beantwoord

100Mbit internet na 2 weken naar 57Mbit


JFELGM
Goedendag, in het begin vlotte start. Na ongeveer 2 weken zakt de snelheid van 100 Mbit naar 57 en dat op 390 meter van de wijkkast .
3 monteurs hebben er naar gekeken. Israpunt vervangen, modem reset, andere modem geprobeerd, andere kabels. Alles wat ik kan doen is gedaan Diverse keren gebeld: wij zoeken het uit en bellen terug. u raad het al niemand belt terug.
Ik vrees nu dat het niets word met Telfort
icon

Beste antwoord door Michael 12 augustus 2017, 17:19

Hoi JFELGM, bedankt voor de reactie en sorry voor mijn late antwoord. Inmiddels heeft een specialist nieuwe aders binnen gelast en heb je nu wél een profiel van 33/100MB. Kun je dit bevestigen? Ik hoor graag van je.

Bekijk reactie

32 Reacties

Wieger - Telfort
Reputatie 4
Welkom JFELGM, wat vervelend dat je geen contact heb gehad met mijn collega's. Kan me voorstellen dat er onduidelijkheid zit over eerst wel 100mbit binnen krijgen en op een later moment niet meer. Ik wil je graag laten terugbellen door mijn collega's. Gezien de historie moet er nog het een en ander besproken worden, het lijkt me het meest raadzame om dit telefonisch te doen. Om dit contact zo goed mogelijk te laten verlopen, wil ik graag via een bericht je 06-nummer en een aantal tijdstippen waarop je bent te bereiken. Ik zal mijn collega's vragen om dan bijvoorbeeld in de avond of middag contact met je op te nemen. Ik hoor het graag nog van je.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hi JFEGLM, bedankt voor je bericht. Ik zie dat je gisteren nog contact hebt gehad met mijn collega. Daarin is een vergoeding aangeboden en het pakket voor de extra snelheid stop gezet. Na deze aanpassing zie ik dat je modem op het moment wel de snelheid haalt die binnen het pakket zit, namelijk 64mbit. Dit op een abonnement waar je 50mbit afneemt. Ik hoop dat het gesprek met mijn collega prettig is geweest en je nu met plezier gebruik kan maken van je Telfort verbinding. Het is jammer dat wij de 100mbit niet hebben kunnen leveren aan je. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag van je.
JFELGM
Beste, er mij geen datum verteld wanneer het 50Mb abo ingaat. Ik vermoed per 1 juli en dat ik nu nog 100mb abo heb. Zou mij niet verbazen als mijn abo straks is omgezet dat daar ook maar de helft van overblijft. Gesprekken met mensen die niet weten waarom e.e.a. gaat zoals het gaat zijn nooit prettig. Ik heb ook niet in de indruk dat men er alles aan gedaan heeft om het op te lossen. In het begin van dit probleem zei men nog: Al moet de hele straat open maar je krijgt waar voor je geld! Grootspraak, Telfort kiest voor de goedkoopste en makkelijkste oplossing. Abo aanpassen! Wat er werkelijk aan de hand is is niet verteld, Telfort verschuilt zich achter KPN, KPN geeft geen antwoord en de klant? Die krijgt 15 euro en een lager abo.
Een ding is zeker: Spijt van de overstap naar KPN/Telfort.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, de aanpassing is gisteren gelijk van kracht geworden. Dus per 12 juni is de snelheidsverlaging van kracht, de snelheid die je nu haalt is dus al met de verlaging. Uit het rapport van de KPN monteur en zijn collega's is aangegeven dat 60mbit het maximale is dat er uit deze verbinding gehaald kan worden. Daarbij wordt ook aangegeven dat verdere werkzaamheden geen verbetering zullen maken, aangezien het een foutloze verbinding is. Het is dan inderdaad erg jammer dat wij dit niet hebben kunnen oplossen samen met KPN. Excuses daarvoor.
JFELGM
Beste, dus 380 meter van een vdsl wijkkast en een foutloze verbinding met dit resultaat. Dat geeft vertrouwen in het VDSL netwerk. Petje af. Ik neem aan dat KPN/Telfort de postcodecheck als de wiedeweerga aanpast op diverse websites en stopt met potentiele klanten te binnen te halen met zaken die ze niet waar kunnen maken. En nu hoe ik erover op want het is zoals het is maar het deugt van geen kant.
Succes met het systeem.
JFELGM
Hoi, ik had toegezegd er over te zwijgen. Maar zoals ik verwachtte gebeurd nu. Na het verlagen van mijn abo, naar 50Mbit omdat Telfort 100Mbit niet voor elkaar kreeg gaat ook nu weer de snelheid naar beneden. Zakt na de omzetting langzaam weg naar 49Mbit. Ergens gaat er iets goed mis! Ik blijf het een raar verhaal vinden. Foutloze verbinding 390 meter van de wijkkast en dan dit resultaat. Gisteren even op de KPN site komt een chat pop-up of ze mij kon helpen. Ja hoor ik wil graag een alles in 1 met 100Mbit internet, was geen enkel probleem zei Bea. Toen ik mijn ervaring met Telfort deelde werd de chat gestopt
kdrkdr
Reputatie 1
KPN levert pair bonding. Kan dus (ongeveer) de dubbele snelheid leveren van die Telfort levert. Wat geeft de postcode check aan. 100 bij pair bonding?
JFELGM
Beste, Fourstack, Breedbandwinkel, KPN, Telfort of welke postcodecheck dan ook geeft aan: Op uw adres kan alles in 1 met 100Mbit geleverd worden. Dit heb ik ongeveer 2 weken gehad en toen kelderde het naar beneden naar ongeveer 64 Mbit sinds een paar dagen weer minder nu net 51 in de Experiabox en 47 met om het even welke speedtest. Niemand heeft een aannemelijk verhaal hoe dit te verklaren. Toe wij pas klanr waren werden wij gebeld met de vraag hoe tevreden wij waren. Nou, wij waren zeer tevreden en gaven een 9, want alles ging perfect. Zou Telfort die vraag nog eens stellen krijgen ze een dikke onvoldoende. Je koopt een dienst, verkoper komt er later achter dat hij de dienst niet kan leveren en klant moet maar genoegen nemen met minder, bevalt me niet.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, ik had niet verwacht dat je snelheid nog verder zou zakken. Mijn collega's hebben namelijk een aanpassing gedaan in het facturatiesysteem, niet op de lijnsnelheid zelf. Het was daarom voor mij de in de lijn der verwachting dat je geen verschil zou merken in je snelheid. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet gelukkig wordt van die vermindering. Sec gezegd is je snelheid conform je abonnement. Je modem haalt namelijk 51mbit binnen en je abonnement heeft een snelheid van 50mbit. Vanuit de techniek gezien had ik een andere uitkomst verwacht. Er staat namelijk nog een hoger snelheidsprofiel in ons lijnmanagement systeem. Dat is voor mij aanleiding om mijn collega's bij KPN te vragen hier nog een keer naar te kijken. Hopelijk krijgen jij en ik dan meer duidelijkheid over dit vraagstuk.

Wat betreft de snelheid bij KPN is het inderdaad zoals kdrkdr zegt. KPN levert pairbonding verbindingen. Dat is het signaal niet over één maar twee aderparen leveren. Aangezien Telfort op één aderpaar levert, kan je bij KPN in diverse situaties een hogere snelheid ontvangen door pairbonding.
JFELGM
Beste, tijdens het bezoek van de 2e monteur werd duidelijk dat het tweede aderpaar slecht was De "monteur" van Guidion had e,e,a, overgezet naar dit aderpaar, dit gaf een nog slechtere verbinding. Dus pairbonding gaat het met twee brakke koperdraadjes ook niet worden denk ik. De monteurs die hier aan huis zijn geweest wisten te vertellen dat de vectoring problemen gaf en veel ruis op de lijn. Raar dat Telfort daar niets over zegt! Telfort noemt het een foutloze verbinding ik weet bijna zeker dat dat niet juist is. De tweede KPN monteur gaf als oorzaak: te veel slechte lassen in de kabel van de wijkkast naar ons Israpunt Dat lijkt mij een zeer geloofwaardig verhaal. Op de plaats van ons huis stond vroeger een flat. Bij de sloop van de flat en de bouw van de nieuwe huizen is heel veel grond verzet. Vervuilde grond afgevoerd en schone grond terug, deze schone grond heeft een hoog leemgehalte zodat regenwater zeer langzaam wegzakt en dus de lassen waarschijnlijk vocht binnenlaten.
Monteur woonde vroeger in deze wijk en kende de situatie.
Zo Telfort is helemaal op de hoogte. Wil KPN/Telfort hier een goede verbinding realiseren dan zal er gegraven moeten worden. Wel men dat niet i.v.m de hoge kosten dan is het weinig en wordt het niets.
De buren hebben het zelfde probleem met Tele2
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, dat klinkt inderdaad als een aannemelijk verhaal. Het moment dat je meldde dat je snelheid lager werd, heeft het ook redelijk hard geregend. Dat bevestigt naar mijn idee deze relatie. In de terugkoppeling ben ik uit gegaan van de eerste KPN monteur die bij je is geweest. Als de vectoring ruis geeft en de snelheid lager laat uitvallen, dan zou hij dit normaliter in een meting vinden. Er staat nog een verzoek open bij KPN om verder te kijken naar deze situatie. Jouw informatie heb ik hier in toegevoegd in de hoop dat er een oplossing gaat komen. Ik wacht nog op verder bericht van hen.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, een monteur van KPN heeft nog in de wijkcentrale en kabelverdeler metingen gedaan. In deze metingen zijn geen bijzonderheden meer naar boven gekomen. Op andere verbindingen meet hij wel hogere snelheden en uit de lijnmetingen die hij heeft gedaan ziet hij geen reden tot verder herstel van de koper in de grond. Daarom adviseert hij om toch nog een keer de bekabeling en aansluiting bij jou thuis te controleren. Dit is met de verwachting dat je snelheid hoger uit gaat vallen dan de huidige 50mbit. Vanochtend heeft een collega van mij je hierover proberen te bellen om dit verder te bespreken. Zij heeft een monteur van Guidion nu aangevraagd om nog een keer een controle te doen. Je kan een afspraak met Guidion inplannen via 088 - 2000 137.
JFELGM
Beste, de monteur van Guidion komt a.s. zaterdag. Als deze ook geen onregelmatigheden vaststeld dan kunnen de sluizen wijd open en de Mbit's binnen laten stromen, immers alles is in orde. Ik stel voor om bij wijze van proef voor vier weken alles even op te waarderen naar 100 zoals Telfort/KPN het verkoopt op hun sites. Deal? Foutloze verbinding, prima wijkkast, afstand 390 mtr laat de Mbitjes maar komen ze zijn welkom! Mag geen probleem zijn.

Groetjes uit Tilburg
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, zoals ik al eerder aangaf staat je verbinding vanuit de techniek nog steeds op een 100mbit verbinding. Wij hebben administratief de snelheid eruit gehaald, maar vanuit de techniek niet. Op het moment staan de sluizen dus al open om 100mbit binnen te krijgen. Het is nu inderdaad raadzaam om het bezoek van Guidion af te wachten. Maandag zal ik het rapport van de monteur lezen en kijken of er nog verdere actie nodig is om de snelheid aan je te leveren.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, ik zie in het rapport van de monteur terug dat hij bij je IS/RA punt werkzaamheden heeft uitgevoerd. Hier trof hij problemen aan met de koperdraden in het aansluitpunt. Wat betreft de snelheid kon hij niet gelijk een verbetering realiseren. Al verwacht ik dat zijn werkzaamheden aan het aansluitpunt al voor verbetering gaan zorgen. Het zal de komende dagen afwachten zijn, ik verwacht dat ons lijnmanagementsysteem de snelheid rustig aan weer gaat opbouwen.
JFELGM
Beste Wieger, met verbazing lees ik je reactie! Dit klopt totaal niet met wat de monteur mij heeft uitgelegd! In het kort: De lijn is slecht, bij meting bleek dat er 94Mb hier binnenkomt maar dat de stabiliteit van de lijn zo slecht is dat het binnen een paar seconden inzakt naar +/- 51Mb. Hij heeft mij mee laten kijken op het scherm van zijn meetapparaat. Na omwisseling van de aderparen geen verbetering. zelf gezien. Zijn conclusie was. Er moet hoogstwaarschijnlijk gegraven worden en er moet een multi-skill monteur komen om te meten waar precies de storing vandaan komt. Hij kon dit zelf nl niet. Hij zou aansturen op een bezoek van deze monteur. De werkzaam heden aan het Israpunt: Kapje eraf twee klemmetjes erop en meten, bij zijn onderzoek in de wijkkast werd ik gebeld met het verzoek de klemmetjes op het andere aderpaar te zetten en daarna deze weer los te maken. Blijft over een grote berg vraagtekens. Een monteur die dus twee verschillende verhalen optuigd, mijn vertrouwen groeit met de dag.
JFELGM
Beste, als aanvulling: 48 down en 18 upload. Dus van een verbetering is geen sprake, oftewel heeft niks geholpen. Er mankeren er nog 52. Misschien zijn de Telfort Mbitjes zeldzaam omdat er zo weinig van zijn?

Groetjes uit Tilburg
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, naar aanleiding van je bericht heb ik nog contact gehad met de monteur van Guidion. Er is inderdaad sprake geweest van wat miscommunicatie tussen ons. Excuses hiervoor. Ik heb zijn bevindingen gedeeld met mijn collega's bij KPN en aan hen gevraagd om de oorzaak verder te onderzoeken. Er wordt dus nog naar gekeken.
JFELGM
Beste, zijn we nu dus net zover als vorige keer. Ook toen zou een Multi Skill monteur komen. Die kwam toch maar niet want hij had op afstand de lijn gemeten en alles was OK. Krijg zojuist (25-07-17 13.08u) een SMSje dat storingsmelding 5557445 bij KPN gesloten is. Als de storing niet verholpen is bel dan 0800-xxxx. Dat ga ik dus niet doen. Telfort/KPN weet heel goed dat er nog steeds niets is opgelost! Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, ik heb contact met mijn collega's bij KPN gehad. De melding staat aan hun kant open en zij willen erg graag in contact treden met je, juist om deze situatie verder te bespreken en te zien hoe we tot een oplossing komen. Hiervoor bieden ze ook dit nummer om, zodat ze nog wel in contact kunnen komen met je. Er zal nog een andere belpoging gedaan worden, maar dan is er de kans dat ze je weer niet te pakken krijgen. Het lijkt me daarom zeer verstandig om toch wel terug te bellen. Een 0800-nummer is een gratis nummer, dus daar heb je ook geen verdere kosten aan.
JFELGM
Beste, zoluist contact gehad met KPN! Sorry, meneer maar u moet toch echt bij de klantenservice van Telfort zijn. Ik kan niets voor u doen, goedemiddag.

Ik zou zeggen, klantenservice van Telfort ga uw gang!!

Groetjes uit Tilburg.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, ik begrijp dat je contact hebt gehad met het 0800-nummer en dat je contact moet leggen met Telfort? Van mijn collega's begreep ik dat er nog geen contact tussen hen en jou is geweest. Het lijkt me raadzaam om het volgende belletje vanuit mijn collega's af te wachten. Zij geven aan alsnog een afspraak met je te willen maken. Houd je telefoon vandaag alsjeblieft goed in de gaten.
JFELGM
Beste, vandaag heeft KPN mij gebeld voor een afspraak met een monteur deze komt a.s. maandag. Ik hen de gelegenheid gehad om mijn ervaring van gisteren uit te leggen, de vriendelijke dame was net zo verbaasd als ik en bood haar excuses aan. De man gisteren zei letterlijk: U spreekt nu met de klantenservice van KPN en ik kan u niet helpen, u moet bij Telfort zijn, goedemiddag.
Ze zei dat hoe dan ook er 90 tot 100Mb uit moeten komen. Klinkt hoopvol maar hang nog geen slingers op.
Groetjes uit Tilburg.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi JFELGM, fijn dat er een afspraak staat. Gezien de eerdere berichten wil ik ook nog geen slingers uithangen. Wederom even afwachten, ook hier houd ik de rapporten van de monteurs in de gaten.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hey JFELGM, omdat ik het rapport nog kon zien, heb ik contact gehad met mijn collega's bij KPN. De melding is nu doorgezet naar een specialist voor een duurmeting. Op de poort in de wijkkast komt inderdaad de 100mbit binnen, maar over de 500 meter naar jouw woning toe is er enorm snelheidsverlies. Aan de hand van de duurmeting hoopt de specialist beter in te kunnen schatten wat er aan de hand is. Inhoudelijk zijn we nog geen stap opgeschoten, maar zijn we nu op het punt dat het probleem erkend wordt. Op het moment is het nog wachten op de uitkomsten van het verdere onderzoek.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)