Vragen over incasso van Telfort

• 3 augustus 2017
  • 17 reacties
  • 569 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds februari heb ik een alles in 1 pakket van Telfort. Alles werkt super en was goed geregeld.

Mijn vriendin woont sinds februari bij mij in. Zij had ook Teflort alles in 1 en heeft dit opgezegd ivm het bij mij intrekken.
Gepaard met het opzeggen is ook een adreswijziging doorgegeven aangezien zij nog wel mobiel internet bij Telfort heeft.
Op 21-03 is er een factuur klaargezet door Telfort van €36,50- deze is echter nooit doorgevoerd door Teflort. Wel is er op 23-03 een factuur klaargezet van -€34,15- dit bedrag is teruggestort door Teflort (eindafrekening?).
Verder hebben we niets meer gehoord van Telfort, geen mail, geen brief, geen belletje.
2 maanden later krijgen wij telefoon van Justitia (het incassobureau van Telfort) dat er nog een openstaande rekening is en dat deze met incassokosten verhoogd zijn naar een totaal van €77,-.
Uiteraard heb ik direct contact gezocht met Telfort maar kreeg ik te horen dat ze niets voor mij kunnen doen zodra het doorgestuurd is naar Justitia. Dus heb ik met Justitia contact opgenomen en die zijn met het mij eens dat dit een zeer vreemd verhaal is. Zij kunnen echter niets voor ons betekenen zonder een bewijs van opzegging. Dit heb ik nu 2 maal aangevraagd bij Telfort en tot op heden heb ik niets ontvangen. Na ondertussen ruim 4uur aan de telefoon gehangen te hebben met de klantenservice ben ik de hoop in de mensheid ondertussen kwijt.
Uiteindelijk wordt ik elke keer doorverbonden met iemand die mij zou moeten kunnen helpen, sta ik vervolgens 20minuten in de wacht, druk ik op 3 om in de wacht te blijven en wordt de verbinding vanzelf verbroken.

Dit is de laatste kans die ik Telfort geef om deze serie van blunders recht te zetten. Anders gaat dit verhaal inclusief alle bewijsstukken naar de consumentenbond en zal ik ook kijken of mijn rechtsbijstand kan helpen.

Het klantnummer van mijn vriendin is **********.

In niet al te hoopvolle verwachting,

Rhean Bruggenkamp

Moderator: Klantnummer weggehaald i.v.m. privacy.

17 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Rhean, wat een verhaal dit en heel rot dat dit al een tijdje loopt zoals ik het lees. Bedankt voor je duidelijke topic hierover. Naast het klantnummer heb ik wat aanvullende gegevens van je nodig. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin de adresgegevens van je vriendin waarop het abonnement heeft gelopen, haar 06-nummer en om wat voor bedrag, exclusief incassokosten, het gaat waarvan je bericht hebt gekregen van het incassobureau? Dan duik ik er verder in. Bedankt alvast!
Reputatie 6
Badge +12
Bedankt voor je gegevens Rhean. De overdraging naar het incassobureau komt eruit voort dat er een creditfactuur is uitbetaald, maar in die periode is er ook een factuur gestorneerd. Vandaar dat er een bedrag open heeft gestaan en hebben we op gegeven moment overgedragen aan het incassobureau. Meer informatie vind je in je inbox.
Bedankt Cindy,

Helaas is Telfort in de fout in deze en zal ik dit verhaal delen zodat anderen Telfort kunnen vermijden.

Daarom zal ik ook het bericht wat ik jou zojuist gestuurd heb hier delen.

________

Hoi Cindy,

Waart is deze herinnering heen gestuurd?
Wij hebben geen herinnering ontvangen. In het geheel is er geen mail, brief of belletje gegeven over een stornering.

Graag zou ik bewijs ontvangen wanneer en hoe deze herinnering kenbaar gemaakt is.

Mocht dit bewijs niet aangeleverd worden zal ik met alle legale middelen die mij ter beschikking staan dit aanvechten. Ook zal ik dit verhaal op alle mogelijke media delen om anderen te waarschuwen voor de wanpraktijken van Telfort. Uiteraard zal ik ook mijn eigen contract bij de eerste mogelijkheid beëindigen.

Dit was mijn laatste poging om dit fatsoenlijk op te lossen, vanaf heden is dit een principe kwestie. Het geld zal betaald worden, maar het gaat Telfort kosten aan klanten en negatieve publiciteit.

Persoonlijk neem ik jou uiteraard niets kwalijk. Als je iets kan doen had je het gedaan, echter Telfort als bedrijf is blijkbaar verwant aan firma list en bedrog.

Met vriendelijke groet,

Rhean Bruggenkamp
Reputatie 6
Badge +12
Hallo Rhean, daar kom ik later bij je op terug.
Het is een gegeven dat wij geld terug hebben gestort en dat er vervolgens een stornering is gedaan, waardoor er een bedrag open is komen te staan. Mocht dit een fout vanaf onze kant zijn geweest, dan hadden we die hersteld. Je hoort later deze week van me.
Bedankt Cindy.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Rhean, je vraag heb ik uitgezet bij een andere afdeling. Die nemen contact met je vriendin hierover op.
Haha. Ik moest echt even lachen toen ik dit las.

Dit doet me denken aan de keren dat ik telefonisch contact heb gezocht met de klantenservice :)
´Ik zal u even verbinden met een andere afdeling´ of ´ik verbind u door om met iemand die u kan helpen´, om vervolgens een half uur naar het wachtmuziekje te luisteren tot de verbinding automatisch verbroken wordt.

Bedankt Cindy, maar ik zal heel verbaasd zijn als ik nog iets zal vernemen van Telfort hierover.
Reputatie 6
Badge +12
Graag gedaan Rhean! Laat je weten wat eruit is gekomen?
Mocht dit opgepakt worden door deze ´andere afdeling´, zal ik eventuele voortgang zeker hier delen.
Hoi Cindy,

Inmiddels een kleine 2 weken in de wacht, nog geen bericht van Telfort.
Hoi Cindy,

Nog steeds niet gehoord...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Rhean, excuses voor het lange wachten. Helaas was je klacht niet terechtgekomen bij de afdeling. Ik heb dit zojuist gedaan en binnen twee werkdagen wordt er contact met jou vriendin opgenomen. Mocht dit niet het geval zijn kun je dan een reactie achterlaten in dit topic. We horen ook graag van je als er contact is opgenomen. 🙂
Bedankt Stephen,

Ik verwacht niets, maar ik zal hier volgende week weer bericht achterlaten.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Rhean, bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat je niks verwacht maar reken er maar op dat er contact met jou zal worden opgenomen. :S
Ik hou het zelf ook voor je in de gaten. Fijn weekend!
Hoi Stephen,

Hulde! Er is inderdaad contact met mij opgenomen door de afdeling klantrelaties van Telfort!

Helaas is dat ook het enigste positieve wat ik kan melden.

Nogmaals de feiten:

In de laatste week van februari belt mijn vriendin op om haar contract stop te zetten, dit ivm een verhuizing aangezien ze bij mij komt inwonen. Aangezien zij ook een mobiel abonnement heeft bij Telfort geeft zij direct mijn adres door als nieuwe woonadres.

28-02 mijn vriendin krijgt een smsje dat de er een adreswijziging is doorgegeven.
[img]https://preview.ibb.co/j3GBTk/image1.png[/img]
upload image

22-03 er vind een stornering plaats als Telfort probeert abonnementskosten af te schrijven. Dit is ons onbekend aangezien wij hiervan niets vernemen, niet per mail, niet per post en niet, mondeling via de telefoon.

30-03 wordt er €34,15- gestort door Telfort onder de aanduiding ´correctiefactuur´, dus wij gaan uit van een eindafrekening en beschouwen het abonnement als afgesloten.

02-06 er wordt gebeld door Interim Justitia (incassobureau van Telfort), of mijn vriendin €77,- wil voldoen wegens een openstaande rekening van Telfort.

En vanaf daar pak ik het op. Uren aan de telefoon met de klantenservice. In de wacht gezet of doorverbonden worden tot de verbinding automatisch verbroken wordt. Beloftes over het opsturen van documenten, zodat ik deze kan overhandigen aan Justitia en dit misverstand kan oplossen, naar mijn eigen emailadres worden niet waargemaakt. Voor leugenaar uitgemaakt worden want ´er is geen adreswijziging bekend´.. .. .. REALLY?!

Uiteindelijk deze topic gestart als laatste poging dit op een fatsoenlijke wijze op te lossen. Ook hier op het forum blijken zaken niet goed doorgestuurd te worden en komt mijn melding niet bij de juiste afdeling. Maanden verstrijken vanaf mijn eerste belletje over dit onderwerp tot het belletje van klantrelaties dat ik zojuist ontvangen heb.

En dit krijg ik te horen: 1. wij weten niets van een adreswijziging. 2. wij bellen geen klanten als er geen contact gemaakt kan worden op andere manieren. 3. het systeem geeft aan dat wij een mailtje gestuurd hebben dus die heb je gewoon gehad. 4. het systeem geeft aan dat je eerder gevraagd heb of de opzegbevestiging naar een ander emailadres doorgestuurd kan worden, maar hier is niets mee gedaan. 5. ik kan niets voor je betekenen, dit is je eigen verantwoordelijkheid.
..........

......

Toen brak mijn klomp pas echt.

Er wordt opgebeld dat het abonnement stopgezet wordt IN VERBAND MET een VERHUIZING er wordt een nieuw woon- en correspondentieadres doorgegeven WANT VERHUIZING en wij krijgen hiervan een bevestiging. En toch keihard volhouden dat dit niet gebeurd is!
Ik vraag Telfort documenten door te sturen en dit wordt beloofd, maar gewoon niet gedaan. Dit wordt beaamd door klantrelaties, want mijn aanvragen staan in het systeem, maar dit feit wordt gewoon genegeerd!
Ik wordt doorverbonden en genegeerd op een 0900 klantenservice nummer tot ik bijna dubbele mobiele maandlasten heb!
Ik ga op het forum en het duurt 6 weken tot iemand mij terugbelt, want mijn klacht was niet bij de juiste afdeling terechtgekomen!

En dan ten lange leste wordt mij verteld dat IK eigen verantwoordelijkheid hierin moet nemen?

Hoe zit het met de eigen verantwoordelijkheid van Telfort en hun klantenservice?? Dat links en rechts steken laat vallen, blunder op blunder begaat en niet één keer het fatsoen heeft om hier energie in te steken en een klant waardig te behandelen?

Vanaf het moment dat ik mij bewust werd van de situatie toen mijn vriendin gecontacteerd werd door Justitia heb ik er alles aan gedaan om dit netjes op te lossen en de klantenservice van Telfort heeft keihard gefaald in hun functie om mij, als klant, hierbij te helpen.

En dit alles had voorkomen kunnen worden met 1 simpel belletje of de factuur die gestorneerd is alsnog voldaan kon worden. Gewoon even contact maken met een klant als dit per post blijkbaar niet lukt. Misschien ook iets tegemoetkomen als blijkt dat een adreswijziging niet doorgevoerd is, doch wel bevestigd, aangevraagde documenten niet doorgestuurd zijn, al staat de aanvraag in het systeem en een klant zo zijn best doet om een oplossing te vinden.

Weetje Telfort, misschien geeft wat fatsoen en klantvriendelijkheid tonen uiteindelijk meer voldoening en blijkt winstgevender dan een klant behandelen als een irritante vlieg.

Want deze irritante vlieg heeft gelukkig al een aantal andere potentiële irritante vliegen kunnen behoeden voor de vliegenmepper die Telfort is en ze kunnen adviseren naar fijnere regionen te vliegen.
Ook heeft hij de tijd genomen om zijn ervaring uitvoerig te delen op de grootste vergelijkingsites en zal hij dit de komende tijd blijven doen. Hopelijk wordt deze ervaring zo wijd en zijd verspreid en hebben jullie in ieder geval iets minder last van irritante vliegen.

En nog een laatste gedachte..

Voordat jullie iemand vertellen ´eigen verantwoordelijkheid´ te nemen, is het misschien een idee om eerst even stil te staan bij jullie eigen fouten en een klant tegemoet te komen door zelf wat ´eigen verantwoordelijkheid´ te nemen.:8
Reputatie 6
Badge +7
Dit is idd niet zoals het hoort te gaan en dat is jammer om te lezen ik hoop voor je dat alles toch nog goed gaat komen zelf heb ik daar wel vertrouwen in.

meestal als ze het hier oppakken wordt het wel geregeld.

Ik wens je het allerbeste toe en hoop dus voor je dat alles in orde komt.
Bedankt Cobus,

Helaas heeft klantrelaties mij duidelijk gemaakt dat ze niets voor mij kunnen betekenen. En hoewel mij verteld is dat deze zaak nogmaals in het team besproken zou worden, voelde dat als een loze belofte om niet meer naar mijn verontwaardigde gezeur te hoeven luisteren.

Gelukkig ken ik wat mensen bij de klantenservice van een verwante prvoider en probeer ik het mail adres van een hogere macht bij Telfort te bemachtigen zodat die misschien naar beneden kan schreeuwen dat dit echt schandelijk is en dat iemand het is fatsoenlijk moet gaan oplossen.:8

Reageer