beantwoord

Toestel krediet vervroegd afgelost met iDEAL via KPN. Die kosten ook op Telfort factuur

• 7 juni 2019
  • 13 reacties
  • 402 keer bekeken

Prutsers! Op donderdag 6 juni 2019 bel ik naar de klantenservice met de mededeling dat er op de factuur van mei 2019 staat dat ik eenmalig een toestel krediet moet betalen, terwijl ik die betaling op 6 mei heb gedaan via een iDEAL link verkregen via KPN.
De call agent verteld mij dat het toestel krediet inderdaad betaald is, de verwarring van de factuur begrijpt, en dat alleen de abonnementskosten afgeschreven zullen worden en niet ook nog eens het toestel krediet.
Aangezien ik inmiddels wel weet hoe het bij wat slechter georganiseerde bedrijven en verwerking van data gaat, heb ik via m'n bank de automatische incasso voor Telfort op een max. bedrag gezet met een melding als er meer afgeschreven zou worden. En ja hoor! Nog geen dag na het belletje met de klantenservice komt de alert dat Telfort het bedrag incl. toestel krediet wil incasseren.

Hoe lossen jullie dat nu op? En dat ik dus alleen een factuur krijg voor de abonnementskosten.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 11 juni 2019, 16:15

Hallo @Henk-, ik heb net contact gehad met de bewuste afdeling. Dat was maar goed ook, want hoewel het er op leek dat het allemaal goed ging, was dat toch niet het geval. Het toestelbedrag dat je hebt betaald is op het rekeningnummer van KPN gekomen, terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling was. In mijn systeem staat wel dat het verwerkt is, maar dat is dus eigenlijk helemaal niet zo.
De volgende belangrijke vraag is nu hoe gaan we dat oplossen. Intern maken we het bedrag van het KPN rekeningnummer naar het Telfort rekeningnummer over, dat moet dan nog verwerkt worden. Daardoor missen we de automatische incasso van de factuur waar het bedrag op staat. Als je die storneert zullen we een uitstel van betaling daarop zetten, zodat je geen (onterechte) herinneringen zult krijgen. Maandag zal een collega van de financiële afdeling contact met je opnemen, om dat verder te bespreken en wat er nog wel van de factuur betaald zal moeten worden.
Bekijk reactie

13 reacties

Leg dan eerst eens uit wat KPN hiermee van doen heeft. Onder welke vlag heb je dat toestel besteld?
Enkel als deze voor 1 mei is besteld dan heb je voor alle betalingen met Telfort van doen, mits het toestel en abonnement via Telfort zijn besteld.

Het lijkt mij dat die ideal link van Telfort moest komen zeker als het om een Telfort abonnement gaat.
KPN is moederbedrijf van Telfort. Lees dit maar: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervroegd-aflossen-toestelkrediet.htm
Die pagina maakt het duidelijk. Dan is dit aan de moderators ik zie dat er een soortgelijke vraag eerder is geweest.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Henk-, welkom op het forum! Het klopt inderdaad dat je het bedrag wat je voor het toestel hebt betaald ook op de factuur ziet staan, maar dit hoef je niet opnieuw te betalen. De betaling die je al via iDEAL hebt gedaan is gekoppeld aan deze factuur waardoor alleen de abonnementskosten van je rekening zullen worden afgeschreven.
De reden dat het toestelbedrag toch op de factuur staat is voor de administratie. Het is natuurlijk een aardig bedrag wat je in een keer hebt overmaakt, daarvan wil je wel bewijs hebben.
Als deze factuur wordt afgeschreven zal dat het bedrag zijn dat bij Abonnement wordt genoemd op de factuur.
Hallo @Jasper - Telfort Dankjewel voor je reactie. Zoals ik aangaf heb ik van mijn bank wel een alert ontvangen. Oftewel van de geblokkeerde incasso omdat er toch een bedrag van € 166,80 afgeschreven zou worden. Daarmee lijkt wat je noemt niet te kloppen, want dan zou er namelijk een afschrijving moeten zijn van € 13,50 voor enkel en alleen de abonnementskosten. Kun je dit nog (laten) controleren door een financiële afdeling?
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan me voorstellen dat de alert over het volledige bedrag op de factuur ging en dat het toestelbedrag daarna intern bij ons weggestreept is. Op basis van zo'n voorstelling hebben we beide natuurlijk nog geen 100% zekerheid, dus ik zal dinsdag contact opnemen met de afdeling die over de betalingen gaat. Door het (Pinkster)weekend zijn zij dan pas weer aanwezig.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Henk-, ik heb net contact gehad met de bewuste afdeling. Dat was maar goed ook, want hoewel het er op leek dat het allemaal goed ging, was dat toch niet het geval. Het toestelbedrag dat je hebt betaald is op het rekeningnummer van KPN gekomen, terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling was. In mijn systeem staat wel dat het verwerkt is, maar dat is dus eigenlijk helemaal niet zo.
De volgende belangrijke vraag is nu hoe gaan we dat oplossen. Intern maken we het bedrag van het KPN rekeningnummer naar het Telfort rekeningnummer over, dat moet dan nog verwerkt worden. Daardoor missen we de automatische incasso van de factuur waar het bedrag op staat. Als je die storneert zullen we een uitstel van betaling daarop zetten, zodat je geen (onterechte) herinneringen zult krijgen. Maandag zal een collega van de financiële afdeling contact met je opnemen, om dat verder te bespreken en wat er nog wel van de factuur betaald zal moeten worden.
Hallo @Jasper - Telfort Dankjewel voor het uitzoeken en prima. Ik hoor het dan graag van je collega van de financiële afdeling. Hopelijk kan het op een zo eenvoudig mogelijke manier, zoals een nieuwe factuur sturen en de oude laten vervallen of verrekenen in de volgende factuur van de volgende maand. Of ik maak de juiste kosten eenmalig handmatig over.
Storneren van de huidige factuur is (als ik het goed begrijp) volgens mij niet nodig omdat door het blokkeren van de automatische incasso er ook nog niets is afgeschreven.
Reputatie 8
Badge +11
Als je de incasso hebt geblokkeerd zal het bedrag niet afgeschreven kunnen worden inderdaad, storneren zal in dat geval niet van toepassing zijn. Na de vervaldatum van de factuur zal het bedrag als openstaand worden aangegeven en dan komt mijn collega in actie. Ik begreep van hem dat je dan alleen de juiste kosten nog over hoeft te maken, hij zal je dat maandag helemaal uitleggen. Ik hoor daarna graag van je hoe het is gegaan 🙂
Vandaag (nog) geen telefoontje gehad van iemand van de financiële afdeling. 4 dagen geleden wel een e-mail ontvangen over dat de factuur (natuurlijk) niet betaald is.
Reputatie 8
Badge +11
Hmm, dat was niet de bedoeling natuurlijk. Ik heb de collega net gesproken, hij belt je meteen. Sterker nog, ik begrijp dat jullie al met elkaar in gesprek zijn terwijl ik dit bericht aan het typen ben 🙂
Heeft hij daarbij alles kunnen toelichten?
Hoi @Jasper - Telfort Klopt inderdaad. Vanmorgen met een collega gesproken. Ik kan de juiste kosten handmatig overmaken en daarmee zou het dan opgelost moeten zijn. Dankjewel voor je hulp.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, ik ben ook blij dat we het met zijn hulp allemaal recht hebben kunnen zetten. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

Reageer