Zojuist geactiveerde sim en nu al tig kosten !?

• 18 december 2012
  • 21 reacties
  • 4849 keer bekeken

Niet te geloven, ik kocht een simlock vrije samsung galaxy note 2.
Vanwege meer bellen en internetten, SMSen, ook een abonnement.
Afgezien van wat hiervoor mis ging, is zojuist mijn tijdelijke nummer geactiveert en heb ik voor het eerst signaal op mijn telefoon, met telfort.

Wat er byzonder is, is het verbruik.... zie http://i.imgur.com/OM7P0.jpg
Kan dit uberhaupt uitgelegd worden!?
Ik zou dan zonder dat dit kon, 87 minuten gebeld hebben, 29 SMSs verstuurd hebben, en voor +-'s 156 MB ver-internet hebben....

Ook vreemd, er resten 21 dagen, dus ik heb er uitgaande van 30 per maand, sinds 9 dagen een abonnement lopen, connectie. Op de site zou mijn abonnement de 17e ingaan, gisteren, zo stond ook in bevestigingsmail
in de brief staat echter al de 7e jl. ,
en nu dan op de website 21 dagen over, is dan 9 dagen terug de boel ingegaan, de 9e . . .
(of men doelt op : 21 dagen tot de 8e volgende maand)  Maar dat verklaart het gebruik met een niet werkende telefoon/sim niet!)

21 reacties

En elders na inlog staat er dan weer dit:
http://i.imgur.com/qAoFt.jpg
Reputatie 8
Badge +17
léés nou eens wat er staat onder het kopje "eerste gebruiksperiode"...

wat mij betreft is het héél duidelijk wat er staat

als je het niet snapt, zal ik het je dan uitleggen?

[qoute=all4all]Ik zou dan zonder dat dit kon, 87 minuten gebeld hebben, 29 SMSs verstuurd hebben, en voor +-'s 156 MB ver-internet hebben....[/quote]

dat zie jij nérgens staan, dat is jouw interpretatie cq. invulling

van 17 dec tot 8 januari = 21 dagen (17 dec-31 dec en 1 jan-8 jan=14+7=21 dagen)

je tegoed wordt ook naar rato getoont, dus van alles 21/30 * het normale tegoed. Dus alles wat je voor die 21 dagen nog hebt.

Het is dus NIET zo dat je die 10 dagen al van je tegoed hebt gebruikt, want dat heb je eenvoudig NIET gehad.

zo simpel is het, snap je!?
Nee snap ik niet. Moet ik nog lezen.
Niet logisch ook is mijn 1e gedachte. Ivm restanten mee kunnen nemen.
Maar ik zal het narekenen of ik nu tot de 8e. Dat deel voor mijn geld over die dagen krijg.
Bedankt voor nu.
Reputatie 8
Badge +17
dus,

je leest niet wat er staat,
je geeft er zélf een invulling aan,
je kan niet berekenen hoeveel je eigenlijk zou moeten hebben, wat eigenlijk niet hoeft, want dat staat namelijk al in je eerste schermafdruk...

en toch klaag je hier dat je iets kwijt bent wat je nooit gehad hebt, da's toch een beetje vreemd...
Ik heb 21 dagen, wat ik niet verbruik kan ik deels meenemen naar een beperkte periode.
Die MB's heb ik niet verstookt.
Ik kan in periode X wel 450 MB in de 1 na laatste dag verbruiken.
M.a.w., zelfs als het klopt, voelt het raar en niet goed.

Ik snap het wel, de gedachte, de eerste maand is geen maand maar x dagen , dUs X % van het pakket.
Juridisch is het echter 2 ledig en ik schat dus in dat het in de het voordeel van klanten zou uitpakken.

E.e.a. is heel vervelend, kost tijd en geld, maar de klant krijgt daar niet iets extra's voor terug.
Men levert te laat, en gaat over op x/e deel uitgangspunt.
Het is kloppend gemaakt, echter het klopt niet, is niet service gericht.
Zoals gezegd, ik kan wel 10% van mijn bundeltje opmaken in 20 dagen en de rest (plus er overheen), in de laatste dag.
Had het als coulance en vereffening voor geleden stress en in onzekerheid verkeren, proberen, bellen, mailen e.d. cadeau gedaan.
Dan krijg je virtuele klanten waarde, puur goud anno dit internet tijdperk.
Reputatie 8
Badge +16
Ik ben het eens met je dat het punt qua communicatie rond welk deel van je abbo/maand wel of niet wordt toegekend vaak vrij schimmig is,
Hier ligt ook echt een uitdaging voor Telfort om op basis van een standaard berekening de klant direct bij aanvang van het contract een overzicht te geven van de te verwachtte tijd/sms/bedrag wat er de eerste 2 maanden wordt berekend.

Vaak genoeg zie ik hier vragen omtrend de eerste factuur voorbij komen. Hoe moeilijk kan het zijn om simpel een programmatje te maken wat op basis van aanvangsdatum contract/soort abbo/ prijs per maand een berekening te maken die direct bij het uitreiken van het contract wordt verstrekt aan de klant.
In dit overzicht geef je duidelijk aan wat de klant de komende 2 maanden aan kosten kan verwachten en scheelt een hoop ergenis.

Een simpele BI man binnen Telfort zal zijn hand niet omdraaien om dit te schrijven, Telfort doe wat met deze tip! het levert een tevreden klant op en scheelt ergenis en frustratie!
Inderdaad tuut tuut Geen onoplosbaar iets maar juist een kans!
Al zou men dan abonns nemen op gunstige dagen. Als dat klanten voor 1a 2 jaar oplevert!!.....
Een dus desnoods alleen voor pech klanten als ik. .
Reputatie 8
Badge +17
wat ik niet verbruik kan ik deels meenemen naar een beperkte periode.
Volgens mij kan je met de nieuwe abonnementen geen tegoed meenemen naar de volgende maand,

staat hier https://www.telfort.nl/tarieven/

onder "Mobiel"->"Telfort abonnement"->"Belminuten, sms en internet" of
onder "Mobiel"->"Sim only"->"Belminuten, sms en internet"
Next...
Ik heb (naast nog een andere speciaal voor android die HEEL VEEL kan bijhouden) de app voor bewust bellen van telfort geinstalleerd.
Belbewust opties: belstand en belupdate zullen sms sturen, staan aan.
Echter MB-update staat uit, die moet ik aldus de app op de telfort website, onder mijn telfort aanzetten.

Die optie voor op je MB's limiet zitten waarschuwing/afzetten is er echter niet, of ik kan het niet vinden...

SOwieso jammer dat die niet (simyo idem..) standaard gelimiteerd staat en optioneel door de klant aan te zetten is, dat die klant er voor kiest en wEl meer kosten wil maken eventueel.
Reputatie 3
Badge +1
@all4all,

Je ontvangt automatisch een sms-bericht als jouw databundel bijna verbruikt is. Daarnaast ontvang je ook een sms-bericht als de bundel volledig verbruikt is. Ik zie dat je gebruikt maakt van een nieuw abonnement. Zodra jouw bundel op is kun je geen gebruik meer maken van mobiel internet, om extra kosten te voorkomen. Je kunt er in dit geval wel voor kiezen om een extra databundel bij te kopen tot aan de volgende factuurperiode.

Heb ik hiermee jouw vraag beantwoord?

Denise
ik lees nu net een mailtje van gisteren de 18e dec. 2012
'uw simkaart is geactiveerd (...) uw abonnement zal ingaan op de door u gekozen startdatum 7 12 2012 12:49 uur . . . . '

Maar die startdatum klopt nog steeds niet....
Ook kon ik hem niet gebruiken tot gisteren, maar heb wel gebeld ge-smséd en data verbruikt (niet dus) aldus de belstatus app en op telfort website 'mijn telfort' . . .

Gaat dit ooit nog goed komen? lekker duidelijk, telkens andere gegeven... word er zenuwelijer van...
Reputatie 8
Badge +17
jawel die startdatum klopt wel:

abonnement is de 7e ingegaan
SIMkaart is de 17e geactiveerd
periode zonder SIMkaart activatie 7 dec-17 dec, daardoor dus géén gebruik
gebruiksperiode 17 dec-8 jan=21 dagen, dit is een verkorte 1e gebruiksperiode, kijk maar hier: http://i.imgur.com/OM7P0.jpg

dus, steeds consequente informatie (ook in je gebruiksinformatie), en niet iedere keer anders, dus niets om zenuwachtig van te worden 🙂
@ kees-jan, uit een eerdere mail :

"U heeft aangegeven uw huidige mobiele nummer 0633210333 te willen behouden per 17-12-2012. Zodra u uw simkaart heeft geactiveerd, zullen wij dit verzoek verder verwerken.
Let op, het kan zijn dat wij op de Startdatum van uw nieuwe abonnement, uw oude telefoonnummer nog niet over kunnen nemen. In dat geval wordt de Startdatum aangepast naar de datum dat nummerbehoud wel mogelijk is. U wordt per brief op de hoogte gehouden van nummerbehoud. "

En dat klopt, stond ook op het scherm, e.e.a. zou pas de 17e ingaan. Ik koos bewust voor latere datum, namelijk om eerst het resterende simyo tegoed opbellen.
De rest van de correspondentie loopt ook a-synchrone, want nu is nummerbehoud doorgeschoven naar rond de 28e . . .
In dat geval wordt de Startdatum aangepast naar de datum dat nummerbehoud wel mogelijk is, wat een soap, de nieuwe manier van bedrijven/mensen om maar werk te behouden!?
Reputatie 8
Badge +17
Nee, de nummerbehoud procedure (OPTA) is aan tijd gebonden, de oude provider mag het nummer nog 10 dagen actief houden ná de aanvraag, daarna moet hij het vrijgeven, dus vandaar de verschuiving naar 10 dagen later, want je SIMkaart is pas de 17e geactiveerd en dán kan pas nummerbehoud aangevraagd worden...

misschien is het handig om je eens te verdiepen en in te lezen in deze materie hoe eea in zijn werk gaat en aan welke procedures providers zich moeten houden. Dat zou al heel veel moeten verklaren en hoef jij je niet iedere keer zo te verbazen hoe eea werkt?!?

bovenstaande mail is dus (weer) puur een uitvoering van die betreffende regels...
@Kees-jan, op de telfort site staat nog her en der 19% btw, en andere dingen die niet kloppen met wat er telefonisch/mail/forum aan uitingen worden gedaan.

Zo heb ik nu op de telfort App 'belstatus' bij totale kosten staan : 26,84
Via mijn android app en gewoon mijn geheugen, ik verbruikte nog geen 10 bel minuten, nog geen 10 MB, en 7 SMS's

Stel er is een telfort bug in de app die thuis wifi MBs meetelt kom ik net onder de 100 uit. Dit alles in nog geen 3 dagen.

Mails, brieven, telkens andere data, ingangs datum klopte niet, toen de activering die niet lukte (zoals bij zo velen)

Je kan rommel en tegenstrijdigeheden nog zo netjes neerzetten, het blijft tegenstrijdige rommel.
Badge +2
Desalniettemin zou je het antwoord op veel van de in jouw ogen 'tegenstrijdigheden' en 'onduidelijkheden' al geweten hebben, als je de pagina's over de eerste rekening e.d. eventjes 5 minuten door leest. Hier kan je oa zien dat aangezien je (net zoals bij iedere andere provider) je abonnementskosten vooruit betaalt, je eerste rekening bestaat uit het 'pro rato' gedeelte + de volgende maand bij elkaar, dus 1,5 - 2 maanden bij elkaar.
Eergisteren kreeg ik die info pas.
Niemand bij telfort/kpn die dacht in de vergadering destijds : laten we dat, die info, direct per email en brief doen, na ontvangen van nieuwe klant ID of bij levering sim kaartje of zo ?
Desalniettemin zou je het antwoord op veel van de in jouw ogen 'tegenstrijdigheden' en 'onduidelijkheden' al geweten hebben, als je de pagina's over de eerste rekening e.d. eventjes 5 minuten door leest. Hier kan je oa zien dat aangezien je (net zoals bij iedere andere provider) je abonnementskosten vooruit betaalt, je eerste rekening bestaat uit het 'pro rato' gedeelte + de volgende maand bij elkaar, dus 1,5 - 2 maanden bij elkaar.
Eergisteren kreeg ik die info pas.
Niemand bij telfort/kpn die dacht in de vergadering destijds : laten we dat, die info, direct per email en brief doen, na ontvangen van nieuwe klant ID of bij levering sim kaartje of zo ?
Goed dat je de link er even bij zet... Ik ken die pagina('S ?) lekker onduidelijk dan)
niet.

Eergisteren kreeg ik die 'ingang bellen met telfort' info pas.
Niemand bij telfort/kpn die dacht in de vergadering destijds : laten we dat, die info, direct per email en brief doen, na ontvangen van nieuwe klant ID of bij levering sim kaartje of zo ?

Neemt nog steeds niet weg dat ik er '3 keer ben begonnen' als actieve klant.
Ik gok dat op de eerste rekening een foutieve datum zal staan, niet zijnde de dag dat het werkte maar eerder....
Reputatie 8
Badge +17
Jij dacht ook dat de wereld gisteren zou vergaan zeker?
Jij dacht ook dat de wereld gisteren zou vergaan zeker?

Uit het 'jij ook' maak ik op dat jij dat dacht.
En Is dat niet heel irrelevant overigens hier?

Verder heb ik mij in voorgaande jaren geen enkele zorgen gemaakt, en tot mijn verbazing is juist China het land waar de doemsdag info het minst weerlegt lijkt.

Er zijn immers recent, Mei dit jaar, nog van de mayas zelf bewijzen gevonden dat de kalender gewoon doorging.
En wel 7000 jaar!  (Zie bijv. national geographic website) 

Het zou dus zo maar (losse pols en grappig bedoelt) kunnen zijn dat de eerste kalender, een soort stenen 'zwitserse klok' gewoon vol stond op toevallig de welklinkende datum 21-12-2012

Wel lijkt het me, maar dit zal blijken, dat ze meer secuur waren dan telfort is.

Reageer