beantwoord

Waarschuwing: opgelicht door 088 nummer

• 9 september 2015
  • 7 reacties
  • 82073 keer bekeken

Op 4 september werd ik gebeld door een nummer dat ik niet kende . Was te laat om op te nemen. Daarom belde ik het nummer (0088233710412) terug. Ik hoorde niets aan de andere kant dus heb weer opgelegd. Nu staat er op de factuur extra kosten van mijn mobiele telefoon een gesprek van 1 minuut voor 7,68 euro.
Heb contact opgenomen met de klantenservice van Telfort. Zij zeggen: dit zijn oplichters die op deze manier geld verdienen. Ik moet de factuur gewoon betalen want Telfort is eigenlijk gewoon een "doorgeefluik" naar dit soort mensen. Ik stel daartegenover: Telfort weet toch wie dit zijn anders kunnen ze het geld toch niet doorgeven? Ander advies van de klantenservice: doe maar aangifte bij de politie. Dat gaat natuurlijk niet werken. Die hebben wel wat anders te doen dan zich druk maken over 7,68.
Meer mensen met dit probleem te maken gehad? En wat vinden jullie van de rol van Telfort??
icon

Beste antwoord door Friesian 10 september 2015, 12:10

Beste overijssel.

De emotie die in jouw topic spreekt begrijp ik wel..
Alleen is het niet alleen voor een provider, in dit geval Telfort, uiterst moeilijk om te handelen. Telfort kan niet bij iedereen als grensrechter spelen. Telfort kan niet weten in korte tijd of een familielid belt. Het probleem is dan ook dat de sleutelfiguren vanuit het buitenland je een hak zetten, dat maakt het voor elke provider moeilijk....
Beetje bot nu, neem het me niet kwalijk..
Telfort zorgt voor de verbinding. Wanneer jij op de bus stapt ("verbinding") zal jij ook moeten kijken of de chauffeur je goed op weg helpt.
De telefoon is de bus......
Bron:http://www.nu.nl/internet/2571640/opta-waarschuwt-weer-0088-nummers.html
Ook waarschuwt Telfort hiervoor in dit topic
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 1
Ik ben het wel eens met telfort.
Ben regelmatig gebeld door nummers die zo lang waren, dat ze niet in het scherm pasten.
Mijn persoonlijke regel (ook naar vrouw en kinderen) is neem niet op. Als het belangrijk is, spreken ze je voicemail wel in.
je kan eerst ook de net-code van het nummer proberen te achterhalen.
Daarbij wordt er altijd gewaarschuwd door RADAR en OPTA om niet naar een 0088 nummer te bellen. Kost je alleen maar geld.
Beste overijssel.

De emotie die in jouw topic spreekt begrijp ik wel..
Alleen is het niet alleen voor een provider, in dit geval Telfort, uiterst moeilijk om te handelen. Telfort kan niet bij iedereen als grensrechter spelen. Telfort kan niet weten in korte tijd of een familielid belt. Het probleem is dan ook dat de sleutelfiguren vanuit het buitenland je een hak zetten, dat maakt het voor elke provider moeilijk....
Beetje bot nu, neem het me niet kwalijk..
Telfort zorgt voor de verbinding. Wanneer jij op de bus stapt ("verbinding") zal jij ook moeten kijken of de chauffeur je goed op weg helpt.
De telefoon is de bus......
Bron:http://www.nu.nl/internet/2571640/opta-waarschuwt-weer-0088-nummers.html
Ook waarschuwt Telfort hiervoor in dit topic
Kennelijk ben ik niet het enige slachtoffer. Ik volg al die Radar programma's niet zo, maar dat schijnt toch nodig. Weer wat geleerd! Maar toch blijf ik denken: Die providers gaan dat geld toch aan iemand betalen? Dan weten ze toch wie dat zijn?
Misschien ook een idee om nog eens een concrete waarschuwing te plaatsen in de Nieuwsbrief van Telfort. Die waarschuwt nu wel voor allerlei Internetfraude maar hierover las ik nog niets.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie.
Misschien ook een idee om nog eens een concrete waarschuwing te plaatsen in de Nieuwsbrief van Telfort. Die waarschuwt nu wel voor allerlei Internetfraude maar hierover las ik nog niets.

Ik maak uit deze reactie op dat je dit topic nog niet hebt gezien/gelezen.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Die providers gaan dat geld toch aan iemand betalen? Dan weten ze toch wie dat zijn?

Een postbusnummer op de Kaaiman-eilanden of zoiets, ga daar maar eens achteraan als provider... :8
Daarnaast kan ik me voorstellen dat een provider wettelijk verplicht is om gemaakte kosten, ook al is het van een onbetrouwbaar nummer, gewoon moet doorbelasten, een provider kan niet voor politieagent gaan spelen en dit zelf bepalen.
Oplichting is een zaak van Justitie, niet van een provider of ieder ander bedrijf.
werd net gebeld door een o88...........nummer. een stem andere kant: toets 3,
heb ik niet gedaan.
let dus op !!

gr. Pjotr
Reputatie 3
Die toets 3 kan nog steeds geen kwaad, maar bel niet zelf! Problemen in dit topic zijn al van 8 maanden geleden. Er zijn intussen meerdere nummers actief.

Reageer