Sticky

[Uitleg] Factuur hoger dan verwacht

• 1 april 2012
  • 26 reacties
  • 13871 keer bekeken

Badge
  • Voormalig moderator
  • 1139 reacties
Dat een factuur hoger uitvalt dan verwacht kan verschillende oorzaken hebben. Wij hebben de meest voorkomende situaties voor je op een rij gezet.

Nieuwe klant
De eerste factuur wijkt af van de volgende facturen. Op de eerste factuur betaal je:
  • de abonnementskosten tussen het moment van activeren en de startdatum van de factuurperiode
  • één gehele maand abonnementskosten vooruit
Verder worden er mogelijk aansluitkosten in rekening gebracht. Die worden gefactureerd in de maand dat je het abonnement bestelt. Ook als je het abonnement pas later in laat gaan.

Opgezegd
Je betaalt de abonnementskosten altijd één maand vooruit. Hierdoor kan het voorkomen dat wij abonnementskosten berekenen terwijl jouw abonnement al is beëindigd. Teveel betaalde kosten worden op de eindfactuur verrekend.

Verlenging in de toekomst
Heb je een factuur ontvangen voor jouw oude abonnement, terwijl je verlengd hebt? Op de factuur nadat de verlenging is ingegaan, worden de kosten volgens jouw nieuwe abonnement berekend. De teveel betaalde abonnementskosten van de oude bundel(s) krijg je op de factuur ná de verlenging terug.

Eerste factuur na verlenging of bundelwijziging
De eerste factuur na de verlenging of bundelwijziging ziet er anders uit dan je gewend bent. Op de eerste factuur na een bundelwijziging of verlenging betaal je:
  • de abonnementskosten tussen het moment van wijziging/verlenging en de startdatum van de factuurperiode
  • één gehele maand abonnementskosten vooruit
De teveel betaalde abonnementskosten van de vorige maand krijg je op deze factuur terug.

Meer informatie over uw factuur van Telfort.

Laïla

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@lars k.,

Excuses voor de zeer late reactie. Indien je nog geen opheldering hebt ontvangen dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht.

@ZZ Tilt,

De eindfactuur ontvang je binnen twee weken na de opzegging. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben graag een nieuw topic aanmaken. Dit topic gaat op slot.
Hoeveel tijd zit er tussen de eindfactuur en de opzegging van een (internet) abonnement?
Hallo,

Zonder ook maar enige mededeling is het pakket dat wij hebben met twee euro (p/m) verhoogd. Kan ik hier meer uitleg over krijgen waarom dit is gebeurd?

Mvg Lars
Reputatie 8
Badge +16
Beste 062482xxxx, ik neem het even over van Christy. Zie je privéberichten.
Reputatie 4
Badge +1
Het is goed te begrijpen dat je graag duidelijkheid wilt hebben over de facturen Nico. Ik wil je deze verwarring graag bij je wegnemen. Hiervoor heb ik jouw 06-nummer en naw-gegevens nodig. Wil je deze naar mij sturen in een privébericht?

Het klopt dat we jou geen vervangend toestel kunnen bieden tijdens een reparatie van jouw eigen telefoon. Deze mogelijkheid bieden wij helaas niet meer aan. Hierbij maakt het niet uit of je gebruik maakt van een aanvullend service contract. Sorry dat ik je hierbij niet kan helpen.
Ps: mijn NIEUWE Samsung galaxy note 4 hapert nu al. Na nog geen 6 maanden gebruik. Antwoord van telfortwinkel op zuidplein Rotterdam was dat ze de telefoon op konden sturen. Maar dan was ik mijn telefoon wel ongeveer een maand kwijt zonder vervangend toestel. Dit vind ik erg raar, omdat ik verzekerd ben tegen schade en diefstal via telfort. Dit zou toch op te lossen moeten zijn.

Graag een spoedig antwoord van een telfort medewerker.

Ik overweeg een overstap naar een andere provider. Dit soort problemen heb ik bij eerdere provider nooit gehad.
Ik betaalde namelijk hetzelfde met BETERE service en beter bereik
Het viel me op dat mijn laatste 2 facturen ruim 15 en 20 euro hoger uitvielen dan normaal. Terwijl ik niet buiten mijn bundel gebeld heb, wordt dit wel berekend. Heeft iemand hier ook last van?
Graag zou ik dit uit laten zoeken door iemand van het telfort-team. Service van telfortwinkel hielp me niet verder. Erg teleurstellend. Terwijl ik toch ruim 60 euro per maand betaal aan abonnementskosten.

Groet, Nico
Reputatie 4
Badge +1
@ Zomerzon,

Het is natuurlijk echt niet fijn als er onduidelijkheid is over een rekening. Als je mij jouw 06-nummer en naw-gegevens stuurt in een
privébericht, kan ik voor je uitzoeken wat er aan de hand is. We zien je natuurlijk liever niet vertrekken. Ik wil het graag goedmaken met je. Wil je het nog een kans geven?

Christy
Mijn factuur valt 9 keer hoger uit dan normaal. Gaat nergens over, heb sms bericht aan staan voor een waarschuwing maar staat op eens uit. De gene die ik veel gebeld heb is ook klant bij telfort die had ik zo ver ik weet bij onderling bellen gezet. Internet bundel extra ook al gezeik mee. Zie niet echt de voordelen van TelTelfort. Had gisteren al mijn twijfels nu helemaal. Word zo gebeld door een andere provider
Reputatie 8
Badge +15
Hoi Karlijn en welkom op het forum. :)

Zo te zien gaat het om de eerste factuur. Deze kan afwijken omdat je maandkosten vooruit betaalt. Als je op het eerste plaatje kijk zie je namelijk 2 maandperiodes staan:
28-11 t/m 22-12
22-12 t/m 22-01
Je hebt dus 3/4 maand + 1 volle maand berekend gekregen.

Op het 2de plaatje zie je extra kosten van 74 cent excl btw staan.
Je ziet ook dat je maar heel weinig korting hebt gekregen. Het is een sim only en dan heb je E9,99 aansluitkosten. Die zal denk ik met de korting verrekend zijn.
Hallo?

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb nog niet zo heel lang een sim-only abonnement van Telfort.
Ik heb een abonnement met:
150 belminuten voor €5- (16,67% korting)
100 smsjes voor €1,-
500 mb voor €7,-
In totaal dus €13,-

Voor mij is het nogal vreemd als ik een factuur krijg met het volgende bedrag: €24,31

Ik zou graag opheldering willen.

Bij voorbaat dank.

Karlijn
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb nog geen factuur ontvangen, maar ik zie nu al in mijn gebruiksoverzicht dat er iets misgaat. Ik had een internetbundel geactiveerd voor het buitenland. Als deze op is moet je een sms krijgen en wordt internet automatisch uitgezet. Ik zie nu dat ik veel meer kosten heb gemaakt dan die 5 euro, maar ik heb nooit melding gehad o.i.d., dus dat is niet goed.
Wat nu?

Je zal helaas moeten wachten tot de factuur opgemaakt is.
Zolang de factuur nog niet is opgemaakt kunnen ze nog niets doen. Het gebruiksoverzicht geeft inderdaad een indicatie van het verbruik van een lopende maandperiode. Het geeft echter nog niet aan hoe het gefactureerd gaat worden.
Ik heb nog geen factuur ontvangen, maar ik zie nu al in mijn gebruiksoverzicht dat er iets misgaat. Ik had een internetbundel geactiveerd voor het buitenland. Als deze op is moet je een sms krijgen en wordt internet automatisch uitgezet. Ik zie nu dat ik veel meer kosten heb gemaakt dan die 5 euro, maar ik heb nooit melding gehad o.i.d., dus dat is niet goed.
Wat nu?
Badge
@MarleenvK,

Mijn excuses dat je eerder geen reactie hebt ontvangen. Heb je onlangs verlengd, dan dien je BelStand en BelUpdate opnieuw aan te zetten. Ik kijk dit graag verder voor jou na. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Laïla
Matthijs, dank voor je reactie. Inmiddels 2 weken verder en nog geen reactie.
De smsupdate staat inmiddels weer actief, maar ik ontvang nog steeds geen berichten. 
Ik hoor graag van Telfort terug.

Groet, Marleen
Badge +2
Qua tegemoetkoming in de kosten kan je waarschijnlijk weinig verwachten; via de website en app kan je altijd per dag je tegoed in zien. Telfort kan ongetwijfeld wél mee kijken bij het oplossen van foutmeldingen bij aanpassingen. Even af wachten tot na het weekend dus.
Hoi,

Ik ontvang net een sms van Telfort dat mijn factuur hoger uitvalt deze maand. Ik kan nog niet zien waarom, maar verbaasde me wel, omdat ik geen tussentijdse stand heb ontvangen om me daarvan bewust te maken. Toen ik net inlogde op mijn Telfort bleek dat die optie ineens uit stond. Ik krijg hem ook niet meer geactiveerd - dan volgt er een foutmelding. Kunnen jullie mij helpen dit op te lossen en mij laten weten of en in welke vorm jullie me in deze tegemoet kunnen komen?

Ik hoor graag van jullie terug.

Vriendelijke groet,
Marleen
Reputatie 3
Badge +1
lolbroek1966,

Ik begrijp dat je schrikt van deze hoge factuur. Zoals de mede forumgebruikers hierboven aangeven wijkt de eerste factuur altijd iets af. Hier lees je een uitgebreide uitleg.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan verneem ik dat graag.

Denise
Reputatie 8
Badge +19
ook ik snap er niets van. sinds 29 november bij tefort. en krijg een rekening van € 84.00. en was er nog maar een paar dagen bij telfort. ik begrijp wel dat je eenmalig € 30.00 moet betalen voor aansluitkosten. ik hoop wel dat de volgende facuur een stuk lager uitvalt.

In de startpost van Laila - Telfort staat toch duidelijk uitgelegd hoe de hoge(re) eerste faktuur tot stand komt.
In jouw geval dus twee dagen abonnement voor november en de hele maand december.
En daarbij € 30,- aansluitkosten.
Reputatie 8
Badge +16
Want denk je van abo kosten voor de komende maand, plus het restant van de afgelopen maand en inderdaad je aansluitkosten...?
Badge
ook ik snap er niets van. sinds 29 november bij tefort. en krijg een rekening van € 84.00. en was er nog maar een paar dagen bij telfort. ik begrijp wel dat je eenmalig € 30.00 moet betalen voor aansluitkosten. ik hoop wel dat de volgende facuur een stuk lager uitvalt.
Badge +1
@ a.bakalarz@telfort.nl,

dit is een topic over mobiel.
Als je een eigen topic start in het gedeelte over interactieve televisie kan iemand je wellicht helpen.
hallo. Ik heb een vraag. waarom voor drie maanden heb ik tot 495 euro te betalen? aangezien ik niet videoteki films gebruik gewoon mijn kind kijkt cartoons waarvoor loon een extra 5 per maand! dit is ziek
Reputatie 1
Badge +1
Excuses, dit had niet bij mobiel moeten staan...
Reputatie 1
Badge +1
Dag @Laila,

Enig idee hoe het dan zit met de tweede factuur? Ik snap dat de eerste factuur niet aan de verwachtingen voldoet (extra kosten, maand vooruit, apparatuur, etc...) Maar de tweede factuur (die eraan komt) valt qua bedrag hoger uit dan dat ik verwachtte, de specificatie kan ik waarschijnlijk pas zien als er is betaald (rare constructie trouwens)?

Ik zie je reactie tegemoet.

Groet,
MichelZ