Torenhoge rekening door internet verbruik zonder bundel.

• 15 mei 2012
  • 3 reacties
  • 2385 keer bekeken

Badge
Kan Webcare svp hier ook een reactie opgeven svp. Ik ben ten einde raad.
Ik word nu ook geconfronteerd met een torenhoge rekening.: 516 euro. Daar kwam ik pas achter toen ik Mijn Telfort raadpleegde om te kijken wat een internetbundel zou kosten.
Je betaald 10,95 euro voor 1 Gb. En dat is naar mijn idee snel op. Vandaar zag ik er vanaf voorlopig.
Uit de belstatus blijkt nu een extra verbruik van ongeveer 300 mb. Daar zou je dus maximaal bij surf en mail 10,95 voor betalen. Nadat ik op 13 april mijn gegevens inzag heb ik meteen gebeld met de klantenservice. Op de een of andere manier is de telefonische melding toen niet goed doorgezet naar de tweede lijn. Daarom heb ik weer opnieuw zelf contact opgenomen op 8 mei.
De rekening is dus maar liefst 2000% hoger dan normaal per maand. Heb mijn kosten nagekeken tot en met 2010. In geen enkele maand ga ik boven 25 euro uit met belkosten en sms-en.
Je zou verwachten dat er een signaaltje komt dat je nu wel erg hoge kosten maakt (bewust of onbewust). Ook zie je dat blijkbaar er toch automatisch verbinding gemaakt wordt met iets door de gsm. Dat hadden ze in de winkel er ook wel even bij mogen zeggen. Nu zullen er wel weer genoeg mensen reageren om te zeggen had je maar beter moeten weten/lezen/informeren. Maar ik had ook altijd gedacht dat het mij niet zou gebeuren. Daarbij ging ik ervanuit dat ik van mijn eigen WIFI gebruikt maakte. De verbruikte mb zijn immers verbruikt op het tijdstip dat ik gewoon thuis was.
Nu zie ik dat vanaf 16 april het niet mogelijk is om zonder bundel te internetten. Ook is het in het buitenland mogelijk om een maximum in te stellen. Dat is wat ik dus verwacht in geval van bewust niet kiezen voor internetbundels. Dus geen toegang tot internet zonder internetbundel. Ik kies immers bewust voor een simonly om de kosten zo laag mogelijk te houden. Hoe is het mogelijk dat dit wordt toegestaan? Ik weet nu geen raad.
Ik heb deze nieuwe telefoon 3 april gekocht in een KPN winkel. Een prepaid toestel Samsung Galaxy Mini waarin mijn Telfort Simkaart gewoon te gebruiken is. Daarbij aangegeven dat ik geen enkele extra kosten wilde maken. Ik kan mij niet voorstellen dat Telfort dit zo laat gebeuren. Ik heb al telefonisch een reactie gegeven en via email maar men blijft bij het standpunt dat de kosten met mijn simkaart gemaakt zijn. Wel was men bereid om uit coulance 40 euro in mindering te brengen op de volgende factuur. Dat staat naar mijn idee niet in verhouding tot het totaal bedrag dat nu in rekening gebracht gaat worden. Zeker als je zelf kiest voor de lage abonnementsprijs van simonly bellen en sms van 5,90 euro per maand. Ik kan mij niet voorstellen dat Telfort dit zo laat gebeuren bij klanten die al jaren tevreden telefoneren met een abonnement van Telfort. Dit is de reactie die ik ontving:

Onlangs heeft u contact met ons opgenomen over de datakosten op de factuur van mei 2012 (factuurnummer ………).

Wij hebben uw klacht nogmaals uitgebreid onderzocht. Het geregistreerde datagebruik heeft met gebruik van uw simkaart over ons netwerk plaatsgevonden. Onder 'Details van mijn gebruik' op Mijn Telfort is te zien op welke data en tijden er hoeveel data verbruikt is.

Uw toestel kiest automatisch voor het sterkste signaal. Op het moment dat het signaal van het Telfort sterker is dan die van uw Wi-Fi verbinding (doordat uw toestel zich buiten het bereik van uw Wi-Fi verbinding bevindt), schakelt uw toestel automatisch over op het Telfort netwerk. U bent verantwoordelijk voor het selecteren van de juiste verbinding.

Op het tarievendocument dat u in juli 2011 per e-mail samen met uw orderbevestiging heeft ontvangen, staat er een tarief voor het gebruik van mobiel internet zonder bundel aangegeven. Ook op het tarievendocument op onze website staat er een tarief voor het gebruik van mobiel internet zonder surf&mail bundel aangegeven: https://www.telfort.nl/tarieven/archief/simonly/juli-2011-januari-2012/. Om deze reden zijn wij van meningdat u op de hoogte had moeten zijn van het feit dat mobiel internet zonder bundel mogelijk is en hier kosten aan verbonden zijn.

Wij zijn u uit coulance tegemoet gekomen door € 40,00 in mindering te brengen op de factuur van mei 2012.
Wij adviseren u een betalingsregeling te treffen.

3 reacties

Badge
Ik neem aan dat Webcare het druk heeft en dat ik daarom nog geen reactie heb ontvangen?
Badge
Mijn excuses voor de late reactie Toon2012. Ik begrijp dat het vervelend is dat u hoge kosten heeft gemaakt door het gebruik van mobiel internet. Graag laat ik voor u uitzoeken of er nog mogelijkheden zijn. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Ik heb ook zoiets! Is toch te belachelijk voor woorden! Geen seintje, helemaal NIKS!

Reageer