Torenhoge factuur!

• 10 juni 2012
  • 14 reacties
  • 4503 keer bekeken

Of meer mensen dit hebben..

Ik heb 2 abonnementen op mijn naam staan. Alle 2 net verlengd met twee super mooie HTC ONE X's er bij.

De eerste die ik ging verlengen gebruikte ik zelf. De volgende dag kon ik gelijk gebruik maken van de diensten.

Een week later ging ik mijn andere abonnement verlengen. Ik was in de veronderstelling dat ik er gelijk gebruik van kon maken. Helaas was dit niet het geval en maakte Telfort mij "blij" met een rekening van €965,-! Ik ben hier heel erg van geschrokken. Bleek nou dat dit abonnement pas in ging op 9 juni! Staat inderdaad in het contract waar IK voor heb getekend, maar het is in de winkel NIET tegen mij gezegd.Omdat mijn eerste abonnement ook gelijk in ging heb ik dus blindelings op Telfort vertrouwt. Ben dan ook haast 6 jaar klant van Telfort.

450 MB internet gebruikt, bijna duizend euro. Verschrikkelijk.

Nadat Telfort zonder pardon €965,- van mijn rekening haalde en ik daardoor vies hard in het rood kwam te staan. Heb ik het internet gelijk uitgezet. Krijgen we een week later een telefoontje van Telfort. Dat de huidige factuur "al" op €750,- stond.

Echt, wat gebeurt hier?!

Ik vragen waar deze kosten dan vandaan kwamen. En dat kon Telfort mij gek genoeg niet uitleggen.Vreemd, wel weten dat je op €750,- qua kosten zit. Maar waar die vandaan komen, hadden ze geen idee van.

En waarom krijg ik met mijn andere abonnement een smsje wanneer ik op 80% van mijn 1000 MB internet zit, en niet wanneer je voor bijna €2000,- euro spendeert aan internet ZONDER internetbundel.

Huilend en machteloos heb ik naar Telfort gebeld. Met mijn handen in het haar en al snikkend heb ik mijn verhaal uitgelegd, Waarop ik krijg te horen; "u heeft het contract getekend, en er staat duidelijk 9 juni op". Dat de medewerker van de Telfort winkel mij daar niet op gewezen heeft maakte volgens haar niks uit.

Vervolgens heb ik dit verhaal in een klachtenformulier naar Telfort gestuurd. De service "binnen 5 dagen bericht terug" is dus niet waar.In plaats daar van heb ik bijna 2 weken moeten wachten op enigzins respons van Telfort.

Conclusie;"Alle kosten zijn gemaakt met uw simkaart, dus we kunnen niks voor u doen".

Telfort bedankt!

Nu vraag ik me dus af of meer mensen dit hebben gehad. En of dit de "normale" gang van zaken is bij Telfort.

14 reacties

Badge +2
@Ram0na,

Zoals ik op Facebook aangaf is dit een treurige situatie voor u. Om inhoudelijk te kunnen reageren op uw punten moet opnieuw bekeken worden wat er precies aan de hand is en waar het eventueel mis is gegaan. Hiervoor heb ik uw naw-gegevens, e-mailadres en beide 06-nummers nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Ramona,

Ja hebben meerdere mensen gehad.*
Zolang je echt ter goede trouw bent geweest komt er vanuit het webcareteam een coulanceregeling.
Mijn rekening van 652 Euro is in februari terug gebracht naar 100 Euro. Deze 652 Euro was door mijn dochter zonder bundel met Youtibe in nog geen 2 dagen verbruikt, terwijl wifi beschikbaar was maar per abuis niet geactiveerd..
Deze coulanceregeling is in KPN verband al vaker toegepast in schrijnende gevallen na uitzendingen van RADAR. En Telfort is 100 % KPN.

Ik blijf pliten voor waarschuwings sms bij buitenbundelgebruik en een harde blokade na het bereiken van een limiet.
1,5 mb gaat hard, heel hard bij videostreaming (10 Euro per minuut dus).

Laat de uitkomst weten...en succes.
Graag reageren wij op uw melding waarin u aangeeft dat u het niet eens bent met onze beslissing over de kosten voor mobiel internet op een tweetal facturen.

Telfort blijft van mening dat de gebruikskosten voor mobiel internet terecht in rekening zijn gebracht. Wij kunnen ons uiteraard wel voorstellen dat u geschrokken bent van de facturen, graag lichten wij ons beleid toe.

Op het contract staat aangegeven welke diensten u van Telfort afneemt. Ook staat er op het contract wanneer deze diensten ingaan. Middels de Aanvullende Voorwaarden informeert Telfort wat er berekend wordt bij het gebruik van andere diensten zoals mobiel internet zonder bundel. Deze Aanvullende Voorwaarden (bevatten voornamelijk informatie over de tarieven) maken deel uit van de Overeenkomst, ze zijn een aanvulling op de Algemene Voorwaarden.

Als klant bent u verantwoordelijk voor de gebruikskosten die ontstaan met uw mobiele telefoon. Dit geldt ook voor datagebruik. Het is Telfort niet aan te rekenen dat u gebruik bent gaan maken van mobiel internet zonder dat u hiervoor een bundel had. Zolang Telfort kan aantonen dat het verbruik met uw toestel tot stand is gekomen, bent u verantwoordelijk hiervoor.

Voor Telfort is het niet mogelijk om al het data verbruik van alle klanten te monitoren. Dit omdat het systeem geen onderscheid maakt tussen klanten met of zonder internetbundel. Verbruik wat voor iemand zonder bundel veel is, hoeft dat niet te zijn voor iemand met een data bundel. Wij doen daarom steekproefsgewijs onderzoek naar hoogverbruik. Het is overigens geen plicht van Telfort om klanten bij hoogverbruik te waarschuwen, het is een service. U kunt zich hier dan ook niet op beroepen. Het verbruik met uw simkaart blijft de verantwoordelijkheid van u als klant.

Telfort blijft wegens bovenstaande redenen bij haar eerdere standpunt en wijst uw verzoek af.
Badge +2
@Ram0na,

Dank u voor de terugkoppeling. De uitkomst is niet in uw voordeel, toch is de reden voor afwijzing van uw klacht duidelijk.

Daphne
Werd net behoorlijk gekleineerd door de "klantenservice" van Telfort. Ik vroeg om uitstel van betaling omdat ik naar Rechtshulp toe wil stappen. Voor factuur mei van €965,- kan ik maar liefst 2 weken uitstel krijgen. En die €750,- is net v...an mijn rekening afgeschreven. Waarop mijn antwoord was waarom ze in hemelsnaam zo'n bedrag zonder pardon van mijn rekening kunnen afschrijven..
Antwoord; Na een factuur van 965 euro moest een factuur van 750 euro geen probleem zijn.
Pardon?
Ja, zegt hij; We hadden wel verwacht dat de rekening na 965,- wel lager zou zijn, dus dan is 750,- niet veel.

ECHT HE?!

Waarom word ik zo behandeld?
Jaren klant, jaren lang elke keer netjes betaald..

Ze doen alsof ik dit expres doe, come on!
Badge +2
@Ram0na,

Mijn oprechte excuses voor de vervelende nasmaak die het gesprek tussen u en mijn collega heeft achtergelaten. Wij gaan de mogelijkheden voor betalingsuitstel opnieuw voor u bekijken.

Daphne
Ja, jullie moeten weten dat ik hier echt NIKS aan kan doen.
Zodra die 965 euro werd afgeschreven was het kwaad al geschied met de volgende 750 euro.

Ik ben een alleenstaande moeder in de bijstand. Alsof ik me expres de stront in wil helpen..

Dus sarcasme van Telfort medewerkers is wel het laatste wat ik wil.
Da's allemaal wel erg bot.

Lijkt er op dat Telfort verhard. Ben zelf beter van ze gewend.
OK , je had het kunnen weten, maar zoals het nu geregeld is zullen er weer iedere keer mensen zijn die er in stinken.

Datagebruik voor je bundel ingaat... bij de meesten is het enkele tientjes en dan is het de moeite niet echt waard.
Maar jouw geval is schrijnend te noemen. De totale schade staat in geen enkele verhouding met de gemaakte kosten door Telfort. Tussen € 1,50 per mb en de werkelijke kosten zit minimaal een factor 30 (waarschijnlijk nog meer). Tientje of zes dus en dan wat adminstratiekosten er bij, houd men nog over aan een coulance van pakweg 100 Euro.

Ik had in mijn geval al een klacht gedeponeerd bij de opta via consumentenwijzer maar heb deze terugetrokken naar aanleiding van de mij verleende coulance. Ik zit er hard over te denken om deze klacht te veralgemeniseren en alsnog in te dienen. En daarbij alsnog mijn abbonement op te zeggen.

Ik zou jouw geval maar breed gaan inzetten, via tros radar website/ forum en consumentenwijzer.

Niet opgeven, al kan je dat gezien je situatie ook slecht.

En Telfort, voorzie al je pakketten nu is met een rode sticker.
"DATAGEBRUIK ZONDER BUNDEL MAAKT JE ARM -
LET OP DE INGANSGDATUM VAN JE BUNDEL"

En wellicht met een AD/telegraaf of SBS6 journalist samen aangifte gaan doen van oplichting..  kan laatste optie zijn.
Hallo allemaal! 

Ik ben blij, ik ben heel blij. 

Ben net gebeld door Telfort. En van de bijna €2000,- hoef ik maar €150,- te betalen! 
Dus eigenlijk ben ik er van af! Want ik was al met een betalingsregeling begonnen.

Ik kan nou sparen voor bed! HAHA, dag luchtbed! 

FIJNE DAG, TELFORT BEDANKT! 

Badge
Hallo allemaal! Ik ben blij, ik ben heel blij. Ben net gebeld door Telfort. En van de bijna €2000,- hoef ik maar €150,- te betalen! Dus eigenlijk ben ik er van af! Want ik was al met een betalingsregeling begonnen. Ik kan nou sparen voor bed! HAHA, dag luchtbed! FIJNE DAG, TELFORT BEDANKT!

Kan  mij dan iemand uitleggen waarom er in jouw geval wel coulance toegepast wordt en in mijn geval niet ? je hebt immers ook in eerste instantie de standaard brief gekregen die ik ook kreeg. Telfort was daarnaast ook nog zo vriendelijk om mij een brief te sturen die helemaal niet voor mij bestemd was, maar waarin die klant ook doodleuk dezelfde standaardrief kreeg met de afwijzing. Kwestie van knippen en plakken zeg maar. Vanwaar deze willekeur in dit soort verzoeken?
Reputatie 8
Badge +16
Coulance is per definitie min of meer willekeurig.

Kan  mij dan iemand uitleggen waarom er in jouw geval wel coulance toegepast wordt en in mijn geval niet ? je hebt immers ook in eerste instantie de standaard brief gekregen die ik ook kreeg. Telfort was daarnaast ook nog zo vriendelijk om mij een brief te sturen die helemaal niet voor mij bestemd was, maar waarin die klant ook doodleuk dezelfde standaardrief kreeg met de afwijzing. Kwestie van knippen en plakken zeg maar. Vanwaar deze willekeur in dit soort verzoeken?

Dat is ook wat ik heb gevraagd in mijn allerlaatste brief.
Ik weet niet hoe jij je klachten hebt ingediend, maar via mail of telefonisch wordt het vaak te makkelijk afgewimpeld. Lees je contract ff door. Daar staat een adres in waar je klachten heen kunt sturen. Vraag het ze dan en wijs ze vooral op vele verhalen van de Telfort forum.
En mijn coulance ging ook niet van harte hoor, heb veel mails, telefoontjes en brieven moeten sturen. Succes! 
Badge
Kan mij dan iemand uitleggen waarom er in jouw geval wel coulance toegepast wordt en in mijn geval niet ? je hebt immers ook in eerste instantie de standaard brief gekregen die ik ook kreeg. Telfort was daarnaast ook nog zo vriendelijk om mij een brief te sturen die helemaal niet voor mij bestemd was, maar waarin die klant ook doodleuk dezelfde standaardrief kreeg met de afwijzing. Kwestie van knippen en plakken zeg maar. Vanwaar deze willekeur in dit soort verzoeken?
Dat is ook wat ik heb gevraagd in mijn allerlaatste brief. Ik weet niet hoe jij je klachten hebt ingediend, maar via mail of telefonisch wordt het vaak te makkelijk afgewimpeld. Lees je contract ff door. Daar staat een adres in waar je klachten heen kunt sturen. Vraag het ze dan en wijs ze vooral op vele verhalen van de Telfort forum. En mijn coulance ging ook niet van harte hoor, heb veel mails, telefoontjes en brieven moeten sturen. Succes!

Ik heb direct gereageerd, eerst telefonisch, daarna via webformulier, via meerdere mails en ben ook nog persoonlijk in de Telfort winkel langsgeweest. En alle reacties op mail en brieven zijn gewoon de gebruikelijke standaardbrieven. Dat blijkt ook uit de reacties op het forum. Tijdens telefoongesprekken geven de medewerkers zelf al aan dat ze het absurd hoge kosten vinden. In de winkel hetzelfde: ja meneer dat is inderdaad te gek, wij zijn daar ook niet blij mee. Zelfs de medewerker van de klachtenlijn die mij belde gaf mij gelijk en zei dat het management gewoon zijn poot stijf houdt.  Op deze manier zetten ze zelf de medewerkers van de Webcare, de klachtenafdeling en de medewerkers in de winkels te kijk. Ze verwekken verwachtingen die ze niet waarmaken. Ze negeren volledig de signalen waar andere telecomproviders allang op reageren. Dus Telfort en Webcare er is nog werk aan de winkel. "Telfort werkt in je voordeel"  "Goedkoper dus leuker"  "We vinden het ontzettend belangrijk dat onze uitstraling klanten een goed gevoel geeft en dat klanten zich bij ons thuis voelen"
Badge
Coulance is per definitie min of meer willekeurig.
De problemen zijn bij veel mensen in dit deel van forum hetzelfde. Dat zie je ook aan de standaardbrieven die iedereen krijgt.

Reageer