beantwoord

Vraagtekens bij factuuropbouw

  • 5 juli 2020
  • 19 reacties
  • 344 keer bekeken

Reputatie 2

Ik begin steeds meer moeite te krijgen hoe Telfort/KPN zijn factuur tbv thuis abb opbouwd.

Jaren geleden ben ik met glasvezel begonnen bij Lijbrandt, die waren transparant in hun manier van werken, oké je hoeft er niet altijd blij mee te zijn, maar altijd bereikbaar en in oplossingen denkend.

Daarna ging het over naar Telfort, dit ging zeer stroef en na wat woordenwisselingen stonden de neuzen weer in dezelfde richting en leek alles weer goed te gaan, tussendoor nog wat foutjes vanaf de kant van Telfort, maar nog te overzien…..behalve de factuur, daarin zijn jullie gaan rommelen, ik ga niet zeggen met de intentie om bepaalde dingen te verdoezelen of lastiger te maken, maar voor de boeren Hollander wel steeds lastiger.

Intussen zitten we nu zichtbaar onder het bewind van KPN, en ik weet niet of ik daar wel zo'n warm gevoel van krijg, inloggen gaat steeds lastiger en word er met regelmaat uit gegooid, kan dan niks zelf uitzoeken of instellen, maar als je dan je factuur eens bekijkt, is het een puinhoop geworden van dingen die berekend worden, maar dan toch weer met korting. 

Maak aub een simpele en begrijpbare factuur waarin staat wat je WEL afneemt, hieronder mijn laatste factuur waar in mijn ogen geen bal van klopt:

E-mailadres

DexterXL

IBAN Telfort

NL91 INGB 0000 2742 50

 

 

Totaal (incl. btw)

Dit bedrag wordt omstreeks 18 juni 2020 automatisch van uw bankrekening afgeschreven.

Een specificatie van het verbruik vindt u terug op Mijn Telfort: telfort.nl/mijntelfort. Factuurvragen: telfort.nl/factuur.

€ 73,61

 

Totaal excl. btw

 

60,83

 

 

     btw 0%                                                      over

0,00

0,00

 

 

     btw 9%                                                      over

0,00

0,00

 

 

    btw 21%                                                     over             60,83                                                             12,78

 

73,61

                 

Overzicht

Abonnement

Glasvezel Internet + Interactieve TV

12 jun t/m 11 jul

45,00

Is nu €42.50

Extra snelheid: 50Mb/50Mb/s

12 jun t/m 11 jul

2,50

50/50 is standaard

    € 2,50 korting

12 jun t/m 11 jul

-2,50

??

Bellen

12 jun t/m 11 jul

2,50

is nu €2.00

Uitgebreid TV pakket (gratis)

12 jun t/m 11 jul

0,00

is standaard

Plus pakket

12 jun t/m 11 jul

9,99

is nu €6.99

Ziggo Sport Totaal

12 jun t/m 11 jul

14,99

is gelijk

2e interactieve TV-ontvanger

12 jun t/m 11 jul

5,00

tot wanneer??

    eerste 12 maanden gratis

12 jun t/m 04 jul

 

-3,87

is geen €5.00

Verbruik

Telefoonnummer 0123-456789

 

 

73,61

    Servicenummers btw 21%

t/m 11 jun

0,00

 

                                                               Kale factuur zou moeten zijn:      €66.48

                                                               Verschil per maand:                     €7.13

                                                               Verschil per jaar:                          €85.56

0

,

00

 

 

Wat ik ooit had afgesloten bij Lijbrandt, en waar niks in zou veranderen volgens zowel Telfort als KPN, zou mijn internetsnelheid zijn, ik had afgesloten 50Mb/50Mb, nu staat helaas op de pdf factuur het anders als dat je op je tablet kijkt (ook al zoiets), maar daar staat op dat ik 50Mb/5Mb krijg, daarna in de genoemde factuur Extra snelheid 50Mb/50Mb waar ik extra voor moet betalen??….en daar dan weer korting over….kom op, noem het gewoon 50Mb/50Mb zoals je normaal op glasvezel kunt bestellen volgens de site.

Qua tv had ik het basispakket met een pluspakket, simpel toch, nu heb ik ineens een uitgebreid tv pakket (gratis) en een pluspakket á €9.99, nu zie ik op de site dat er geen uitgebreid tv pakket is, en dat het pluspakket maar €6.99 kost, 3x raden wat voor gevoel dit geeft, en nee er staat niet bij dat het na een x-periode €9.99 gaat worden.

En dan krijgen we nog het hete hangijzer wat 2e ontvanger heet, bij Lijbrandt had ik dus een 2e ontvanger gekocht, bij de overgang naar Telfort bleef hetzelfde systeem actief, nu met de komst van KPN werd ik verplicht om over te stappen naar een nieuwe glasvezel modem incl. alle bijbehorende randapparatuur (en alle ellende), dus geen 2e ontvanger meer, die moest ik apart bestellen en maandelijks voor gaan betalen, omdat je geen keus hebt als je 2 tv's in huis hebt, word je een bepaalde hoek in gedreven, en uiteindelijk zou ik dan 1 jaar lang een 2e ontvanger gratis krijgen. Maar kijk eens wat ze heel slim op de factuur doen, €5,- berekenen en dan maar €3,87 korting geven.

Waarom kom ik hier nu mee? Heel simpel, ik krijg een mail dat de factuur klaar staat met een x-bedrag, maar ik kijk eigenlijks nooit naar de factuur zelf, het zit al een beste tijd stabiel rond hetzelfde bedrag, alleen nu dus wel gekeken ivm willen overstappen, en dan schrik je wel wat voor ondoorzichtige factuur het is geworden, en dat hoort gewoon niet, iedereen zou een factuur moeten kunnen begrijpen.

Kunnen jullie de factuur eens gaan aanpassen zodat het weer een simpel te begrijpen factuur word??

En wat zijn de opties die jullie mij kunnen aanbieden zodat ik misschien toch blijf?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 9 juli 2020, 10:54

Hallo @DexterXL, dat klinkt heel verwarrend allemaal, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. We helpen je hier op het forum graag verder om de onduidelijkheid weg te nemen. 

Ik vermoed dat Galdor in zijn eerste reactie op het goede spoor zit, en dat je de prijzen op de website van KPN gezien hebt. KPN heeft inderdaad geen Uitgebreid TV pakket en de prijs van het Pluspakket is anders. Telfort en KPN gaan samen in de loop van dit jaar, maar het is nog niet zo ver, daarom zijn er verschillen. Bij Telfort hebben we wel het Uitgebreid TV pakket, en ik heb jouw gegevens er even bij gepakt, deze heb je als gratis optie bij jouw abonnement. Daarnaast heb je het Pluspakket, dat inderdaad €9,99 per maand kost. Het overzicht in Mijn Telfort, dat je te zien krijgt wanneer je inlogt, geeft aan welke zenderpakketten we hebben en welke prijzen hierbij horen. 

Daarnaast zie ik dat de 50/50 Mb snelheid gewoon aan staat bij jouw abonnement. Dat is de bedoeling ook begreep ik, toch? De tweede tv-ontvanger zie ik ook bij het abonnement staan. Daarop heb je sinds 4 juli 2019 12 maanden korting op gehad. Deze korting is deze maand afgelopen, waardoor de tweede tv-ontvanger vanaf nu 5 euro per maand kost. 

Er zijn begin deze week wat weergaveproblemen geweest in Mijn Telfort. Het lijkt erop dat hierdoor niet alles, zoals de tweede tv-ontvanger, juist werd weergegeven, zoals jij ook hebt ervaren. Ik ben benieuwd of alles nu wel zichtbaar is, als je nog eens inlogt en naar jouw abonnement kijkt. Ik hoor het graag, ook als je nog vragen hebt.

Bekijk reactie

19 reacties

Wellicht niet handig je bankrekening te publiceren. Omdat Telfort sinds 2016 enkel 50/5 levert via glas heb je in jouw geval de € 2,50 extra die zoals het hoort weer in is mindering gebracht. 50/50 was geruime tijd niet standaard pas sinds september 2019 (KPN Hussel) zijn synchrone snelheden weer bestelbaar.

Bellen € 2,00 kan niet kloppen dat is de KPN prijs het zit ofwel inbegrepen bij de € 45,00* ofwel €2,50 extra sinds 2018.

Pluspakket is € 9.99 dat kan geen € 6,99 zijn dat is de KPN Hussel prijs.

Het uitgebreid tv pakket is gratis omdat dit bij abonnementen van voor 2018 onderdeel van het basispakket is. KPN kent geen uitgebreid pakket wederom enkel bij Telfort sinds 2018 €5,00 p/m

De tweede interactieve TV ontvanger blijf je betalen zolang je abonnement loopt. Blijkbaar zijn de 12 maanden gratis nu voorbij (per 5 juli) daarom die - € 3,87 op de volgende factuur vervalt die korting, op de vorige factuur zal - €5,00 staan.

*De totaalprijs Internet TV en bellen zonder extra's was voor de oud glasvezel klanten € 45,00.

Het lijkt erop dat je alles baseerd op de KPN tarieven niet op de geldende Telfort tarieven.

Mits het nog mogelijk is bellen voor een verleng aanbod met een paar maanden korting.

 

 

 

En hoelang je die 5 euro gaat betalen ligt aan jezelf, als je de extra ontvanger opzegt en terug stuurt betaal je er niet meer voor.

 

Maar ben het zeker met je eens, bij Lijbrand kocht je de STB en kon je net zoveel kijken als je wilde, ik had er meerdere in huis en met de overgang naar het Nieuwe systeem moest je gaan huren voor de extra ontvangers, en dan kreeg je als compensatie de tweede een jaartje gratis.

Snelheid 50/50 was ook standaard, aangezien men toen alleen 50/5 kende werd de upgrade naar 50/50 in het leven geroepen voor een prijs van 2.50, en als oude Lijbrand verbindings-klant krijg je die als korting zolang je niks wijzigt aan je abonnement.

Wel vreemd dat Telefonie bij jou apart vermeld staat, bij mij stond het gewoon alles in 1 voor 45 euro, na de nieuwe verbinding kwam mijn maandbedrag voor hetzelfde op 55 euro, omdat ik zowel opnemen en een extra box mocht gaan betalen, nam op HDD op, valt het bij jou de helft mee.:grin:

@Doornekamp33 dat is niet zo vreemd, bellen is optie, daarom staat dat nu apart, echt alles in een bestaat niet meer. Je bedoelt dat na jou migratie bellen niet apart werdt vermeld?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Galdor68  en @Doornekamp33 ,

Miin thuispakket van november 2018 was inclusief vast bellen.

In december 2019 verlengd en nu is thuis bellen een aparte optie die ik kan opzeggen buiten het pakket om.

 

Zover ik weet is bellen sinds april 2018 al een optie. Je kon wel een pakket met bellen kiezen, maar dat was een aparte regel, zo was dat bij mij in augustus 2018 al toen ik van oud glas (concepts) naar nieuw ging.

Zie link

Daar heeft @DexterXL verder niet veel aan, de factuur lijkt me duidelijk genoeg, het gaat fout door de KPN prijzen ernaast te zetten.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Galdor68 , bellen was bij de aanvang van mijn abo in november 2018 ook een optie, maar het was wel een totaalpakket waar ik bellen binnen 1 jaar niet uit kon halen.

Na de verlenging in december 2019 ging ik weer een jaarcontract aan, maar is bellen een losse optie geworden die ik per maand op kan zeggen, dat is nu het verschil.

 

Tsja, het kan nog anders.
Ik heb een pakket alles in 1, daterend uit 2015, schijnt 2018 verlengd te zijn maar bellen kon er niet af.
Althans, dit werd toen zo medegedeeld omdat het dan geen verlengen was. 
Ik heb dus nog steeds bellen in mijn pakket zitten, maar heb nog nooit een telefoonnummer gehad.
Destijds in 2015 moest bellen er wel bij afgesloten worden.

Voor zover ik weet, is verlengen een nieuw abonnement dus had het waarschijnlijk toen wel gemogen.
Maar dat was niet het enige wat er mis gegaan is…….

Nu verleng ik niets meer omdat ik dan meer betaal voor minder.
Hoe het straks uit gaat zien bij KPN weet ik niet, de mail hiervan heb ik nog steeds niet ontvangen.
 

Reputatie 2

@Galdor68 

wees gerust, het bankrekeningnummer is niet van mij maar van Telfort, ik zit dan ook niet bij de ING.

idd baseer ik alles op de prijzen die ik nu kan zien, aangezien Telfort je doorlinkt naar KPN, zal ik het met die prijzen moeten doen, meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet tot mijn beschikking, Maar als je die prijzen vergelijkt, word de vaste klant ogenschijnlijk benadeeld en ‘gewoon” vergeten, ik zou eerder denken: klanten binnen halen is 1, klanten behouden is 2.

Ik wil best de 2e ontvanger opzeggen, maar dan moet ik wel ergens kunnen controleren wanneer het 1e jaar gratis afloopt, daarnaast zou het ook fijn zijn als je zelf dit kan stop zetten, momenteel kan ik nergens bij ondanks dat ik de juiste inloggegevens gebruik, bellen is geen optie ivm de lange wachttijden.

@Doornekamp33 

Dat bedoel ik dus met het opstellen van een niet-logische factuur, er zou met de overgang van Lijbrandt naar Telfort niets veranderen, daarnaast zou er met de overgang naar KPN niets veranderen, maar als ik een factuur van Lijbrandt naast de huidige houd, dan is het er niet duidelijker op geworden.

Dan zie ik wat ik allemaal af zou nemen en denk dan: wtf is nu weer een uitgebreid tv-pakket? Ik heb maar 1x een contract getekend en dat was voor: Standaard tv-pakket, uitgebreid tv-pakket, basis internetten 50/50 en basis bellen, later het Ziggo-pakket erbij genomen, maar meer nooit veranderd, moet je nu zien wat voor een warboel het geworden is….

@DexterXL

Jouw maand bedrag gaat los van de per 1 juli ingegane inflatie correctie niet veranderen dat is het belangrijkste. Blijkbaar is KPN bezig met voorbereidingen voor de migratie wat zeer vervelend is als een klant iets wil wijzigen daardoor kan je momenteel niet in je Mijn Telfort.

Persoonlijk vind ik het geen warboel die factuur het is wel uitgebreid door de nodige kortings regels. Door het verschil met wat Telfort de 'gewone' klanten levert krijgt een van Lijbrandt gemigreerde klant een wat uitgebreídere factuur, zolang het eind bedrag maar klopt!!

Je had voor de migratie een groter basispakket, sinds april 2018 zie de link kwam Telfort met een kleiner basispakket en een 14 kanalen tellend uitgebreid pakket. Jij hebt nog steeds recht op die twee pakketten zonder dat het je € 5,00 p/m extra kost.  Waar jezelf uitgebreid pakket schrijft zal je het Pluspakket bedoelen, wat je blijkbaar niet als Combivoordeel afneemt.

Als ik de bedragen zo naast elkaar zie lijkt KPN zelfs iets goedkoper. Het grote verschil voor bestaande Telfort klanten met Combivoordeel die nu naar KPN overstappen is het verdwijnen van een aantal voordelen. Gelukkig houden ze die voordelen als ze migreren.

In principe kan je nu al de 2e ontvanger afmelden dat zal geen gevolgen hebben. Op welke datum ben je omgezet van de 12e maand daarna ga je betalen, als mijn vermoeden juist is per 5 juli 2020 alle andere regels gaan namelijk tot de 11e.

@JanD ik kon in het eerste jaar dus vanaf september 2018 telefonie gewoon uitzetten, vreemd dat jij die optie niet had.

Reputatie 2

@Galdor68

Het verhaal word nog vreemder, ik kan idd met Windows 10 nu ineens wel inloggen, maar zodra ik iets wil inzien, krijg ik direct het covid-19 scherm van Telfort.

Android tablet geprobeerd, maar die is te oud, dus een iPad geleend en daarop geprobeerd in te loggen, dat werkt dus wel, maar wat schets mijn verbazing:

 

 

 

Blijkbaar heb ik dus volgens hun eigen gegevens maar 1 ontvanger, en is de factuur op een iPad een stuk duidelijker te volgen dan via een pdf, nu ben ik dus heel benieuwd of ik volgende maand moet betalen voor een 2e ontvanger….

Nu zie ik ook gelijk hoe “geweldig” de WiFi is met de Experiabox V10, ik zit dan toch wel 3 meter van de box af

Dat is raar dat de tweede ontvanger niet actief staat, het is nu wel zeker dat je regelrecht bent omgezet dat zie ik aan de eind datum van het totaal pakket. Ik mis bij jou de korting voor Telefonie!!!  Zoals ik al schreef Telefonie zat bij de €45,00 in, nu heb je uiteraard per juli 2019 ook de €2,50 prijsverhoging gekregen daar zal het verschil in zitten.

Reputatie 2

@Jasper - Telfort 

Als je tijd en zin hebt, zou je hier eens naar kunnen kijken??

Ergens zit er iets niet goed

BVD

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @DexterXL, dat klinkt heel verwarrend allemaal, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. We helpen je hier op het forum graag verder om de onduidelijkheid weg te nemen. 

Ik vermoed dat Galdor in zijn eerste reactie op het goede spoor zit, en dat je de prijzen op de website van KPN gezien hebt. KPN heeft inderdaad geen Uitgebreid TV pakket en de prijs van het Pluspakket is anders. Telfort en KPN gaan samen in de loop van dit jaar, maar het is nog niet zo ver, daarom zijn er verschillen. Bij Telfort hebben we wel het Uitgebreid TV pakket, en ik heb jouw gegevens er even bij gepakt, deze heb je als gratis optie bij jouw abonnement. Daarnaast heb je het Pluspakket, dat inderdaad €9,99 per maand kost. Het overzicht in Mijn Telfort, dat je te zien krijgt wanneer je inlogt, geeft aan welke zenderpakketten we hebben en welke prijzen hierbij horen. 

Daarnaast zie ik dat de 50/50 Mb snelheid gewoon aan staat bij jouw abonnement. Dat is de bedoeling ook begreep ik, toch? De tweede tv-ontvanger zie ik ook bij het abonnement staan. Daarop heb je sinds 4 juli 2019 12 maanden korting op gehad. Deze korting is deze maand afgelopen, waardoor de tweede tv-ontvanger vanaf nu 5 euro per maand kost. 

Er zijn begin deze week wat weergaveproblemen geweest in Mijn Telfort. Het lijkt erop dat hierdoor niet alles, zoals de tweede tv-ontvanger, juist werd weergegeven, zoals jij ook hebt ervaren. Ik ben benieuwd of alles nu wel zichtbaar is, als je nog eens inlogt en naar jouw abonnement kijkt. Ik hoor het graag, ook als je nog vragen hebt.

@Alexandra - Telfort  hoort in dit gevalTelefonie niet ook standaard te zijn in plaats van de losse regel, of minstens dat bedrag ook korting te krijgen?  Ik zie wel korting voor de snelheid niet voor telefonie dat komt op mij vreemd over.

Wat ik uit de reacties van Dexter opmaak gaat het meer om de veelheid van de regels wat de factuur onoverzichtelijk maakt. 

Reputatie 2

@Alexandra - Telfort 

Helaas, niets veranderd, via Windows laptop kan ik helemaal niks, inloggen, en zodra ik op bv “mijn gegevens” klik, dan verschijnt de corona pagina, en daarna kom je niet meer bij je gegevens.

Android is te zwaar verouderd van de tablet die ik heb liggen, iPad via de Telfort app, dan kan ik inloggen, maar zodra ik de extra's bekijk, staat er maar 1 ontvanger aan gevinkt.

Ik wil die 2e ontvanger uit mijn abb, maar ben nu bijna 2 weken bezig met jullie website en app, maar zoals je merkt doet dat niet wat het doen moet.

Hoe nu verder?

en idd zoals Galdor68 al aangeeft, het is een warboel met al die regeltjes met wel betalen, een paar regels verder weer korting, en hoe zit het nu met mijn telefonie?? Want ik weet wel dat er met de overgang van Lijbrandt naar Telfort, een aantal bij jullie aan het rommelen zijn geweest wat mij ook nog eens 2 maanden heen en weer bellen/mailen gekost heeft, waarschijnlijk met dit als resultaat.

Reputatie 8
Badge +11

@DexterXL Dat is niet handig natuurlijk. Ik heb je gegevens erbij gepakt en het voor je geprobeerd, maar ik zie precies hetzelfde, ook ik kan de tweede tv-ontvanger niet uit het abonnement verwijderen. Daarom heb ik een melding aangemaakt en doorgezet naar de specialisten, met het verzoek om de tweede tv-ontvanger er af te halen. Ik verwacht dat dit binnen een paar dagen geregeld is, ik laat het je weten zo gauw er nieuws is.

Het abonnement bestaat uit internet en Interactieve TV, bellen zit er als aparte optie bij, dat is waarom het apart vermeld en berekend wordt. Vooral bij oudere abonnementen en abonnementen met veel verschillende opties zijn alle extra regels op de factuur niet te voorkomen. We zijn verplicht om alle opties te vermelden, hoewel ik wel snap wat je bedoelt over de duidelijkheid ervan.

Reputatie 8
Badge +11

@DexterXL De tweede tv-ontvanger is van het abonnement af gehaald door de specialisten. Hier heb je een bevestiging per e-mail van ontvangen. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 2

@Alexandra - Telfort 

Ja sorry, beetje erg druk op het werk momenteel, maar idd zag ik een mail voorbij komen, nu maar hopen dat dat goed gaat, want prompt had ik die avond ineens geen extra zenders meer, geen Ziggo sport, intussen wel weer gelukkig, het zal wel aan ons liggen dat als er iets veranderd of gewijzigd word, dat er hier weer wat fout gaat…..

Reputatie 8
Badge +11

@DexterXL Goedemorgen, dat kan gebeuren natuurlijk, geen probleem. 

Ik heb het nog even voor je gecontroleerd, er is niets veranderd aan de zenderpakketten. Het enige dat uitgezet is, is de extra tv-ontvanger. Het Pluspakket, Ziggo Sport en het Uitgebreid TV pakket staan allemaal nog aan, net zoals voor deze wijziging, dus er kunnen eigenlijk geen zenders missen. Als je toch iets geks opmerkt, laat je dan zo precies mogelijk weten wat je mist of wat er aan de hand is? Dan kijk ik er voor je naar.

Reageer