beantwoord

verhoging factuur jaarcontract

• 7 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 452 keer bekeken

Beste Telfort,

Maandag heb ik telefonisch contact gehad met een van uw medewerkers, echter kon zij me helaas niet verder helpen. Ze adviseerde mij een mail te sturen naar het door haar opgegeven telfort mail adres, echter krijg ik daar geen reactie op, daarom wil ik proberen via dit forum een passen antwoord te krijgen.

Begin 2018 zijn we een jaarcontract aangegaan. Jullie leveren internet, ik betaal 35 euro per maand. Nu zie ik plots dat dit bedrag verhoogt is naar 37,50.
Helaas is de mail de jullie me gestuurd hebben hierover vermoedelijk in de 'spam-box' beland en heb ik deze niet ontvangen.

Ik ben erg benieuwd waarom de prijs spontaan met 7% verhogen ondanks de jaarafspraak die we hebben. Nu vertelde uw collega dat het komt door verbeteringen enzo, maar dat is niet de afspraak die we hebben.
de afspraak is: "Elk jaar kunnen we de prijzen aanpassen vanwege inflatie. Dit doen we op basis van de CBS consumentenprijsindex van het voorgaande kalenderjaar. Dit doen we alleen als uw contract op 1 juli langer dan 3 maanden loopt".
Daarom wil ik graag van jullie een goede onderbouwing van de 7% inflatie correctie t.o.v. feb-2018, gebaseerd op de CBS consumentenprijsindex.

Met vriendelijke groet,
Remco
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 oktober 2018, 15:33

Hoi lo1001838480, welkom op het Forum. Nu lees ik dat jouw factuur hoger is geworden dan dat je in eerste instantie had verwacht. Ik snap dan ook dat je hier niet blij mee bent. Nu is dit zoals gezegd geen inflatiecorrectie, maar een prijswijziging. Welke dat zijn lees je op de website. Deze zijn op vele manieren aangekondigd, dat het niet goed bij je is aangekondigd is erg spijtig. Hoe graag ik het ook zou willen, ik kan er zo niets meer aan veranderen.
Bekijk reactie

11 reacties

Wat neem je af?
En hoe was de factuur opgebouwd, en hoe nu?
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/alles-wat-je-nodig-hebt-onze-nieuwe-pakketten-thuis-apr-2018-75440

Staat je klantnummer al in je forumprofiel? Dan kan webcare meekijken als ze aan je topic toe zijn.
https://forum.telfort.nl/settings/profile
Voor thuisinternet doet Telfort niet aan inflatie correctie ondanks de vermelding dit is inderdaad gewoon een prijsverhoging die alle klanten hebben gekregen. Met als enige onderbouwing het al gegeven antwoord.
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-prijs-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2018-75769
Bedankt voor de snelle reacties. Klantnummer staat erin.
Ik heb enkel het internet pakket van Telfort, de opbouw is heel simpel:
€5,- extra snelheid en €30 euro standaard internet. Deze is in juli hoogt naar:
€5,- extra snelheid en €32,50 euro standaard internet.

in Feb-2018 ben ik een jaarcontract aangegaan met Telfort. Erg vreemd dus die verhoging, ik zou dus graag een goede onderbouwing zien volgens de gemaakte afspraken. En als ze niet aan inflatie correctie doen, dan zie ik graag dat de onterechte verhoging ongedaan wordt met terug werkende kracht.
Reputatie 8
Badge +10
Erg vreemd dus die verhoging, ik zou dus graag een goede onderbouwing zien volgens de gemaakte afspraken.
Die onderbouwing en afspraken vindt je in de Algemene Voorwaarden waarmee je accoord gaat bij het afsluiten van je abonnement.

Uit de voorwaarden:

9.3 - Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.
Reputatie 8
Badge +18
Het lijkt erop dat de verhoging door het vast bellen is ontstaan dat is namelijk het bedrag van €2,50 euro dit kun je terugvinden in je mijn Telfort, het bedrag van 2,50 heeft niets te maken met de inflatiecorrectie van 1,3 % die op dit moment wordt berekend.
Als het inderdaad door het vast bellen is dit niet correct als je tussentijds tenminste niet je abonnement hebt veranderd
Reputatie 8
Badge +17
Het is ook geen infaltiecorrectie, maar een pakketwijziging welke (meer dan) 4 weken van tevoren is aangekondigd. Die aankondiging is op de website, het forum en via mail, op het bij Telfort bekende mailadres van de klant, bij de klanten bekendgemaakt. Deze prijsverhoging geldt voor álle klanten, dus ook voor klanten die nét een aansluiting gerealiseerd hebben.

Als je op die aankondiging gereageerd had, had je kunnen overstappen naar een andere provider.
Telfort gaat ervan uit dat als een klant niet reageerd dan automatisch accoord is met de nieuwe voorwaarden.

De verhoging van €2,50 is een verhoging ivm verbetering van het netwerk en "algemene" kosten.

Je kan nu, op dit moment, dus niet meer reageren ivm die algehele kostenverhoging.
Dat de prijsverhoging en de prijs voor het belpakket exact hetzelfde is uiteraard toeval(?). Voor een in Februari afgesloten abonnement gaat dat niet op toen zat bellen nog bij de prijs inbegrepen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi lo1001838480, welkom op het Forum. Nu lees ik dat jouw factuur hoger is geworden dan dat je in eerste instantie had verwacht. Ik snap dan ook dat je hier niet blij mee bent. Nu is dit zoals gezegd geen inflatiecorrectie, maar een prijswijziging. Welke dat zijn lees je op de website. Deze zijn op vele manieren aangekondigd, dat het niet goed bij je is aangekondigd is erg spijtig. Hoe graag ik het ook zou willen, ik kan er zo niets meer aan veranderen.
Vele manieren? enkelen een email, niet eens een bericht in 'mijn telfort' of een telefoontje.
Toch vreemd voor een bedrijf dat stelt: "Klanten behandelen we zoals we zelf behandeld willen worden."
Wat als ik spontaan 7% minder ga betalen binnen ons jaarcontract en jullie via de mail informeer dat jullie mogelijkheid hebben dit te accepteren of het contact te ontbinden?
Aanvullend, bedankt voor de reacties in ieder geval van iedereen.
Reputatie 8
Badge +11
Iedereen is hierover geïnformeerd door middel van een e-mail. Daarnaast heeft de melding op de website en forum gestaan. Ik begrijp in ieder geval dat jij deze informatie niet tot je beschikking hebt gehad. Excuses hiervoor.

Reageer