Sticky

[Tips van Telfort] Onverwachte abonnementskosten voor Digitenne

  • 19 februari 2016
  • 85 reacties
  • 5513 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Op het forum zien wij vaak topics en reacties van klanten die nog steeds abonnementskosten voor Digitenne betalen ondanks zij ook gebruik maken van Interactieve TV via Telfort. Wanneer klanten hier achteraan gaan om het in orde te maken worden deze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Om al deze moeite te voorkomen hebben wij daarom dit topic in het leven geroepen.

Wanneer zijn de abonnementskosten voor Digitenne gratis?
Maak je gebruik van Digitenne en neem je bij Telfort ook Interactieve TV af dan zorgt Telfort ervoor dat je abonnement voor Digitenne gratis wordt. Maak je al gebruik van Interactieve TV via Telfort en wil je Digitenne er gratis bij bestellen dan betaal je geen verzend- en administratiekosten.

Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 5,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.

Ik maak gebruik van glasvezel via Telfort. Zijn de abonnementskosten dan ook gratis?
Nee, de abonnementskosten voor Digitenne zijn alléén gratis wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV via ADSL. Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan kun je maximaal 5 TV-ontvangers aansluiten. Hiervoor is Digitenne dus niet meer nodig.
Let op: Als je al gebruik maakt van Digitenne bij je ADSL abonnement en je stapt over naar glasvezel is de Digitenne korting niet meer van toepassing.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen zodat mijn Digitenne abonnement gratis wordt?
• De contactgegevens bij Digitenne en bij Telfort dienen overeen te komen.
• Je maakt gebruik van Interactieve TV via ADSL van Telfort.

Voor meer informatie over Digitenne klik hier.

Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden en betaal je nog steeds abonnementskosten voor Digitenne? Laat dan een berichtje achter in dit topic en voeg je klantnummer en mobiele telefoonnummer toe aan je forumprofiel. Daarna gaan mijn collega's en ik zo spoedig mogelijk voor je aan de slag om dit in orde te maken.

85 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, zie privébericht.
Reputatie 1
Badge
Hallo Stephen,

Bedankt voor je reactie. Het is natuurlijk een uitermate vreemde constructie die wat mij betreft zeer discutabel is. Ik vind de beweringen als "geen abonnementskosten" en "Digitenne is gratis voor klanten van Telfort met Interactieve TV in hun pakket" hier pure misleiding. Er wordt immers altijd € 4,00 aangerekend. Voor een gehuurde ontvanger is dit nog uit te leggen, maar hoe kan een bedrijf nu € 4,00 per maand in rekening brengen voor een apparaat wat helemaal geen eigendom is van KPN dan wel Telfort? Het is beleid van Telfort om € 4,00 voor een huurontvanger te rekenen, maar € 4,00 betalen voor een ontvanger dat eigendom is van een klant gaat mij persoonlijk echt te ver... De € 4,00 zijn in dat geval meer "verkapte abonnementskosten", want er is dus op geen enkele manier onderuit te komen en dan is er toch min of meer sprake van enige misleiding als er gesproken wordt over "Digitenne is gratis voor klanten van Telfort met Interactieve TV in hun pakket" (Citaat -> https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/kosten-digitenne.htm).

Ik begrijp uiteraard volledig dat jij hier ook niks aan kunt doen en enkel het beleid van Telfort uitdraagt. Het is echter wat mij betreft lastig uit te leggen...

Vooralsnog -helaas- geen Interactieve TV voor mij dan...

Groet,
Roger
Reputatie 1
Goedemorgen telfort,

ik ben vorige maand verhuisd, echter ging ik er van uit dat Telfort ook automatisch mijn adres voor digitenne zou aanpassen, ik heb er totaal niet bij stil gestaan dat ik dit zelf moest doen omdat ik KPN Digitenne destijds ook via Telfort heb aangevraagd.. maar het probleem is nu dus dat ik geconfronteerd ben met een factuur van E 21,86. Ik heb contact opgenomen met KPN en daar kwam het probleem aan het licht, ze hebben nu mijn adres aangepast maar konden verder niets doen omdat ik klant ben van Telfort en Telfort de korting moet verlenen (?)

Graag hoor ik hoe ik het teveel betaalde gecrediteerd kan krijgen en zou het misschien een idee zijn als een adreswijziging niet automatisch gaat bij verhuizing van itv om de klant die gaat verhuizen hierover te informeren tijdens het verhuisproces?

Met vriendelijke groet,
Mauice
Reputatie 1
Beste medewerker,
Afgelopen maand heb ik Telfort TV verhuisd en nu heb ik een factuur van 19,00 euro van KPN van Digitenne ontvangen. KPN heeft na een chat mijn abonnement direct opgezegd, maar ze geven aan om aan Telfort te vragen om de 19.00 euro te crediteren. Kunnen jullie hiervoor zorgen? Alvast bedankt!
Reputatie 1
Hallo Theo, zie privébericht.
Hallo Stefin,
Werd vanmorgen gebeld door een mevrouw en ze vroeg of alles nu in orde was, ik kon alleen zeggen nee. Toen zei ze ik verbind u door met vacutering, maar ik maar wachten en na 5 minuten verbinding verbroken. Toen heb ik naar de afdeling gebeld en daar werd heel vriendelijk gedaan, het geld wordt terug gestuurd. Weet je wat mijn ervaring met Telfort is, iedereen is aardig maar je moet steeds opnieuw bellen, hoop dat het nu allemaal in orde komt. Ik ben nu 5 maanden bezig geweest en hoop nu echt dat alle toezegging van vandaag allemaal worden nagekomen. overigens die mevrouw was ook weer ontzettend aardig. En daarom het is zo jammer dat je als klant moet doorzetten, had me al voorgenomen om in oktober over te stappen naar Vodofoon, maar nu alles in orde komt wil ik nu gewoon rust.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Roger, excuses voor de late reactie en nee, het is zeker niet teveel gevraagd om hier duidelijkheid over te geven. Als je Interactieve TV erbij neemt en je Digitenne abonnement behoudt dan regelen wij dat je geen abonnementskosten voor Digitenne meer hoeft te betalen. Je betaalt dan alleen nog € 4 voor het gebruik van een tuner. Dit kan de tuner van KPN zijn of een tuner die je zelf hebt aangeschaft. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Hoi Ruben,

Graag ontvang ik op korte termijn een reactie op mijn privébericht. Ik wil graag spoedig het door mij teveel betaalde bedrag van circa 40 euro retour!!! Ben het helemaal zat om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en elke keer weer in de wacht te worden gezet
Reputatie 7
Badge +13
Hoi sveldsink, welkom op het forum. Via een privébericht heb ik je een voorstel gestuurd. Kan je daar op reageren?
Badge
Op het forum zien wij vaak topics en reacties van klanten die nog steeds abonnementskosten voor Digitenne betalen ondanks zij ook gebruik maken van Interactieve TV via Telfort. Wanneer klanten hier achteraan gaan om het in orde te maken worden deze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Om al deze moeite te voorkomen hebben wij daarom dit topic in het leven geroepen.

Wanneer zijn de abonnementskosten voor Digitenne gratis?
Maak je gebruik van Digitenne en neem je bij Telfort ook Interactieve TV af dan zorgt Telfort ervoor dat je abonnement voor Digitenne gratis wordt. Maak je al gebruik van Interactieve TV via Telfort en wil je Digitenne er gratis bij bestellen dan betaal je geen verzend- en administratiekosten.

Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 4,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.

Ik maak gebruik van glasvezel via Telfort. Zijn de abonnementskosten dan ook gratis?
Nee, de abonnementskosten voor Digitenne zijn alléén gratis wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV via ADSL. Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan kun je maximaal 5 TV-ontvangers aansluiten. Hiervoor is Digitenne dus niet meer nodig.
Let op: Als je al gebruik maakt van Digitenne bij je ADSL abonnement en je stapt over naar glasvezel is de Digitenne korting niet meer van toepassing.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen zodat mijn Digitenne abonnement gratis wordt?
• De contactgegevens bij Digitenne en bij Telfort dienen overeen te komen.
• Je maakt gebruik van Interactieve TV via ADSL van Telfort.

Voor meer informatie over Digitenne klik hier.

Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden en betaal je nog steeds abonnementskosten voor Digitenne? Laat dan een berichtje achter in dit topic en voeg je klantnummer en mobiele telefoonnummer toe aan je forumprofiel. Daarna gaan mijn collega's en ik zo spoedig mogelijk voor je aan de slag om dit in orde te maken.


Hallo Telfort medewerker,

Ik las op de website dat je voor 4 euro per maand digitenne kon afsluiten naast het TV+internetabonnement dat ik al heb bij Telfort. De abonnementskosten en eenmalige activatiekosten zijn hierbij voor rekening van Telfort. Ik heb geprobeerd om digitenne af te sluiten via de link op de site (digitenne.nl/telfort) maar helaas liep ik vast bij het invullen van mijn bankgegevens. Het systeem herkent namelijk mijn bank niet (KNAB). Vreemd wat deze bank bestaat inmiddels toch alweer een aantal jaren. Ik heb toen gebeld met uw klantenservice en die adviseerde mij om langs te gaan bij een KPN-winkel. Dit heb ik afgelopen week gedaan en zij hebben het digitenne abonnement voor mij afgesloten en direct een insteekkaart meegegeven. Ik ontvang zojuist hun factuur per mail ad. € 49,45 bestaande uit abonnementskosten € 14,45 en eenmalige kosten € 35,00. Omdat ik op het forum lees dat het niet altijd vlekkeloos verloopt en de medewerker van uw klantenservice mij er eveneens op wees om goed op te letten of het allemaal goed gaat, stuur ik u dit bericht. Op welke termijn en op welke wijze kan ik reductie van u ontvangen ad. € 45,45 voor de abonnements- en activatiekosten? Ik zie uw antwoord met belangstelling tegemoet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo robert.janssen, welkom op het forum. Ik wil je vriendelijk verzoeken om de tweede factuur af te wachten. Mochten de activatiekosten en de abonnementskosten niet met terugwerkende kracht zijn vergoed stuur mij dan een privébericht. Ik zorg er dan voor dat dit in orde wordt gemaakt.
Hoi krijg inmiddels, als het goed is weer digitenne na een fout van KPN....
Maar neemt telfort dit automatisch over of moet ik dan bellen met de klantenservice?

ik had tot maart/ april jongstleden digitenne op 2 tuners.
1 kooptuner en 1 huurtuner. Heb de huurtuner terug gebracht omdat wij er maar van 1 gebruik maken.
Aangezien KPN geen kooptuners meer heeft, ging het dus mis....
Mijn abonnement werd beeindigt..... Dit was natuurlijk niet de bedoeling! Maar ben hier dus al zo'n 4 maanden mee bezig om dit weer recht te zetten. Maar word van het kastje naar de muur gestuurd....
Nu heb ik dus via KPN weer digitenne, maar zal Telfort het weer moeten koppelen aan mijn interactieve tv....
Want dat kunnen zij dus niet.... En als ik het via deze site wou doen krijg ik de keuze tussen een tuner (huren) of een nieuwe kaart (huren) en dat is niet de bedoeling omdat ik al een tuner met kaart heb die zij verwijdert hadden omdat ze mijn digitenne hadden opgezegt!
En op deze site kan ik niets vinden om dit weer te koppelen.....
Dus vandaar de vraag! Anders word het dus de klantenservice bellen ben ik bang en weer eens boos worden. Ben er zachtjes aan wel klaar mee.
Met vriendelijke groet,

Paul van der Weck

P.s.: Krijg net mijn eerste factuur, daar staan ook aansluitkosten bij..... Word nu toch wel erg boos....
kunnen jullie overigens niets aan doen hoor!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo j.andringa, zie privébericht.
Badge +18
Goedemiddag,

Op welke termijn ontvang ik een reactie op mijn privébericht. Ben ondertussen al behoorlijk lang op een correcte factuur aan het wachten.

Groeten


Dat staat in het onderschrift van de moderators. Binnen 3 werkdagen.
Bedankt voor je reactie John! Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek om de korting in orde te maken. Mijn collega's gaan dit oppakken en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.

@Stephen, het is geregeld, bedankt. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
@JohnJ,

Wat vervelend dat de volledige kosten in rekening worden gebracht. Heb je ook gecontroleerd of je contact gegevens bij Telfort en bij Digitenne overeenkomen? In afwachting van jouw reactie.

@th.slotboom,

Het is inderdaad een voorwaarde dat de contactgegevens overeenkomen. Je geeft aan dat je een nieuwe bestelling hebt gedaan en toen werd aangegeven dat de nieuwe kosten €4 bedragen. Je zou het beste contact kunnen opnemen met KPN en vragen of je het laatste mailtje kunt negeren. Mochten de volledige kosten alsnog in rekening worden gebracht dan kunnen wij actie ondernemen. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Reputatie 8
Badge +16
@Vera,

Bedankt voor je post. Klanten die gebruik maken van glasvezel komen niet in aanmerking voor de korting op Digitenne. Weet je toevallig nog wanneer van april je het gesprek hebt gevoerd?
Kun je mij ook een kopie van de factuur van 6 april mailen? Het mailadres heb ik je zojuist kenbaar gemaakt via een privébericht. Na ontvangst ga ik dan het een en ander voor je uitzoeken. Bij voorbaat dank!
Op het forum zien wij vaak topics en reacties van klanten die nog steeds abonnementskosten voor Digitenne betalen ondanks zij ook gebruik maken van Interactieve TV via Telfort. Wanneer klanten hier achteraan gaan om het in orde te maken worden deze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Om al deze moeite te voorkomen hebben wij daarom dit topic in het leven geroepen.

Hallo Stephen,

Wij zin klant sinds 2007 van eerst Tiscali en na de overname door Telfort bij Telfort
Wij hebben Internet en TV en maken gebruik van Digitenne via Telfort bij KPN.
Daar betalen wij volgens afspraak € 4.- per maand voor aan KPN.
Dit sinds lange tijd. Ook hebben wij Interactieve TV
Wij zijn in februari 2012 verhuist en hebben dat keurig netjes aan Telfort gemeld en is allemaal perfect verlopen. En hebben steeds tot en met januari 2016 € 4.- per maand betaald.
Echter eind februari moesten wij ineens € 27,42 betalen. Zonder een bijgaande verklaring van KPN.
Ik heb gelijk naar KPN gebeld. Daar werd mij gezegd dat ik daarvoor bij Telfort moet zijn. Wij zijn toen naar de winkel op Zuidplein in Rotterdam geweest. Daar is gebeld met Telfort en werd er gezegd dat Telfort hier niets aan kon doen en we toch naar KPN moesten.
Weer naar KPN gebeld, alles zou goed komen en en verrekend worden met de volgende facturering. Maar bij de volgende facturering van eind maart werd er een factuur gezonden van € 14,-. Nu in april hebben wij een factuur gekregen van € 9,99.
Weer gebeld met KPN maar zij konden niets doen want het moest bij Telfort geregeld worden.
Het bleek dat KPN onze verhuizing van 2012 niet verwerkt heeft, c.q.Telfort dit niet doorgegeven heeft.
Als Telfort alles geregeld heeft zou het in orde komen, want ze waren er wel van overtuigt dat het fout zat.
Onze vraag aan u is of u het voor ons kan regelen zodat wij ons geld terug kunnen krijgen.
Met vriendelijke groeten Arie Verwoerd.

Wanneer zijn de abonnementskosten voor Digitenne gratis?
Maak je gebruik van Digitenne en neem je bij Telfort ook Interactieve TV af dan zorgt Telfort ervoor dat je abonnement voor Digitenne gratis wordt. Maak je al gebruik van Interactieve TV via Telfort en wil je Digitenne er gratis bij bestellen dan betaal je geen verzend- en administratiekosten.


Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 4,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.


Ik maak gebruik van glasvezel via Telfort. Zijn de abonnementskosten dan ook gratis?
Nee, de abonnementskosten voor Digitenne zijn alléén gratis wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV via ADSL. Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan kun je maximaal 5 TV-ontvangers aansluiten. Hiervoor is Digitenne dus niet meer nodig.


Aan welke voorwaarden moet ik voldoen zodat mijn Digitenne abonnement gratis wordt?
• De contactgegevens bij Digitenne en bij Telfort dienen overeen te komen.
• Je maakt gebruik van Interactieve TV via ADSL van Telfort.

Voor meer informatie over Digitenne klik hier.


Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden en betaal je nog steeds abonnementskosten voor Digitenne? Laat dan een berichtje achter in dit topic. Wij gaan dan voor je aan de slag om dit in orde te maken.
Reputatie 8
Badge +16
@Mol,

Wat fijn dat je bent overgestapt naar Telfort. Het is alleen jammer dat dit verre van vlekkeloos is verlopen. Even kijken als ik het goed begrijp. Je ontvangt nog steeds facturen waarbij de korting niet is verwerkt. Daarnaast werkt Digitenne niet maar is inmiddels al aangemeld? Kun je mij dit aangeven in een privébericht. Daarbij ontvang ik ook graag je naw-gegevens. Bij voorbaat dank!

@j.andringa,

Graag gedaan! Zodra ik weer iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.

@Theo,

Bedankt voor je geduld. Ik heb zojuist een reminder uitgestuurd om jouw case met spoed op te pakken. Ik zal je morgen weer van een update voorzien. Excuses voor het ongemak.
Wij hebben in oktober twee digitenne aangevraagd via de telfort actie waarmee je €4 p.m. zou moeten betalen. Dit is een tijd goed gegaan, alleen kregen wij laatst een brief van kpn waarin stond dat wij geen interactieve tv bij hen hebben (dit klopt aangezien we bij Telfort zitten) of dat de contractant niet dezelfde contractant is op wiens naam de interactieve tv staat(klopt niet).

Nu hebben zij voor elke Digitenne die wij hebben (2 stuks) €27,42 geïncasseerd.

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt!
@JohnJ,

Wat vervelend dat de volledige kosten in rekening worden gebracht. Heb je ook gecontroleerd of je contact gegevens bij Telfort en bij Digitenne overeenkomen? In afwachting van jouw reactie.



Hallo Stephen.

Ja hoor, het zijn dezelfde gegevens.

Groet,
JohnJ
Reputatie 8
Badge +16
Beste Pace, wat fijn dat jij ook Digitenne hebt besteld. Helaas hebben wij geen toegang tot jouw gegevens bij KPN. Als je mij via een privébericht jouw gegevens die bij KPN geregistreerd staan kenbaar maakt dan kan ik kijken of ze in ons systeem overeen komen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie John! Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek om de korting in orde te maken. Mijn collega's gaan dit oppakken en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.
Bedankt voor je reactie John! Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek om de korting in orde te maken. Mijn collega's gaan dit oppakken en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.

Bedankt.
Goed weekend. 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hoi davitamon10,

Dank voor je gegevens. Ik heb de compensatie aan de hand hiervan voor je in het systeem gezet. Een correctie zul je vinden op eerstvolgende factuur.

Excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +16
@Theo,

Ik kan heel goed begrijpen dat je graag rust wilt. Mijn collega's hebben nog het een en ander voor je in behandeling. Zodra ik iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.

@zuidwijker,

Vervelend dat jij ook van het kastje naar de muur wordt verstuurd. Voor ik je verder van dienst ben kun je nagaan of jouw gegevens bij KPN ook overeenkomen met jouw gegevens bij Telfort? Dus heb je je nieuwe adres ook aan Digitenne doorgegeven? In afwachting van jouw reactie.

Reageer