasvezel abonnement, daar gelden weer andere opties.
Reputatie 8
Badge +17
In mijn geval geldt een glasvezel abonnement, daar gelden weer andere opties.Maar daar gaat het niet om, het ging over weer een nieuw jaarcontract aangaan, en dát hoeft tegenwoordig niet meer...
Zou die status pagina niet een ander getal moeten laten zien? Of staat de geleverde snelheid op een ander tabblad?

Om de snelheid te wijzigen:
Inloggen op mijntelfort -tabblad abonnement kiezen onderin op wijzigen klikken en daar zou je de 100Mb als extraoptie aan moeten kunnen zetten.

Het lijkt hier dat zelfs bij glasvezel het maandelijks is te wijzigen, ik kan voor de oude propositie bevestigen dat dit niet zo is.
Nóg sneller internet?
Meer halen uit je internetverbinding? Kies dan voor extra internetsnelheid. De extra snelheid is elke maand te wijzigen, zodat je internetverbinding altijd aansluit bij jouw wensen.

Bij standaard internet
Extra snelheid tot 100/10 Mb/s: 5,- p/mnd

Bij glasvezel internet
Extra snelheid 100/100 Mb/s: 7,50 p/mnd

Extra snelheid 200/200 Mb/s: 12,50 p/mnd

Benieuwd wat de maximaal haalbare snelheid op jouw adres is? Doe de postcodecheck en bekijk de pakketten.
Reputatie 8
In mijn geval geldt een glasvezel abonnement, daar gelden weer andere opties.Maar daar gaat het niet om, het ging over weer een nieuw jaarcontract aangaan, en dát hoeft tegenwoordig niet meer...
OK, nu weet ik wat je bedoelt.
Op dit moment kan ik overigens geen andere optie kiezen (glasvezel nieuwe propositie).

Maar die optie van wel of niet maandelijks een andere snelheid kunnen kiezen, lijkt me tevens afhankelijk van de voorwaarden waaronder de overeenkomst eerder een keer is afgesloten. Geldt nu dan mogelijk voor een nieuwe abonnementsvorm, maar geldt dat dan ook voor een abonnement dat je niet in de "tegenwoordige" periode hebt afgesloten als die wisseling per maand eerder niet het geval was??
Reputatie 8
Badge +17
OK, nu weet ik wat je bedoelt.
Op dit moment kan ik overigens geen andere optie kiezen (glasvezel nieuwe propositie).

Maar die optie van wel of niet maandelijks een andere snelheid kunnen kiezen, lijkt me tevens afhankelijk van de voorwaarden waaronder de overeenkomst eerder een keer is afgesloten. Geldt nu dan mogelijk voor een nieuwe abonnementsvorm, maar geldt dat dan ook voor een abonnement dat je niet in de "tegenwoordige" periode hebt afgesloten als die wisseling per maand eerder niet het geval was??
volgens mij is de optie voor 100Mbps al langer maandelijks te wijzigen. Maar dat zal mogelijk bij oude(re) contracten nog vast staan op 50Mbps óf 100Mbps...
Reputatie 6
Badge +7
Volgens mij verduidelijken de berichten van @Babylonia en @Kees-Jan al heel veel 🙂. Lukt het met het aanzetten in MijnTelfort @legio?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Legio, ik hoop dat het gelukt is. Als ik nog wel iets voor je kan doen, laat het vooral weten 🙂.
Nee Cindy het is niet gelukt.
De optie van 100mbit is niet aanwezig in "mijn telfort", en zoals ik eerder zei staat er nu maximaal haalbaar 50mbit op dit adres.
Telwijl er wel een geknepen 100mbit lijn aanwezig is.
Een postcodecheck voor nieuw abo levert wel een optie op voor een 100mbit lijn.
Voor een trouwe klant van meer als 10 jaar word het er niet makelijker voor gemaakt....
Reputatie 8
Badge +17
En je wijzigt toch wel via "Mijn Telfort"? Je moet dan op de pagina waar je de 1e screenshot gemaakt hebt op "Naar extra's wijzigen" klikken:

zo dus:

Reputatie 8
Badge +11
Ik vind het nogal verwarrend. De 1e schermafbeelding geeft aan dat max. 50 Mb haalbaar is en toch geeft de 2e aan dat je voor 100 kunt kiezen.
Komt de 1e soms uit abonnement wijzigen en de 2e uit 'nieuw abonnement' (om maar wat te verzinnen)?

Laat maar, zo te zien heeft Kees-Jan het gevonden.
ja toch bedankt voor de reacties, maar de optie voor 100mbit lijn is alleen terug te vinden als ik een nieuw abonnement afsluiten zou......tja
Dus ik ben verbonden met een bestaande "geknepen" 100Mbit lijn.
Volgens "mijn telfort" is dat niet mogelijk ,omdat er maar maximaal 50Mbit op mijn adres mogelijk is, dat verklaard het onbreken van de optie voor extra internet.
Maar als ik een nieuw contract afsluit is die 100 Mbit lijn ineens weer wel mogelijk!?....terwijl ik feitelijk die lijn al geknepen binnenkrijg?
Toch wel een klein beetje tegenstrijdig lijkt mij.
En dan ben ik nog niet eens over mijn zyxel routertje begonnen, die om de haveklap crasht.
Lijkt het me op den duur handiger, om ergens anders dan maar een abo te gaan nemen.
Dan heb ik sneller internet, en weer een goed werkende router, in 1 klap.
Reputatie 8
Er is niets tegenstrijdig. Lees nog eens wat ikzelf eerder heb geschreven.
https://forum.telfort.nl/internet-267/100mbit-verbinding-of-toch-50mbit-71660/index1.html#post587544

En navolgend vanaf de 2e alinea:
https://forum.telfort.nl/internet-267/100mbit-verbinding-of-toch-50mbit-71660/index1.html#post587612

Het ooit eerder afgesloten contract (wat nog steeds doorloopt onder DIE voorwaarden van "indertijd", zolang je daar niet zelf actie in onderneemt om een "ander" contract af te sluiten volgens huidige voorwaarden, voorziet kennelijk niet in het maandelijks upgraden naar een andere snelheid, wat bij hedendaags afgesloten contracten NU wel onderdeel vormt van een overeenkomst.
Vandaar dat je het in jou geval NIET tegenkomt "in "Mijn Telfort", omdat overeenkomsten opgemaakt "vroeger", niet hetzelfde zijn als overeenkomsten aangegaan "NU".
Ja inderdaad , mijn fout...helemaal niet gelezen, dat zal het dan wel wezen.
Bedankt om mij er nog eens op te wijzen.
En misschien weet jij ook wel of de hardware word vervangen met het afsluiten van een nieuw contract?
Dat zou mijn problemen met mijn schizofrene router ook oplossen.

Want ben best gewoon tevreden klant bij telfort..al een lange tijd
Reputatie 8
Badge +17
Ja inderdaad , mijn fout...helemaal niet gelezen, dat zal het dan wel wezen.
Bedankt om mij er nog eens op te wijzen.
En misschien weet jij ook wel of de hardware word vervangen met het afsluiten van een nieuw contract?
Dat zou mijn problemen met mijn schizofrene router ook oplossen.

Want ben best gewoon tevreden klant bij telfort..al een lange tijd
Zie: https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 8
Volgens berichten wat ik eerder lees zou je je modem/router wat je nu gebruikt, dan wel blijven behouden. Als je daar echter storingen of anderszins problemen mee hebt, misschien dat ze dan een ander exemplaar toesturen? Welke type modem/router gebruik je nu?
Een ZyXEL of een Experia Box V8 ?

Voor zekerheid altijd met webcare of klantenservice overleggen (ook voor een extra korting als vaste klant, als je verlengt, en eventueel de voorwaarde die jij stelt om toch een ander modem te willen ontvangen. Met het argument dat je anders overweegt naar een ander te stappen. Dat middel om te onderhandelen heb je in ieder geval in die positie met een "verstreken" vast contract. 😉 ).
Als je modem defect is krijg je gewoon een vervangend modem, daarvoor hoef je echt niet te verlengen. De Zyxels beginnen op hun laatste benen te lopen.
Daarnaast kan je uiteraard verlengen voor een leuke korting.
Je kan je zelf terug laten bellen.
http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php

Reageer